Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-06-13, 18:25
  #109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Rätt festligt att 95 procent av svenska folket är korkade idioter enligt ert sätt att se på saken. Borde man ha rösträtt då?
Vi har tagit upp detta förut och svensken visar vad han tycker om invandringen via val av bostadsort, att han tycker andra frågor är viktigare betyder inte att han tycker invandringen är oviktig, men det är tyvärr så att svensken är väldigt påverkad och styrd av etablissemanget, det fattar alla.

Tror du alla tyskar var psykopater som inte ogillade att man utförde experiment på barn i koncentrationslägrena?

Inte ens du kan förneka att den massiva mediapropagandan påverkar folket.
Citera
2010-06-13, 19:07
  #110
Medlem
SNIPERSIRYGGEN?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bäver_
Intressant fråga. Ett land som kanske har legat i samma läge men som är på väg att vända?
Jovisst jag förstår idealet, men vilket land vore bäst i praktiken? Holland, kanske?
Citera
2010-06-13, 19:19
  #111
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren

Brottsligheten finns inte ens med...


En intressant poängtering. Varför finns inte brottsligheten med, tror Kämpendal? Kanske för att OM man började titta närmare på brottsligheten skulle man upptäcka... ja, VAD skulle man upptäcka, Kämpendal?
Citera
2010-06-13, 19:23
  #112
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SNIPERSIRYGGEN?
Jovisst jag förstår idealet, men vilket land vore bäst i praktiken? Holland, kanske?

Möjligt. Men holländska är svårt att lära sig vad jag vet.
Norge och Danmark är ju redan striktare än Sverige och kommer förmodligen att ligga långt före när skiten brakar totalt här.
Citera
2010-06-13, 20:07
  #113
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
En intressant poängtering. Varför finns inte brottsligheten med, tror Kämpendal? Kanske för att OM man började titta närmare på brottsligheten skulle man upptäcka... ja, VAD skulle man upptäcka, Kämpendal?

Ja jag har bestämt mig för att totalt misstro alla typer av attitydundersökningar från och med idag.
Bättre sent än aldrig kanske. Det är så jävla mycket fiffel och fuffens i strävan att få fram de "rätta" svaren att man spyr.
Citera
2010-06-13, 20:25
  #114
Medlem
SNIPERSIRYGGEN?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bäver_
Men holländska är svårt att lära sig vad jag vet.
Är du säker? Jag menar, det härstammar ju från germanska språket, har väldigt många låneord från franskan (och franskan i sig har många låneord från engelskan, vilket majoriteten i Sverige pratar) och om du någon gång lyssnar på en holländare prata så garanterar jag att du kommer höra ord som påminner och/eller låter väldigt svenskt.
Eller du kanske syftar på grammatiken? Där kan jag inte uttrycka mig. Har knappt någon vetskap om grammatiken alls.

Lyssna på det här http://www.youtube.com/watch?v=qdvGS...eature=related Visst, ibland låter det helt åt helv*te, men ibland tycker jag man kan höra ord som låter/liknar svenska ord.
Citera
2010-06-15, 19:14
  #115
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _-olle-_
Wow, yes, inbördeskrig! Det låter toppen, folk som flytt krigszoner kommer att starta något jajjamensan, jag menar, de som drar måste ju vara de mest stridsbenägna...
Frågan som uppstår här är väl hur många av invandrarna som släppts in i Sverige som verkligen flytt från det du kallar krigszoner..
Citera
2010-06-15, 19:48
  #116
Medlem
tjoosanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cp-apa
Hej Kämpendahl hur var det nu med ankarbarnen? Väntar med spänning på att få svar från mitt inlägg!

hur går jag vidare? Det har jag inte tänkt på faktiskt, eftersom det inte finns på kartan att SD inte kommer in. Blir så fallet så loggar jag väl in på Flashback och skriver av mig lite. Sedan fortsätter jag med att plugga och tjäna pengarna, precis som planerat. Vad tänker du själv göra? Gissar på att du sover på en bäddsoffa och super dagarna i ända.
hhaha klockrent svar! tack för ett gott skratt
Citera
2010-06-15, 20:49
  #117
Medlem
arsamiluks avatar
De flesta personer som är seriösa med sin invandringskritik inser att Sverige inte kan räddas genom valurnan utan en bred folklig rörelse måste bildas för att vi ska kunna få effekter som har genomslag i hela samhället. Ser man till situationen idag så är den ytterst prekär:

1. Vi kommer att bli en minoritet om man ser till barnafödande, rådande invandring och rasblandning.
2. Media tillåter ingen kritik alls utav invandringen. Den har istället funktionen att fördumma svenska befolkningen med sensationsjournalistik samt propagera för mångkultur. Detta är högst medvetet och ser man till ägandet utav media så förstår man snart varför.
3. Den svenska befolkningen har tilltro till både polis och riksdag samtidigt som begångna brott är ökar hejdlöst och riksdagen värnar inte längre om Sverige.
4. Det pågår ett krig emot svenskar idag i form utav ideologiskt krig (inflytande ifrån andra kulturer som erövrar mark), fysiskt/psykiskt krig (våldtäkter, misshandel, rån, osv; även rasiststämpel spelar in här), ekonomisk (utnyttjande utav transfereringssystemet) och genetiskt krig (blandning utav svenskar med mörkare folk). Detta är svenska folket inte medvetna om.

Att stoppa en papperslapp i en valurna kommer inte att få svensson att sluta att plikttroget tro på både polis och riksdag som problemlösare. Vi måste själva ta tag i problemet och övertala så många vi kan, få folk att öppna ögonen.
Citera
2010-06-15, 22:15
  #118
Medlem
Onödig tråd. Samma relevans som "Vad gör du om månen är av ost?"

Prognosen för SD förra valet var 0,8%. Resultatet blev 2,9%. Dvs 3,6 ggr mer.

Facebookomröstningen ger SD ca 20%. Visserligen är FB tiltad mot unga röstare men det är över 70000 som har röstat. V är oxå stort bland ungdomar och får 10% men har 5% i vanliga opinionsundersökningar.

Detta talar för att SD når minst 10% i valet. Att nå 4% fixar de lätt.
Citera
2010-09-20, 19:27
  #119
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
En tanke som slog mig är att många av er "realister" besöker frekvent forumet och vad jag förstått kommer många av er rösta på Sverigedemokraterna för att invandringsfrågan ska lyftas upp i den politiska debatten. Vi får ständigt ta del av inlägg som handlar om "batikhäxor", hur blattar med bidrag i bajsbrun blick kommer hit, att muslimer kommer vara i majoritet någon gång mellan 2015 och 2050, att invandrare inte vill jobba utan bara gå på bidrag och att 12 procent av kvinnorna kommer någon gång under sitt liv att bli våldtagen och vems fel är det då?

Dock måste det vara jobbigt när ingen lyssnar på er. De etablerade politiska partierna vill knappt röra vid invandringsfrågan. Det enda partiet av de som har chans att komma in i riksdagen som berör invandringsfrågan och har profilerat sig med den är Sverigedemokraterna. Om SD kommer in i riksdagen kommer självfallet invandringsfrågan få en helt annan dignitet. Och jag vet att många här har den förhoppningen.

Så min fråga är hur ni kommer gå vidare om SD inte kommer in i riksdagen? Många gånger har ni svurit över batikhäxor och svenska folket som inget begriper (och kanske är det så?), men det är svenska folket som bestämmer och för närvarande verkar det ganska kyligt för Sverigedemokraterna. De kom inte in i EU-parlamentet och de löper stor risk att även ställas utanför riksdagsarbetet. Kommer ni att bli besvikna då? Hur kommer ni gå vidare om svenska folket beslutar sig för att invandringsfrågan inte är en särskilt viktig fråga och de ger sina röster till de etablerade partierna istället? Nu är det jämt mellan blocken och ska man då slänga bort sin röst på ett parti som kanske inte ens kommer in i riksdagen?

Hur går ni vidare? Kommer ni fortsätta debattera här med vetskapen om att det är fyra år kvar till nästa val eller kommer ni lägga er i soffan och självdö? Eller kanske bli folkpartister istället? För det troliga är att trots att ni vill göra era röster hörda kommer ingen att lyssna. Det kommer inte att hända särskilt mycket med invandringsfrågan och invandrare kommer fortsätta strömma in.

Upplys mig

Det behöver vi ju inte bry oss så mycket om nu...eller hur Kämpendahl? ...
Citera
2010-09-20, 21:33
  #120
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nalin_Pekgul
Det behöver vi ju inte bry oss så mycket om nu...eller hur Kämpendahl? ...
Fan, kom du ihåg den här tråden?

Jaha, men vad ska ni nu kämpa för när ni nått ert mål?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback