Citat:
Ursprungligen postat av Alguien
Om du ska tjäna så mycket får du börja trada, men det är mycket riskabelt och svårt. Istället kan du sprida uppköpen, månadsspara, enbart köpa stabila företag med bra utdelning och aldrig sälja. Då kan du glömma 12-16 k i månaden i första taget, men med tiden kommer du ha en skaplig summa och en högre direktavkastning.
Fast om jag vore du så hade jag istället köpt mig en lya. Jag hade haft ångest om jag var 23 och bodde hemma. Men det är bara jag det.
Hursom, lycka till!
Att börja trada är inte jätte aktuellt just nu då kunskapen saknas hos mig.
Har ingen anledning att köpa mig en lya även om ekonomin tillåter det, behöver bara betala en tusenlapp i månaden för att bo hemma, sedan har jag nära till jobbet vilket gör det ganska onödigt att flytta hemifrån och även universitetet där jag ska börja studera i höst ligger nära.
Citat:
Ursprungligen postat av dannywtf
Lågrisk innebär att det är stabila aktier som vars värde inte åker upp och ned hela tiden. Lågrisk är ett bra alternativ om man inte vill riskera en massa, men ändå stoppa undan pengarna. Vill du chansa så satsa på högrisk, men då finns chansen att du förlorar en massa också.
Då kanske jag som inte har så mycket kunskap börja med lågrisk-aktier eftersom det låter mer säkert. Sedan kanske stoppa in en del av kapitalet i lågrisk-fonder.
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Bästa sättet är att investera pengar i välkända bolag som går med vinst. Sedan behålla dessa bolag under lång tid.
Köp H&M i nästa lågkonjuktur eller liknande och behåll dom länge. Gör så med andra stora vinstdrivande företag.
Sakta och säkert lär man sig något nytt, tack för idén!