2010-05-25, 13:29
Bannlyst
Opererades häromveckan, syddes igen med sådana här stygn som ska försvinna av sig självt, min fråga är nu- Hur lång tid tar det innan de försvinner?

De sitter på ett relativt fult ställe så skulle vara skönt om dom försvann!
Citera
2010-05-25, 13:36
Medlem
lingonsoppas avatar
Ska börja försvinna efter någon vecka.
Källa: min mor som jobbar inom vården.

EDIT.
Beror på såret och läkningen också. Finns tydligen "långsammare" trådar.
Citera
2010-05-25, 13:37
Medlem
KeyserRobins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sotegihe
Opererades häromveckan, syddes igen med sådana här stygn som ska försvinna av sig självt, min fråga är nu- Hur lång tid tar det innan de försvinner?

De sitter på ett relativt fult ställe så skulle vara skönt om dom försvann!

Jag opererades själv för blindtarmen för ca 1 månad sedan, och de sade att de sydde ihop mig från insidan och tråden skulle absorberas av kroppen. Men jag har fortfarande en liten bit av tråden kvar, den sticker ut från ärret. De har dock ej sagt något om hur länge det tar innan den absorberas helt.
Citera
2010-05-25, 22:03
Medlem
P102s avatar
Både flera bekanta och undertecknad har blivit sydda i munhåla och svalg med tråd som skulle vara borta "inom en vecka" men som suttit kvar och djävlats i dagar efteråt ända tills man själv i vredesmod/desperation klippt bort asen. Jag anser personligen att när självborttagande stygn suttit förbi sitt självborttagardatum är det fritt fram att ta bort dem själv.
Citera
2010-05-25, 22:40
Medlem
wubs avatar
Brukar sitta 5-10 dagar. Sen kommer de trådbitar som ligger i dagen inte att brytas ner utan det är den del av tråd som sitter i kroppen som bryts ned. Det som sticker ut kan man ofta dra bort lite försiktigt efter någon vecka, kan känna på det lite försiktigt
Citera
2010-05-26, 13:47
Bannlyst
Tackar för alla svar!

Är inget stort sår, opererade bort något som inte skulle vara på halsen.
Gått 8dagar nu sen jag operationen, alltså borde jag kanske försiktigt lyfta på plåstret snart?
Plåster aka tejp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in