2020-04-21, 20:33
Bannlyst
Den vården hon utför är väl högst begränsad och självklart ska hon "jobba" på det finaste sjukhuset. Det finns väl ingen Corona där?
Citera
2020-04-21, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuffRobban
Ännu en gång uttrycker jag mig blygsamt med anledning av min okunskap kring Kungafamiljen. Men jag undrar:
om det är någon som verkar bara ha vuxit och vuxit som kunglighet och som i dag verkar vara på Prins William nivå då det gäller att verkligen vilja leva upp till ämbetet på världsnivå, för framtiden av alla världens monarkier, så verkar det för mig vara kronprinsessan Victoria; vet någon vad hon tycker om Prinsessan Sofia?
Victoria förefaller vara en eftertänksam och välmenande kvinna, med naturlig känsla för takt och finess.

Det har skrivits om att hon har medlat mellan medlemmarna i kungafamiljen, när kattklorna har krupit fram. Hon är absolut inte högfärdig, och jag tror att hon unnar Carl Philip att vara lycklig. Vilket han nog faktiskt är.
Redan som liten, äldst i syskonskaran, månade hon om syskonen och ville att allt skulle vara bra och alla glada😉. Hon hade problem med ätstörningar i ungdomen. Sin dyslexi har hon bekämpat väl.

Så, kort sagt: jag tror att hon och Sofia kommer rätt bra överens. Ingen av dem hotar den andra, och Victorias beskyddande sätt passar Sofia. Som säkert kan vara trevlig och charmfull när hon vill och känner sig trygg...

(...och nu kommer mina kattklor: Sofia är en mesallians mht sitt förflutna. Och Victoria naiv)
Senast redigerad av Collectcall 2020-04-21 kl. 23:33.
Citera
2020-04-22, 08:43
Medlem
plusnios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Kunde inte skrivit det bättre själv.

Att hon går in och "arbetar" är inget annat än ett hån mot de stackare som tvingas jobba 17 timmars-pass. Och som tvingas torka skit, spyor och patienter i röven. Dag ut och dag in till pisslön. Som därtill tvingas åka kollektivt/tunnelbana till jobbet tidigt, respektive sent på kvällarna.

Sofia blir körd av SÄPO dit och hem. Vända på lite papper. Fikaprat osv ett par timmar... Sedan hem till lyxvillan, där mat och städning redan ombesörjs av tjänstefolk.

Hennes "insats" är så genomfalsk. Godhetsknarkeri på högsta nivå.

Är dig helt enig, -till 100%
Citera
2020-05-06, 10:47
Medlem
Araztras avatar
Hur tituleras hon av sina nya "kollegor", är det ens tillåtet att nia henne? Eller gäller det där teatraliska tilltalet i tredje person? "Vill prinsessan hänga med på fika? Kan prinsessan ta högen med handdukar där borta? Jag vill bara påminna prinsessan om mötet klockan tre."
Citera
2020-05-06, 10:54
Medlem
FindAways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Araztra
Hur tituleras hon av sina nya "kollegor", är det ens tillåtet att nia henne? Eller gäller det där teatraliska tilltalet i tredje person? "Vill prinsessan hänga med på fika? Kan prinsessan ta högen med handdukar där borta? Jag vill bara påminna prinsessan om mötet klockan tre."
Vill P. runka av mig?
Kan P tänka sig en stilla avsugning i sommarsolen? Skulle inte det vara mer naturligt för just henne?
Citera
2020-05-06, 11:56
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Araztra

Ja, jag misstänker att det blir mindre arbete gjort och dålig stämning p.g.a. att hon är där. Det måste ju vara stelt och tråkigt.

Citat:
Ursprungligen postat av FindAway
Vill P. runka av mig?
Kan P tänka sig en stilla avsugning i sommarsolen? Skulle inte det vara mer naturligt för just henne?

Usch, nu fick jag upp bilder i huvudet...

Fast fördelen med det, är att hon i alla fall inte blir generad när hon ska göra nedre toalett på män, som många nya unga sköterskor blir... OM hon nu gör sådant arbete alls, det har jag svårt att tro...
Citera
2020-05-07, 07:47
Medlem
Skulle vara intressant att veta hur mycket Sofia egentligen "arbetat" på Sophiahemmet. Finns det någon som vet?
Citera
2020-05-07, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lerog
Skulle vara intressant att veta hur mycket Sofia egentligen "arbetat" på Sophiahemmet. Finns det någon som vet?

Enligt hennes svärmor så jobbar hon precis som dom andra gör, men caféflickor brukar ju hålla ihop. Vad vet vi egentligen om drottningens förflutna? Knugen har ju tagit dom båda till sitt hjärta
Citera
2020-05-07, 19:03
Medlem
Jag har hört att anledningen till att hon åkte till usa var för att hon skulle ta nakenfoton, det var så förlorare och äckliga inavlade patrask skapade något när intelligensen inte räckte till.
Citera
2020-05-08, 10:33
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Britterna hyllar prinsessan Sofia för coronainsatser
Hennes vårdjobb betraktas som banbrytande

Nu hyllar brittiska Vogue den svenska prinsessan genom att sätta henne på en lista över ”banbrytande kvinnor”. Varje månad utser modemagasinet fem starka kvinnor som bidrar med en positiv förändring eller insats för omvärlden. I aprilnumret prisas Sofia för sina insatser under coronakrisen.
”Inom ramen för ’beredskapslyftet’ är jag nu placerad på en av sjukhusets vårdavdelningar där jag tillsammans med andra nyutbildade kollegor stöttar och avlastar vårdpersonalen med olika uppgifter, bland annat omsorg av patienter och städning”, skriver prinsessan Sofia på Instagram.
https://www.aftonbladet.se/kungligt/a/BR9zbl/britterna-hyllar-prinsessan-sofia-for-coronainsatser

Sofias marknadsföringskupp verkar falla väl ut
Det är inte höga krav britterna har på banbrytande arbete.
Citera
2020-05-08, 10:36
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
https://www.aftonbladet.se/kungligt/a/BR9zbl/britterna-hyllar-prinsessan-sofia-for-coronainsatser

Sofias marknadsföringskupp verkar falla väl ut
Det är inte höga krav britterna har på banbrytande arbete.

Ja, men man får trösta sig med att helnakenbilderna, ormbilderna och videorna från dokusåpan aldrig kommer att försvinna från nätet. Hon ÄR bortgjord för gott. Någon kommer alltid att påminna om de här sakerna, i varje kommentarfält - oavsett hur mycket de kungatokiga journalisterna försöker vit-tvätta henne.
Citera
2020-05-08, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, men man får trösta sig med att helnakenbilderna, ormbilderna och videorna från dokusåpan aldrig kommer att försvinna från nätet. Hon ÄR bortgjord för gott. Någon kommer alltid att påminna om de här sakerna, i varje kommentarfält - oavsett hur mycket de kungatokiga journalisterna försöker vit-tvätta henne.
Det ironiska är att hon mycket väl kan göra en bra insats här - jag tror inte att hon är rädd att hugga i, och känner hon sig bara trygg kan hon nog ”ta” folk och göra sig omtyckt.
Men som du säger, det förflutna kommer alltid att ligga henne i fatet.
Bryr man sig inte, och tycker att kungahuset kan skrotas, är det väl OK. Men de som
är lite historiskt lagda, som jag, tycker att det är en mesallians. Ett av uttrycken för den icke-så-intelligenta genen i familjen. ( och nej, tror inte det är gamla Karl Johans fel. Någon tysk inavlad prinsessa som lekte med dockor när hon blev ingift)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in