2010-06-01, 21:56
Medlem
Kan sitta längre än 400h även vid enstaka intag. Hade tagit vid ett tillfälle kanske 50-60 mg och pissade possitivt flera veckor efter. De sa att det kan sitta så länge som upp till 6 veckor efter intag fast troligtvis regelbundet intag. Kan va riktigt segt att bli ren från benz men inte så länge som från Januari dock
2010-06-01, 22:44
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeus81
Kan sitta längre än 400h även vid enstaka intag. Hade tagit vid ett tillfälle kanske 50-60 mg och pissade possitivt flera veckor efter. De sa att det kan sitta så länge som upp till 6 veckor efter intag fast troligtvis regelbundet intag. Kan va riktigt segt att bli ren från benz men inte så länge som från Januari dock

well. det är iaf en av anledningarna att jag numera hatar diazpeam. var min favorit benso för ca 10 år sen när man va ung o dum och den reagerade på ett nytt och härligt sätt med kroppen.

nu funkar den första dosen bra, sen blir man bara segare o segare o får dumma tankar som "fan jag känner inget, behöver mer" så tar man mer men då är man redan på en REJÄL dos sen allra första dosen pga långa halveringstiden så slår inte dem nya man tar på - utan slutar istället med minnesluckor och slöseri på piller. Samma gäller ikto.

ska jag bensa nuföritden är det korta halveringstider som gäller ELLER xanor som jag känner ut och innan och vet hur jag hanterar.... men usch för diazepam. funkar första dagen typ. sen är man benzo sombie om man fortsätter. word up.
2010-06-04, 19:36
Medlem
Mandic!s avatar
Förmodligen helt ute, men man vet ju aldrig.. Jag käkade vallar ett tag (samma som stesolid), och jag är fortfarande inte ren efter tre månader...
2010-06-04, 19:38
Medlem
fuckedupmaniacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Förmodligen helt ute, men man vet ju aldrig.. Jag käkade vallar ett tag (samma som stesolid), och jag är fortfarande inte ren efter tre månader...

Fullt möjligt med tanke på hur länge metaboliter från diazepam sitter kvar i kroppen, det är som sagt väldigt individuellt.
2010-06-04, 19:47
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedupmaniac
Fullt möjligt med tanke på hur länge metaboliter från diazepam sitter kvar i kroppen, det är som sagt väldigt individuellt.
Sanning, sen var det ju mycket mer än 100 mg också, och under en längre tid. Men jävlar vad det kan hänga i.

Hoppas på TS är ren!
2010-06-04, 19:49
Bannlyst
Allt är ute! Det ända jag kan tillägga är att jag käkade en hundra burk med stes 10r under en 3 veckorsperiod och pissade rent på ett prov som togs 3 veckor efter mitt sista intag av stesoliden!
2010-06-04, 21:09
Medlem
Det var nog rena turen det. Känns som att vid stora intag ska man nog räkna med iaf minst 4-6 veckor. Fast skiljer sig uppenbarligen mycket i tid. Mellan 3 veckor till 3 månader. Tycker bägge låter lika otroliga. Punda du mycket när det gick ur så fort? Inbillar mig att det påverkar en del. Fast jag iofs pundade rätt bra när det satt nästan 4 veckor första gången men då var det stadigt intag o kanske upp emot 10 roppar om dagen på slutet. Höll på att bli hemskickad från behandlingshemmet pga att de trodde att jag käkade flödder där. Min kontakt på öppenvården förklarade för dem dock( måste vart pinsamt, översköterska på behandlingshem o inte vet att det kan sitta så länge Givetvis diazepam o annat när det var ont om dem.. Men att det kan sitta så länge på ett intag som det gjorde sista gången trodde jag aldrig då.
2010-06-04, 21:33
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kstrom
Allt är ute! Det ända jag kan tillägga är att jag käkade en hundra burk med stes 10r under en 3 veckorsperiod och pissade rent på ett prov som togs 3 veckor efter mitt sista intag av stesoliden!

som sagt. allt har med kroppens metabolism. hur snabbt kroppen bryter ned metaboliter.

enkelt.
2010-06-05, 14:14
Medlem
AntiAliass avatar
Ja man bryter ner ämnen olika snabbt men Diazepam är den substans som sitter i överlägset längst..det enda som kan jämföras är cannabis. Diazepam syns i urinet minst 3 veckor ibland upp till och över en månad även om man bara tagit kanske 20mg.

Men eftersom det var i Januari är det naturligtvis helt lugnt nu.
2010-06-05, 14:42
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiAlias
Ja man bryter ner ämnen olika snabbt men Diazepam är den substans som sitter i överlägset längst..det enda som kan jämföras är cannabis. Diazepam syns i urinet minst 3 veckor ibland upp till och över en månad även om man bara tagit kanske 20mg.

Men eftersom det var i Januari är det naturligtvis helt lugnt nu.

nja. Minst 7-10 dagar sitter det i. skulle vilja påstå att det max sitter i 3 veckor om man har "normal" metabolism. (vid ett engångstillfälle av intagen diazepam 10mg)

håller i övrigt med om att det är den benz som sitter kvar längst beroende på hur länge man brukat.
hade en polare som var uppe i ungefär 1g diazepam (runt 80-100 tabletter 10mg tog han - svenska Diazepam) om dagen i ca 1 vecka innan han fick slut på cash. förutom ett totalt psykbryt i avtändingen så hade han det kvar i kroppen i ca 2 månader.
2010-06-12, 01:46
Avslutad
Flyttas till Drogakuten...
2017-03-16, 09:30
Medlem
jokkolikercs avatar
Hallå så , jag käkade 20mg stesolid i lördags , tror ni jag kan lämna ett rent prov imorgon(fredag) . Var helt ren från benzo innan . Alltså 5 dagar sedan. Helt okunnig inom ämnet o vore väldigt tacksam för svar !

Fridens liljor
Jokkolikerc

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in