2010-05-30, 00:08
Medlem
Jag undrar om man får sitta på en parkbänk och läsa en bok. Jag tar med mig en skylt och ställer den bredvid mig. På skylten ser man en fråga och en länk. Jag marknadsför min hemsida. Jag flyttar runt till andra parkbänkar var femte timme. Måste jag ha tillstånd att marknadsföra mig så här?

Är det bättre att jag har en t-shirt med samma fråga och länk istället för en skylt?
Citera
2010-05-30, 00:21
Medlem
Redladys avatar
Varför inte sätta skylten i en ryggsäck o bär den med dig. Står ofta folk med skyltar på detta vis, som pekar till tex matställen på sidogator i större städer.

Lagligt?
Aldrig att jag sett någon bli bortförd från detta #jobb"!
Citera
2010-05-30, 00:52
Medlem
Jag har läst att man måste ha tillstånt för trottoarpratare. Så att gå med en skylt i ryggsäcken är inte samma sak som en trottoarpratare?
Citera
2010-05-30, 21:55
Medlem
Redladys avatar
Nej, det är inte samma sak.
En trottoarpratare är ju en sak som placerats på trottoaren. En person som har en skylt i en ryggsäck är på allmän plats och kan knappast köras bort för att det "råkar" finnas en skylt med reklam för något. Kanske denna person bara stannat och vilat lite, för att sedan gå och leverera skylten till firman?
Citera
2010-05-31, 11:15
Medlem
Jaha, men det låter bra. Jag drar till polisen och frågar för säkerhets skull.
Citera
2010-06-01, 02:14
Medlem
Privatpers0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niklasdenfule
Jag har läst att man måste ha tillstånt för trottoarpratare. Så att gå med en skylt i ryggsäcken är inte samma sak som en trottoarpratare?

Det har nog en hel del med att du hindrar trafikanter (folk som går på trottoaren) och tillståndet är till för att förhindra massiva blockeringar av trottoarer om detta nu skulle vara fritt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in