Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-06-01, 19:29
  #1
Medlem
Tjenis alla knarkare!

Har en fråga.. Har fått en jävligt najs sommarjobb, men börjar nu få kalla fötter inför det obligatoriska kisstestet.
Jag tog i Januari stesolid under 3 dagar ungefär. Sammanlagt var det inte mer än 100mg. Hur lång tid tar det innan detta går ur blodet? Har jag nån anledning att ens vara nervös?
Kan också tillägga att jag inte tagit nåt innan det tillfället, och har heller inte tagit något efter. (Inte heller några andra illegala substanser)

HALP
2010-06-01, 19:31
  #2
Medlem
fuckedupmaniacs avatar
Har du inte intagit något sen Januari? Då är du helt ren utan tvekan.
2010-06-01, 19:35
  #3
Medlem
J.Boozes avatar
gissar på ungefär 200 timmar tills du är helt fri från 100mg. (worst case scenario).

så du är lugn!
2010-06-01, 19:39
  #4
Medlem
Åh, fan va najs
Tack för hjälpen
2010-06-01, 19:40
  #5
Medlem
fuckedupmaniacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Booze
gissar på ungefär 200 timmar tills du är helt fri från 100mg. (worst case scenario).

så du är lugn!

Man kan inte bara räkna på halveringstiden för att se hur lång tid det tar innan det är ur urinet.
Men TS snackar om 5 månader tillbaks, och då ere absolut ur kroppen.
2010-06-01, 19:42
  #6
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedupmaniac
Man kan inte bara räkna på halveringstiden för att se hur lång tid det tar innan det är ur urinet.
Men TS snackar om 5 månader tillbaks, och då ere absolut ur kroppen.

nej det har du rätt i, det beror ganska mycket från individ till individ också. men eftersom 100mg är ganska lite så bör ca 10 dagar räcka.

men visst, kan finnas metaboliter kvar i två veckor också.. fast på endast 100mg vettefan .
2010-06-01, 19:45
  #7
Medlem
fuckedupmaniacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Booze
nej det har du rätt i, det beror ganska mycket från individ till individ också. men eftersom 100mg är ganska lite så bör ca 10 dagar räcka.

men visst, kan finnas metaboliter kvar i två veckor också.. fast på endast 100mg vettefan .

Du får ju tänka på att halveringstiden ligger på 200 timmar, inte elimineringstiden, den är ju desto längre. Endast halveringstiden är 200 timmar.
2010-06-01, 19:49
  #8
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedupmaniac
Du får ju tänka på att halveringstiden ligger på 200 timmar, inte elimineringstiden, den är ju desto längre. Endast halveringstiden är 200 timmar.

halveringstiden ligger väl på runt 20-100 timmar, och aktiva metaboliter på runt 36-200 timmar.
jag kan ha fel men hade helt klart för mig det.. läst det nånstans nångång..
2010-06-01, 19:52
  #9
Medlem
fuckedupmaniacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Booze
halveringstiden ligger väl på runt 20-100 timmar, och aktiva metaboliter på runt 36-200 timmar.
jag kan ha fel men hade helt klart för mig det.. läst det nånstans nångång..

Jag vet inte hur det är med aktiva metaboliter, men oavsett vad så kan halveringstiden vara upp till 200 timmar. Då blir ju elimineringstiden 200+ någonting innan det är ur kroppen, det har redan räknats på så många gånger tidigare och jag har inte orken för att söka. Men du kan ju inte räkna på halva halveringstiden, å tro att det ska vara ur kroppen då.

Sök lite så finner du svaret, men den fulla elimineringstiden är helt klart längre än 200 timmar, dvs längden innan det är ur urinet.

TS behöver inte oroa sig ett dugg dock, han är ren om han inte tagit något sen Januari så detta ämne kan ju låsas.

http://www.benzo.org.uk/bzequiv.htm - Alla halveringstider.
2010-06-01, 19:54
  #10
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedupmaniac
Jag vet inte hur det är med aktiva metaboliter, men oavsett vad så kan halveringstiden var upp till 200 timmar. Då blir ju elimineringstiden 200+ någonting innan det är ur kroppen, det har redan räknats på så många gånger tidigare och jag har inte orken för att söka. Men du kan ju inte räkna på halva halveringstiden, å tro att det ska vara ur kroppen då.

Sök lite så finner du svaret, men den fulla elimineringstiden är helt klart längre än 200 timmar, dvs längden innan det är ur urinet.

TS behöver inte oroa sig ett dugg dock, han är ren om han inte tagit något sen Januari så detta ämne kan ju låsas.

hittade detta
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_benzodiazepines

och jag inser ju såklart att man inte kan räkna på när HÄLFTEN har gått ur kroppen. men jag hade för mig att halverings tiden var runt 100 timmar, alltså tänkte jag att 200timmar skulle räcka. så var mitt resonemang iaf.
2010-06-01, 20:01
  #11
Medlem
fuckedupmaniacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Booze
hittade detta
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_benzodiazepines

och jag inser ju såklart att man inte kan räkna på när HÄLFTEN har gått ur kroppen. men jag hade för mig att halverings tiden var runt 100 timmar, alltså tänkte jag att 200timmar skulle räcka. så var mitt resonemang iaf.

Lite roligt att wiki och benso-sidan har olika halveringstider ändå, så ja då förstår jag ditt resonemang.

Läste lite på FASS och det är tydligen så många olika saker att räkna in när det kommer till diazepams nedbrytning att det inte går att framställa en mer exakt halveringstid, allt mellan 36-200 timmar med andra ord.

Men i de flesta fallen så ligger halveringstiden på max 70-100 timmar, det finns dock individer med halveringstider upp till 200 timmar och det är väl så de räknar på halveringstiden @ benzo.org.uk.
2010-06-01, 20:04
  #12
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedupmaniac
Lite roligt att wiki och benso-sidan har olika halveringstider ändå, så ja då förstår jag ditt resonemang.

Läste lite på FASS och det är tydligen så många olika saker att räkna in när det kommer till diazepams nedbrytning att det inte går att framställa en mer exakt halveringstid, allt mellan 36-200 timmar med andra ord.

Men i de flesta fallen så ligger halveringstiden på max 70-100 timmar, det finns dock individer med halveringstider upp till 200 timmar och det är väl så de räknar på halveringstiden @ benzo.org.uk.

då kan vi komma överrens med att efter 400h borde man vara safe.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback