• 1
  • 2
2004-04-14, 17:52
Bannlyst
Tjena.

Kan man beställa någon typ av sömntabletter receptfritt
på internet? Jag är inte ute efter några för rus utan att sova på
när jag kör långflygningar och dyl.
Citera
2004-04-15, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZuperTramp
Tjena.

Kan man beställa någon typ av sömntabletter receptfritt
på internet? Jag är inte ute efter några för rus utan att sova på
när jag kör långflygningar och dyl.

1. JA
2. "OBS: Inga länkar till butiker som narkotikaklassade preparat ! Ingen droghandel!" ..sorry
Citera
2004-04-17, 12:39
Bannlyst
Finns det inge sömntabletter som inte är narkotikaklassade då
Citera
2004-04-17, 21:41
Medlem
drcs avatar
Nej inga som funkar om du inte é en bebis på typ 6mån, då kanske valeriana funkar i större dos...?

Tyvärr.. Jag har också problem med sömnen, vet inte varför.. Kan va ngt i mitt skumma förflutna som spökar på äldre dar kanske?
Citera
2004-05-01, 16:12
Medlem
valeriana är fint.
Citera
2004-05-01, 17:28
Jo, det kan man väl som sagt, men vi länkar inte till dem. Men gå till husläkaren el. nått och be om dem. Exempelvis Propavan & Theralen (icke narkotika-klassade mediciner) är inte svårt att få ut. Propavan sover jag själv bra på, Theralen ännu bättre, men blir rätt dåsig dagen efter.
Citera
2004-05-01, 21:53
Medlem
För många fungerar melatonin bra. Det skall också vara bra mot jetlag. Melatonin styr dygnsrytmen och är så vitt jag minns det hormon som får oss att känna oss sömniga, enkelt uttryckt. Många upplever alltså detta som riktigt effektivt. Icke narkotikaklassat, eller ens läkemedelsklassat vad jag vet.

Har man tuggat Flunitrazepam eller Stillnoct tidigare kanske man blir besviken dock. Fast då känns det som om man tangerar medel som bara krävs vid svårare sömnproblem med någon mer psykisk orsak, eller russökeri för den delen.

Finns Melatonin samt information på massor av nätshoppar. Sök.
Annars, som sagt, gå till doktor, klaga, få theralen/atarax/propavan (huh, seegt) eller rent av imovane eller stilnoct.
Citera
2004-05-01, 23:44
Medlem
getttosmurfs avatar
Melatonin

Tycker att melatonin fungerar minst lika bra som imovane.
Om man tar 2 -3 st (3mg) så är det nästan omöjligt att hålla sig vaken efter 60-90 minuter fast inte på samma sätt som med starka sömnmedel ... mer en känsla av att man verkligen vill gå o lägga sig o sova.

Enda nacckdelen jag upptäckt är att de är svårare att kliva ur sängen på morgonen ... men det försvinner när man vant sig.
Har käkat dem i några år nu och är kanon nöjd.

Citat:
Ursprungligen postat av Paddington
För många fungerar melatonin bra. Det skall också vara bra mot jetlag. Melatonin styr dygnsrytmen och är så vitt jag minns det hormon som får oss att känna oss sömniga, enkelt uttryckt. Många upplever alltså detta som riktigt effektivt. Icke narkotikaklassat, eller ens läkemedelsklassat vad jag vet.

Har man tuggat Flunitrazepam eller Stillnoct tidigare kanske man blir besviken dock. Fast då känns det som om man tangerar medel som bara krävs vid svårare sömnproblem med någon mer psykisk orsak, eller russökeri för den delen.

Finns Melatonin samt information på massor av nätshoppar. Sök.
Annars, som sagt, gå till doktor, klaga, få theralen/atarax/propavan (huh, seegt) eller rent av imovane eller stilnoct.
Citera
2004-05-01, 23:48
Bannlyst
Åksjuketabletter kanske? De blir man ju sömnig av som biverkning!
Citera
2004-05-02, 00:33
Medlem
Kajajs avatar
Imovane fungerar bra till en början. Det är det jag rekomenderar om du inte har tagit några andra sömntabletter innan. Valeriana är bara skit enligt mig.
Sleep well!
Citera
2004-07-16, 18:54
Medlem
mrbonkerss avatar
valeriana är tufft. jag åt en karta (16 st skulle jag tro) samtidigt som jag fick imovan el dyl på sjukhus, jag kunde knappt stå upp på flera timmar, var vääääldigt tung i huvudet
Citera
2004-07-16, 19:05
Medlem
Jag har nyss fått Zopiclon utskrivet, det funkar inget vidare på mej, är det typ dom svagaste man kan få eller?? isf, är det bara att säga att det inte funkar så man får bättre?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in