Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2004-05-19, 15:32
  #25
Medlem
Okej, men som jag skrev...

Åtminstone har det varit så för mig att smaken har avtagit mer och mer.
Eller så har jag bara vant mig och inte tänker på den... Ungefär som man vänjer sig med "stopp-o-väx" eller vad det heter som man som nagelbitare smetar på naglarna i hopp om att det ska smaka så illa att man slutar tugga

Smaken är förresten ganska likvärdig.

Citat:
Ursprungligen postat av Bizarre
Jag sväljer den direkt, efter en kvart kommer denna smaken vad jag än försöker äta..
Citera
2004-05-19, 23:27
  #26
Medlem
Kajajs avatar
Jag är alltid så glad att läsa dina positiva inlägg Älska Mig. Men jag begriper inte vad du ser i Stilnoct? Jag har haft dom förut men aldrig gillat dom, dom är ju inte ens beroendeframkallande. Blanda du det med något??? Läkaren skriver hellre ut Stilnoct än xanor eller stesolid till mig.
Ha det gott och ta hand om dig väl.
Citera
2004-05-20, 00:20
  #27
Medlem
Det spelar ingen roll hur ni sväljer er Imovane, smaken kommer ur det aktiva ämnet Zopiclone som sedan färgar smaksinnet medans ämnet finns i kroppen. Det vill säga runt ett dygn med tanke på halveringstiden som är 6-7 timmar(?).
Den korta halveringstiden kan faktiskt ge lite baksmällekänsla tycker jag.

Jag åt dem regelbundet några dagar och upptäckte att det inte gav lika kraftiga smakbesvär då som vid enstaka tillfällen som någon skrev. Men visst känns smaken.

Jag upplever också att Imovane kan påverka minnet negativt förmiddagen efter om man tagit mer än en tablett sent på kvällen. Inget plus om man har föreläsning eller dylikt.

Både Stilnoct och Imovane är beroendeframkallande, de har i mitt tycke mindre euforiserande eller ångestdämpande kvalitéer än t.ex. Stesolid. Abstinenssymtomen brukar tyvärr vara direkt relaterbara till hur effektiva dessa egenskaper är, så de är nog något mindre luriga än vanliga benso trots allt.
Citera
2004-05-20, 00:38
  #28
Medlem
Kajajs avatar
Är det bara jag som får en jävla hicka när man har tagit lugnande typ, Stesolid, Xanor eller liknande? Det är förbannat irreterande. Det enda som hjälper är för mig är ett glas med samarin....skumt::::
Citera
2004-05-20, 22:23
  #29
Medlem
Nemesis1s avatar
Fan vad jag var borta på temazepam igår... Tog 40mg + lite alkohol och "smartdrogen" blue lotus... Slutade med att jag slocknade i duschen...

Då jag kom i det varma vattnet kände jag mig så otroligt fridfull och avslappnad så jag måste nödvändigtvis sätta mig ner... Men det kändes ännu trevligare att ligga, med ögonen stängda... Och ett tu tre hade man somnat!
Citera
2004-05-21, 00:59
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Fan vad jag var borta på temazepam igår... Tog 40mg + lite alkohol och "smartdrogen" blue lotus... Slutade med att jag slocknade i duschen...

Då jag kom i det varma vattnet kände jag mig så otroligt fridfull och avslappnad så jag måste nödvändigtvis sätta mig ner... Men det kändes ännu trevligare att ligga, med ögonen stängda... Och ett tu tre hade man somnat!

Det här är väl OT, men vad är temazepam?
Har aldrig stött på det nånstans?
Vad heter läkemedlet som innehåller temezepam?
Citera
2004-05-21, 12:18
  #31
Medlem
Gabrielswes avatar
Temazepam...

...går under namnet Restoril i USA.

Används som sömnmedel.
Saluförs inte i Sverige.
Är inte narkotikaklassat i Sverige på samma sätt som övriga BZP.
Citera
2004-05-23, 07:59
  #32
Medlem
Edit: Preparatet är som jag misstänkte klassat som narkotika, om än ej som läkemedel. Lista: http://www.fajaf.com/nyheter/13-2003.html

I UK är det vanligt med missbruk av temazepam, de säljes som någon slags gelekapsel. Vilket resulterat i otrevliga och uppmärksammade fall där missbrukar som injicerat kapslarna lösta fått amputera kroppsdelar.

Det verkar vara en relativt potent benso med tanke på det omfattande missbruket. Relativt hög aktiv dos dock, endast matchad av Oxazepam.


En saxning från alt.drugs.hard om temazepam:
"Ahhh. May I give you a brief history of temazepam capsule abuse.
>
> Around the world smackies found out that the temazepam in the gelcaps
> can be syringed out and IV'ed. Probably not too good for you; but if
> you're on a $5,400 day habit "Who gives a shit?", right? Right. So
> plenty of smackies began shooting them. Govts eventually found out and
> pharm manufacturers replaced the base with something more viscous,
> preventing it from being able to be delivered through a large guage
> needle, ie: an insulin syringe. Smackies get around that by heating
> the liquid before injecting, thus creating a massive problem...
>
> What happens to the solution when it cools down in their veins? It
> solidifies - drying out veins and causing all sorts of problems. Even
> worse - what happens in the case of accidential intra-articular
> injection? Well, fuck - you lose a limb!
>
> Nowadays doctors are being more conservative and prescribing only
> tablets, which is a major step forward.
>
> The tabs can be crushed, a small amount of EtOH added and then
> injected with quite large amount of sterile water - but I would advise
> against this for a plethora of reasons. A large vein must be used and
> the infusion given over a minute or two as well.
>
> The moral of the story - ampoules are for injection, tablets are for
> ingestion."


Lite Ot kanske...
Citera
2004-05-23, 16:29
  #33
Medlem
För nått år sedan åt jag imovane, de fungerade utmärkt att sova på och jag upplevde inga problem med dålig smak. Däremot hade jag någon liten hallucination, och jag har träffat ytligare två personer som upplevt hallucinationer, på rekommenderad dos imovane.

M A O värkar det nästan som hallucinationer skulle vara vanligare biverkning än vad fass uppger.
Citera
2004-05-23, 17:14
  #34
Medlem
Kajajs avatar
Synd att inte jag fick hallucinationer när jag käkade dom. Somnade bra från början, sen blev jag väl tolerant eller nåt. :mad: Det enda speciella med imovane vad att det kröp och pirrade i benen på mig. Och ibland hicka som jag kan få av sömnisar och lugnande.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback