• 1
  • 2
2010-05-31, 21:44
Medlem
Denmarks avatar
Är det lagligt att beställa någon SNRI-medicin från något annat EU-land?
Citera
2010-05-31, 23:17
Medlem
DhaStoners avatar
nej, det är receptbelagt.
Citera
2010-05-31, 23:19
Medlem
Sleazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DhaStoner
nej, det är receptbelagt.
that pretty much covers it
Citera
2010-06-01, 00:25
Medlem
Denmarks avatar
Ok, men det finns ju så kallade "EU-doktorer". Vissa online-butiker skickar ju med recept. Det är fortfarande inte lagligt då?
Citera
2010-06-01, 02:44
Medlem
sthlmnights avatar
Skriver en läkare ut det och utfärdar recept så är det inga problem. Tror i och för sig inte det blir några problem utan heller.
Man kan ju (kunde i alla fall) beställa kodein hur lätt som helst inom EU innan utan recept, bara de inte innehöll mer än 100 mg i varje avdelad dos.* Så det vore ju konstigt om inte lite efexor skulle gå igenom lätt.

*http://www.lakemedelsverket.se/uploa...%201997-12.pdf

Försök dock besöka eller ringa en läkare i Sverige om du kan.
Citera
2010-08-18, 23:44
Medlem
Kinshasas avatar
Det är väl visst lagligt att beställa receptbelagd medicin från något EU-land sålänge den inte är narkotikaklassad?
Citera
2010-08-18, 23:52
Medlem
darklydivinests avatar
Frågan är varför du vill beställa SNRI? Och just Efexor? En komplicerad och långverkande medicin som har en biverknings och in/utsättningssymtoms-lista lika stor som bibeln och som du får lätt av ett enkelt läkarbesök?
Citera
2010-08-18, 23:54
Medlem
Kinshasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darklydivinest
Frågan är varför du vill beställa SNRI? Och just Efexor? En komplicerad och långverkande medicin som har en biverknings och in/utsättningssymtoms-lista lika stor som bibeln och som du får lätt av ett enkelt läkarbesök?

Jag själv är intresserad av SSRI-medicin pga depression och även ångest. Att tala med en läkare är uteslutet.
Citera
2010-08-19, 00:12
Medlem
darklydivinests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinshasa
Jag själv är intresserad av SSRI-medicin pga depression och även ångest. Att tala med en läkare är uteslutet.

Men du måste nästintill vara läkare själv för att avgöra vilken sorts SSRI/SNRI du ska och i vilken dos. Sen funkar den enbart på sikt. Det är inte så att du känner något utav den när du tar den som t.ex benzo. Du känner nada, men det påverkar dina neurotransmittorer och fixerar dina serotonin/noradrenalin-nivåer. Alltså inget man vill experimentera med.

Men gör som du vill, jag skriver bara av ren omtanke.
Citera
2010-08-19, 00:29
Medlem
Kinshasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darklydivinest
Men du måste nästintill vara läkare själv för att avgöra vilken sorts SSRI/SNRI du ska och i vilken dos. Sen funkar den enbart på sikt. Det är inte så att du känner något utav den när du tar den som t.ex benzo. Du känner nada, men det påverkar dina neurotransmittorer och fixerar dina serotonin/noradrenalin-nivåer. Alltså inget man vill experimentera med.

Men gör som du vill, jag skriver bara av ren omtanke.

Japp, tack. Jag har självmedicinerat med SSRI förr så jag vet hur det funkar.
Citera
2010-08-19, 00:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kinshasa
Blir det inte dyrt att fixa det på egen hand?
Citera
2010-08-19, 13:06
Medlem
Kinshasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkisenDeSade
Blir det inte dyrt att fixa det på egen hand?

Det kanske blir ~500-1000kr/månad. Inte så farligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in