2010-05-27, 10:36
Medlem
Rock88s avatar
Hej gott folk !

jag vill sjukt grna jobba med hundar men med helt fel utbilding s vet ja inte vad man ska kolla p fr jobb.
skicka massa frslag tack =)
Citera
2010-05-27, 10:44
Medlem
Starta eget hunddagis.

Kanske bara funkar om du bor i en storstad.
Citera
2010-05-27, 11:26
Medlem
Amagadwats avatar
^ Hunddagis, hundupplrning/kurser, hundtelepati(?), tullen (knarkhundar), polis med hund. osvosv.

1111 posts
Citera
2010-05-27, 15:21
Medlem
Skiljer ju sig lite om du vill jobba med hundar s som att passa dom nr deras husse r p jobbet, eller om du villa jobba med hundar som vktare/polis/frsvarsmakten osv.
Citera
2010-05-27, 18:09
Medlem
troubleices avatar
Jag har gtt Hund p gymnasiet och iallafall hr jag bor finns d inte ett endaste jobb inom hund. Tyckte min utbildning endast gynnade min fritid.. Det enda man kan komma p r ju att starta eget fretag, vilket man kanske hellre avstr frn..

Jag vet fan inte ett endaste yrke inom hund :P Knns som ingenting inom just hund kan man leva p. Som mina kompisar som var s dumma och sa t mig att starta en kennel. Jo, nog kan man ju leva p en kennel. HOST! Du betalar fan mer n du tjnar med en kennel. Men det fattade dom inte :P

Men ter till mnet. Har ingen aning!!
Citera
2010-06-15, 23:04
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troubleice
Jag har gtt Hund p gymnasiet och iallafall hr jag bor finns d inte ett endaste jobb inom hund. Tyckte min utbildning endast gynnade min fritid.. Det enda man kan komma p r ju att starta eget fretag, vilket man kanske hellre avstr frn..

Jag vet fan inte ett endaste yrke inom hund :P Knns som ingenting inom just hund kan man leva p. Som mina kompisar som var s dumma och sa t mig att starta en kennel. Jo, nog kan man ju leva p en kennel. HOST! Du betalar fan mer n du tjnar med en kennel. Men det fattade dom inte :P

Men ter till mnet. Har ingen aning!!

FY FAN VILKEN ROLIG LINJE!!! nskar verkligen jag hade gtt den.

:P Visst r det vldigt dligt betalt att jobba som kennel. Men om du har kenneln hemma s slipper du kostnaden fr att ta dig till ett jobb.
Du kan ju ven ha ett annat fretag vid sidan om kenneln? Tror inte du behver kolla valparna hela tiden. S varfr inte starta ett postorderfretag som sljer hundmatsklar och koppel? Lansera det p ntet, och s tjnar du en hacka dr.

Eller s kan du ju gra som dom flesta kennlarna jag varit p. Oftast ensamstende ldre kvinna utan barn. Som lever ett socialt fattigt liv.
Mindre vnner = Mindre utgifter

Rtta mig om jag har fel?
Citera
2010-06-15, 23:20
Medlem
Nathurams avatar
Renova. Dom kremerade min kompis hund. Dom verkar jobba med dom flesta djuren.
Citera
2010-06-15, 23:27
Medlem
Nathurams avatar
Renova. Dom kremerade min kompis hund. Dom verkar jobba med dom flesta djuren.
Citera
2010-06-16, 00:45
Medlem
Bli hundfrare inom polisen, frsvaret, rddningstjnsten. Vktarbolag har ven hundfrare.

Har du egen hund kan du utbilda den genom SBK/Hemvrnet, och f den certifierad och krigsplacerad. D fr du bland annat delta p eftersk och bevakningsuppdrag med hunden. Det r inget yrke i den bemrkelsen, men ett bra fritidsintresse om man gillar hundar. http://www.sbk.nu/templates/Page____681.aspx
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in