2010-05-25, 23:32
Medlem
Torgers avatar
loggade in på ett konto som ja hade förut o fick pengar av f-kassan har jobbat sen januari o gick ur allt som har med arbetsförmedling o skit skaffade swedbank för att de skulle vara smidigare me lön o skit fick nå papper här i början av månaden av f-kassan att ja skulle få 15 o nånting ja tänkte inte mer på de o nu sitter de 15 lax på ett konto ja inte har loggat in på eller använt på 5 månader. de har gått 10 dar har inte hört ett smack så ja undrar vafan ska ja göra me pengarna :S min sambo säger att ja ska ringa dom men dom som haft me f-kassan o göra vet hur de är att ringa dit varför ska ja sitta o ringa dom för att ja fått pengar? jag vill ju leva loppan för dom här nu ju men ja jag vet inte alls :S
Citera
2010-05-25, 23:36
Medlem
Roll8ors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torger
loggade in på ett konto som ja hade förut o fick pengar av f-kassan har jobbat sen januari o gick ur allt som har med arbetsförmedling o skit skaffade swedbank för att de skulle vara smidigare me lön o skit fick nå papper här i början av månaden av f-kassan att ja skulle få 15 o nånting ja tänkte inte mer på de o nu sitter de 15 lax på ett konto ja inte har loggat in på eller använt på 5 månader. de har gått 10 dar har inte hört ett smack så ja undrar vafan ska ja göra me pengarna :S min sambo säger att ja ska ringa dom men dom som haft me f-kassan o göra vet hur de är att ringa dit varför ska ja sitta o ringa dom för att ja fått pengar? jag vill ju leva loppan för dom här nu ju men ja jag vet inte alls :S

Var svårt att läsa vad du försöker skriva eftersom du skriver som en 5-åring pratar.

Men, om du har fått pengar från FK som du inte egentligen har rätt till kommer du bli ersättningsskyldig nästa år. Ring och prata med dom, betala tillbaka nu så slipper du göra det senare.
Citera
2010-05-25, 23:39
Medlem
Torgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roll8or
Var svårt att läsa vad du försöker skriva eftersom du skriver som en 5-åring pratar.

Men, om du har fått pengar från FK som du inte egentligen har rätt till kommer du bli ersättningsskyldig nästa år. Ring och prata med dom, betala tillbaka nu så slipper du göra det senare.

a sorry min skrivning är inte den bästa :S ja du jag har redan blivit återbetalnings skyldig 69 tusen för att mitt fack hade stängt av mig för att ja inte betalat nån avgift så ja fick pengar i 6 månaders tid utan att ja visste om att jag var avstängd, så om dom här 15 k inte är mina men nu finns på mitt konto känns som en piss i sjön
Citera
2010-05-26, 02:30
Medlem
VanElliss avatar
Ja vad tror du? Ta pengarna och dra så klart. Alternativt så agerar du medelintelligent och tar kontakt med FK och säger att det har skett en felaktig utbetalning.
Citera
2010-05-26, 21:49
Medlem
burfogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torger

1. Smyg in på närmsta lågstadieskola och sitt med under en rättstavningslektion, det behöver du.

2. Rör inte pengarna.

3. Ring FSK och påtala att du har fått pengar du inte ska ha, för de kommer på det förr eller senare och då blir det återbetalning och polisanmälan för bedrägeri, och det blir svårt för dig att prata dig ur det. (Skriv ett brev kanske så kanske du förvirrar dem.) Tro mig, pengarna kommer du att krävas på, och då är det kanske lika bra att du berättar det för dem så kanske du slipper polisanmälan. De har blivit mycket hårdare med detta under de senaste åren, så det hjälper kanske inte, men de lär komma på dig förr eller senare ändå.
Citera
2010-05-27, 00:11
Bannlyst
Använd dom. Personligen så går jag på aktivitetsstöd och redovisar inte ens för hälften av vad jag extrajobbar, så det kan bli någon tusenlapp extra i månaden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in