[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av LakritstroIIet
Har inte Utviket tackat ja till något? Ekonomi kräver antagligen behörighet B i matte men psykologi lär ju inte göra det.
Universitetet kräver Mattematik B som särskild behörighet i grundkursen/ psykologi.
Förkunskapskrav och andra villkor för tillträde till studierna kan man hitta på universitets hemsida:
[i]För tillträde till kursen krävs grundläggande behörighet och
särskild behörighet Matematik B.
Förkunskapskravet kan även uppfyllas av den som inom eller utom landet förvärvat motsvarande kunskaper. Regler för prövning av sådana kunskaper fastställs av institutionsstyrelsen. / Stockholms universitet
Men Sofias ekonomikurs i USA ( där krävs tydligen inga förkunskaper ) kanske gav henne motsvarande kunskaper. Men jag tvivlar starkt på att mångsysslaren Sofia dvs ekonomistudenten, restaurangbiträdet, värdinnan, välgörenhetsarbetaren, yogainstruktören, porrmodellen, festprissen betade av Linjära funktioner, algebra, polynom, andragradsekvationer och koordinatgeometri men hovet vill säkert göra sken av det.
Reporter för Svensk Damtidning Johanna Lejon skriver "
Citat:
Enligt uppgift till Svensk Damtidning har hon dock varken svarat ja eller nej på antagningsbeskedet och är därmed struken från samtliga utbildningar. Vad hon ska göra till hösten är alltså oklart, förutom att åter besöka det barnhem i Ghana där hon tidigare har arbetat som volontär "
Ja, ja Sofia var väl fullt upptagen med att hänga med prinsen att hon inte han med besväret att logga in och tacka ja till den nybörjarkurs i Franska som jag antar hon lyckades kvala in sig till. Ghana till hösten

. Lyxhotell på kvällarna med mys med prinsen som råkar ha ett viktigt militärt hittepå uppdrag just i närheten för att inte tala om hovets egen stjärnfotograf som får vara med på resan så vi dumma Svenskar kan matas med alla flugbilder på Afrikanska barn här hemma.
Jag vill inte vara sämre jag, när det är dags ska jag själv bidra med lite god tidningslitteratur, Ups eller Dhl ska få leverera.