2010-05-29, 13:56
Medlem
korqs avatar
Hejsan, skulle idag dra bort windows vista från min flickväns dator eftersom Win 7 är så överlägset vista.
Hon har kunnat spela left4dead hyffsat bra under Vista med lite smålagg, sade till henne att det bör flyta bättre i Win 7 vilket det gör, men efter ca 1-2 minuter börjar det lagga enormt mycket så det verkligen inte går att spela, har även sänkt grafikkraven till de lägsta
Så nu undrar jag vad jag kan göra, det sitter ett NVIDIA GeForce Go 7200 i datorn.
Vet att detta inte är det bästa av grafikkorten men jag förväntar mig att hon ska kunna spela Left4Dead med samma eller mindre lagg i Win7.

Tack för hjälpen.
Citera
2010-05-29, 14:00
Medlem
hasenfrasens avatar
Dammråttor i cpufläkten/kylaren (som även kyler grafiken) är nog enda orsaken, dvs överhettning. F.ö. går det att göra Vista lika "snabb" som Windows 7, dvs skära ned onödiga saker den pysslar med i bakgrunden.
Citera
2010-05-29, 15:17
Medlem
korqs avatar
Tror inte det är överhettning, vi kör med en kylplatta dessutom.
Testade CS 1.6 och Source och där laggade det enormt mycket mindre, spelen gick faktiskt att spela.
Men när jag testar L4D/L4D2 så laggar det enormt mycket.

Betvivlar inte att vista går att få lika snabbt som win 7 men av det jag provat win7 har jag tyckt det var bättre iallafall.
Senast redigerad av korq 2010-05-29 kl. 15:20.
Citera
2010-05-29, 16:42
Medlem
hasenfrasens avatar
Spelar ingen roll om ni kör med kylplatta om cpufläkten står still. Jag hittar mer ludd i en ett år gammal laptop än mitt livs samlade produktion av navelludd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in