• 1
  • 2
2010-05-26, 02:55
Medlem
Paxozs avatar
Ursäkta felstavning ifall det kommer fram några!

Tänkte berätta lite av mina.. har alltid funderat på vad det har vart och fick svar på att det heter Hypnopomp hallucination. (jag hoppas att jag tog rätt)

Igår natt vaknade jag ner dränkt i svett och kollade på min kudde i små panik om att det var nått där! sen satt jag ner handen nära den för att tittade runt i rummet! då kom en hand ut ur kudden och tog tag i min hand! i panik hoppade jag upp ur sängen och stod i mitten av mitt rum och gav onda ögat emot kudden samtidigt jag stirrade sönder den!...

Tog sedan tag i täcket och skakade om den för att kolla så att det inte var nått som låg och lurade i täcket! sen bestämde jag mig tydligen för att gå upp till övervåningen då mitt rum ligger i källaren och lägga mig i soffan i Tv-rummet där jag hade kastat bort alla soffdynor av någon konstig anledning och sen så jag la mig där och somnade om rätt så snabbt..

Drömmen jag hade precis innan jag vaknade var att jag var på någon typ av Ö eller båt i Amsterdam
med familj och vänner och det enda jag gjorde var att röka på.. :S

Hade en annan gång vaknat upp och gått ur mitt rum och letat efter någon råtta som sprang under bordet samtidigt min far stod och tittade och frågade vad jag gjorde! jag svarade med att jag jagar rått jäveln som lurar under bordet! han skakade på huvudet och gick sedan i duschen! :S

Dagen efter glömde jag att fråga ifall det var han eller om han var en av hallucinationen..
antar att det förblir en obesvarad fråga.

Berätta gärna era historier och förhoppningsvis kanske vi får några skratt fram

/Paxoz
Senast redigerad av Paxoz 2010-05-26 kl. 02:58.
Citera
2010-05-26, 11:51
Medlem
Fladdermasks avatar
Jag vaknade för en fem nätter, och när jag tittade upp i taket så var det som om jag var mitt inne i en rymdskepps cockpit. Fanns en massa blåa/röd knappar + ett antal svarta styrspakar. Alla dessa knappar och spakar fanns bara i taket och vid väggen närmas mig. Minns att jag satt mig upp i sängen och allt var fortfarande kvar. Men jag lade mig tillbaka i sängen och somnade om strax där efter och tänkte inte mer på det. Det vara bara det att jag vaknade upp en halvtimme senare och då var detta förbenade knapparna kvar. Tänkte då ahh vafan jag bryr mig inte! Så jag lade mig igen och somnade om och vaknade upp normalt någon timme senare! Lite små coolt!^^

Vet en annan gång att jag vaknade mitt i natten utav att en gubbe med den kniv stod vid min säng och skulle mörda mig. Så jag minns att jag rusade upp ur sängen, och täcket och linda det runt mig sprang ut ur mitt rum. minns att han vände sig om för att förfölja mig. sprang ner för två stycken trappor och ner till källaren och låste in mig på toaletten var mycket förvirrad. Minns att precis när jag tände lyset i toan så vaknade jag till ur mitt förvirrade tillstånd av halvsovande/mardröm/sömngång. Tänket "Vafan håller jag på med" och gick upp till rummet igen och la mig och somnande om. Kom också på nu att mamma kom ner i källaren och frågade vad jag höll på med. Svarade då "Jag har ingen aning" när jag stod där med täcke o allt

Minns en gång när jag och en kompis hade lanat (var för en 3 år sen), så när vi la oss tidigt på morgonen för att sova så efter en timmes sömn så vaknade jag till av att jag trodde att jag hade tappat mina nycklar i sängen, så jag började leta som fan i sängen slängde av täcket med mera letade under lakanet. Min kompis vakande utav oväsendet jag förde och frågade vad jag gjorde... "Jag letar efter mina nycklar" sa jag med mycket hög stämma som om de var det mest naturliga i hela världen kl 5 en söndag morgon Han som vet att jag kan vara ganska aktiv när jag sover sa bara det kan du göra när vi vaknar senare. jag minns att jag lade mig till rätta i sängen och somnade om.. men jag kommer ändå ihåg viken "panik" jag hade medans jag letade efter minna "försvunna" nycklar

Är dyslektiker så det kan ha blivit lite flummigt!
Citera
2010-05-26, 15:32
Medlem
Paxozs avatar
hahaha! roligt att vara din kompis i den situation och se kompisen leta efter hans nycklar mitt i natten! xD
Citera
2010-05-26, 17:52
Medlem
Matteh87s avatar
Tar från min blogg:

*Även lyckats se massa skit på natten igen, första gången så vaknade jag av ett jävla liv i lägenheten och ser att i soffan är 3 pers minst som håller på att bråka som fan, rör sig runt men dom märker inte mig, så tar upp mobilen och börjar filma lite men det var för mörkt för att se. När jag hade filmat i 10 sek så försvann dom och hade ju inget bevis på att det jag såg verkligen händer!

*Andra gången så höll min kudde på att explodera och då hade det flygit taggar in i kroppen på mig, så vek min största kudde och pressade ned på den andra, väntade bara på smällen men det blev ingen så jag slängde ner den fort som FAN ner på golvet där den fick ligga.

*Nån står vid min TV och kollar på mig. Frågar vem det är men han svarar inte. Sen efter 20 sek ser jag att det var min pengaburk bara.

*Hade sett dom 3 första Star Wars filmerna och fick för mig på natten att Yoda låg inuti min kudde, och att jag hade klämt ihjäl den stackarn. Så jag bar försiktigt ner han på golvet och lät han ligga där tills morgonen. Då när jag såg kudden kom jag på vad jag hade gjort och började garva.

*Försökt stänga in massa bin med kudden i sängen för att sedan springa ut ur rummet och stå i hallen ett tag tills jag vaknat till.

*Sprungit fram till min snowboard på väggen, helt övertygad om att den håller på att ramla ner och sliter ner den (Sitter stenhårt med några skruvar) och lägger den på golvet.

*Kastat en kudde tvärs över rummet på mitt fönster för att skrämma iväg någon som försökte ta sig in med hjälp av stege, Detta resulterade i att jag hade ner min blomkruka kl 3 på natten.

*Sett min polare krypa längs golvet sakta men säkert

*Pratat med massvis med intressanta människor

När jag var yngre så gick jag i sömnen ofta och vet inte riktigt om man kan räkna det som en hallis men jag tog på mig vinterjacka och skulle gå till skolan mitt i natten. Farsan hörde hur dörren öppnades och kollade vem det var, jag stod där påväg ut i snöstormen då i bara jacka och kallingar.

Får hallisar mycket mer sällan nu. När jag var som mest uppspelt och stressad så var dom som värst.

*EDIT* Jag har ju låtit mina polare fått vara med om mina påtåg oxå. Jag hade lanat en gång och tog på mig min polares kalsonger utanpå mina egna. Gick ner till rummet dom satt i och dom undra vafan jag höll på med Sen en gång skulle jag rycka lite i polarns täcke av nån anledning. Han började sparka som en galning och jag började skrika för full hals. "Vad vad vad?!" Ropar han och jag står där i mörkret helt skräckslagen.
Senast redigerad av Matteh87 2010-05-26 kl. 17:57.
Citera
2010-05-27, 00:49
Medlem
-Moon-s avatar
Haha, kul att höra om hur galet det kan bli mellan söm och vakenhet! xD

Själv har jag flera gånger sett insekter i rummet då jag just vaknat (en gång en jättestor skalbagge som kröp på väggen) och då sprungit skrikandes ut i hallen så fort jag kunnat. Ibland har det i dessa situationer tagit flera minuter innan jag vågat gå och lägga mig igen... Oftast har det dock handlat om insekter som inte finns på riktigt, vilket ändå ganska snabbt övertygat mig om att de inte varit verkliga...

Den klart bästa hypnopompa hallucinationen jag någonsin haft är dock då jag, när jag just vaknat, kände en sådan harmoni. Jag lade samtidigt märke till att någon satt bredvid min säng. Det var en kille med brunt hår och isblå ögon som såg ut att vara i min ålder. Först såg han lite smått orolig ut över att jag sett honom och jag tittade på honom med förvånad min. Han log därefter jättevarmt mot mig och jag kände otroligt starka känslor av lycka och harmoni inom mig och runt mig. Därefter somnade jag gott om.
Citera
2010-05-27, 14:26
Medlem
Matteh87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Moon-
Haha, kul att höra om hur galet det kan bli mellan söm och vakenhet! xD

Själv har jag flera gånger sett insekter i rummet då jag just vaknat (en gång en jättestor skalbagge som kröp på väggen) och då sprungit skrikandes ut i hallen så fort jag kunnat. Ibland har det i dessa situationer tagit flera minuter innan jag vågat gå och lägga mig igen... Oftast har det dock handlat om insekter som inte finns på riktigt, vilket ändå ganska snabbt övertygat mig om att de inte varit verkliga...

Den klart bästa hypnopompa hallucinationen jag någonsin haft är dock då jag, när jag just vaknat, kände en sådan harmoni. Jag lade samtidigt märke till att någon satt bredvid min säng. Det var en kille med brunt hår och isblå ögon som såg ut att vara i min ålder. Först såg han lite smått orolig ut över att jag sett honom och jag tittade på honom med förvånad min. Han log därefter jättevarmt mot mig och jag kände otroligt starka känslor av lycka och harmoni inom mig och runt mig. Därefter somnade jag gott om.
Haha har faktiskt varit med om liknande, flera gånger har jag sett tjejer stått i mitt rum och varit lite blyga. Dom gångerna jag kommer ihåg så fick jag för mig att dom var kvar efter en efterfest. Låg där och flinade som ett mongo för mig själv i mörkret haha. Önskat flera gånger att jag haft en kamera i rummet som kunnat filma alla mina gånger jag varit uppe och hoppat.
Citera
2010-05-27, 14:47
Medlem
Paxozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matteh87
Haha har faktiskt varit med om liknande, flera gånger har jag sett tjejer stått i mitt rum och varit lite blyga. Dom gångerna jag kommer ihåg så fick jag för mig att dom var kvar efter en efterfest. Låg där och flinade som ett mongo för mig själv i mörkret haha. Önskat flera gånger att jag haft en kamera i rummet som kunnat filma alla mina gånger jag varit uppe och hoppat.

hahhahahaha!!! fan du skulle ha försökt dra på dom! lätt asså!
Citera
2010-05-27, 15:25
Medlem
-Moon-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paxoz

Hahahaha, ja hur skulle det se ut om man filmat det? xD
Citera
2010-05-27, 16:38
Medlem
Matteh87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paxoz
hahaha fan va kul! Nä men dom brukar försvinna efter 10-15 sek. Hade man varit "one second man" så hade det passar perfekt haha.

Såg min tjej ligga på sängkanten en gång och pilla på sig själv iofs. Satte mig upp och tittade på helt chockad. Sen helt plötsligt så blir hon till ett täcke och jag börjar leta efter henne. Kommer då på att hon inte ens var hemma :P
Citera
2010-05-28, 12:54
Medlem
livinglegends avatar
Var med om detta för första gången tror jag för några dagar sen. Sov över hos flickvännen.
Minns inte riktigt drömmen men var i någon form av mörk grotta/gammal byggnad och vaknade när jag var där inne. Trodde då att jag fortfarande var i det här mörka rummet och det såg helt annorlunda ut än vad det brukar göra när jag vaknar där så fick lite panik.
Skakade om flickvännen och sa till henne ganska högt att hon måste vakna så fort som möjligt, men hon sov tungt, så jag bestämmde mig för att utforska grottan själv.

Började långsamt och hukandes röra mig runt i rummet i runt 20-30 sek(väldigt litet rum) och letade efter möjliga utgångar att fly från rummet. Hittade till slut den stängda dörren, öppnade den och kände igen mig och då snurrade det till i skallen och jag kom på att jag faktiskt var vaken och vart jag var.

Väldigt bisarr men intressant upplevelse.
Citera
2010-06-03, 13:08
Medlem
Bergsmyntans avatar
Kan lägga till en grej som fick mig att nästan skita på mig för ungefär 1 och ett halvt år sen.
Jag skulle sova över hos min killkompis. Han bor på landet så han har eget litet avlångt hus där vi sover i varsin säng i varsin del av huset. Jag ligger vid ytterdörren. Kan tillägga att vi hade bråkat om mitt ex innan i ett halvår och mordhotat varrandra tills vi nu kom sams denna dag jag skulle sova där. Och jag hade faktist funderingar på om han skulle smyga upp mitt i natten och döda mig eller nåt, men äsch vi hade trevligt och gick o la oss i respektive säng sen.

Hursomhellst så vaknade jag mitt i natten av en mardröm och vart lite skakis. När jag öppnar ögonen och tittar mot ytterdörren ser jag en svart siluett av min kompis storlek som håller nånting i handen. Jag blinkar ett par gånger så är det borta. Sen reser jag mig upp ur sängen och tittar in till min kompis säng och jo hehe han snarkade så klockorna stannade. Men jag höll på och skita ner mig då.

Har även hänt flera gånger JUST DÄR hos honom att jag sett svarta siluetter utanför fönster och sånt. Det måste fanimig spöka lite på köpet!
Citera
2010-06-14, 16:41
Medlem
Paxozs avatar
Bergsmyntan! inte mysigt inte!

jag vaknade för 2 dagar sedan och såg en kompis stå vid datorn min och han bad mig att ta ner min gitarr från väggen av någon konstig anledning (gitarren hänger precis brevid min säng):S ställde den vid byrån! sen på morgonen kom hunden och gjorde så den ramlade ner på golvet! jävla jag vaknade till!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in