Citat:
Ursprungligen postat av
TuffRobban
Ännu en gång uttrycker jag mig blygsamt med anledning av min okunskap kring Kungafamiljen. Men jag undrar:
om det är någon som verkar bara ha vuxit och vuxit som kunglighet och som i dag verkar vara på Prins William nivå då det gäller att verkligen vilja leva upp till ämbetet på världsnivå, för framtiden av alla världens monarkier, så verkar det för mig vara kronprinsessan Victoria; vet någon vad hon tycker om Prinsessan Sofia?
Victoria förefaller vara en eftertänksam och välmenande kvinna, med naturlig känsla för takt och finess.
Det har skrivits om att hon har medlat mellan medlemmarna i kungafamiljen, när kattklorna har krupit fram. Hon är absolut inte högfärdig, och jag tror att hon unnar Carl Philip att vara lycklig. Vilket han nog faktiskt är.
Redan som liten, äldst i syskonskaran, månade hon om syskonen och ville att allt skulle vara bra och alla glada😉. Hon hade problem med ätstörningar i ungdomen. Sin dyslexi har hon bekämpat väl.
Så, kort sagt: jag tror att hon och Sofia kommer rätt bra överens. Ingen av dem hotar den andra, och Victorias beskyddande sätt passar Sofia. Som säkert kan vara trevlig och charmfull när hon vill och känner sig trygg...
(...och nu kommer mina kattklor: Sofia är en mesallians mht sitt förflutna. Och Victoria naiv)