Jag sitter här i min ensamhet och pluggar. Inget speciellt roligt. För en liten stund sedan gjorde jag två av mina favoritnattmackor, som jag intog med en latte.
I alla fall. Eftersom en nattmacka är en nattmacka måste den gå fort att tillreda och som görs på natten, då man behöver få litet energi, för att orka med att sova en hel natt alternativt plugga (som jag gör). Min första macka var en "äggmacka".
Först tar du två ägg som du kastar i din stekpanna med fett i botten, du pepprar och saltar. Samtidigt sätter du två rostbröd i din brödröst. Äggen och din rostbröd blir färdiga ungefär samtidigt. Du lägger äggen på var sin macka och kletar Kalles Kaviar Guld (Eller den rom du gillar) på ena ägget. Sedan slår du ihop dem och börjar tugga.
Min andra macka var en "Ost och Biff macka". Min nattmacka bestod av två rostbröd som rostats. På bröden smetar jag Majonnäs. Sedan lägger jag på Cheddar, rostbiff och bladspenat på.
Varje macka tar 3 minuter att tillreda med rost och stektid.
Jag jobbar ju själv som kock så jag är en hejare på allt vad som hör till mat.
En macka jag brukar slänga ihop till min hungriga personal när dem vill avsluta kvällen med en bira å något enkelt men gott är en fransk köksmästar klassiker som jag gjort om något!
Creme Fraiche
Philadelphia ost
krossad pepparrot
Dijon senap
Salt & Peppar
Riven västerbottenost
Tabasco
Färsk Timjan
Blanda samman allt till en härlig creme.
Lägg på en skiva lantbröd , toppa med skurna coctail tomater och riven västerbottenost.
In på 170 grader i ugnen cirka 6 minuter.
Jag vet att ''vanligt'' folk oftast inte har tillgång till det mesta av detta men det här funkar bra som ett schysst tilltugg med polarna inför en fotbollsmatch med några bärs framför tvn liksom!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!