2010-05-25, 01:35
Medlem
SocialPayloads avatar
Hej!

Här är mitt problem, jag vill huvudsakligen komprimera en mapp som jag har lite musik i och jag vill komprimera den så mycket som möjligt, har hört att 7-Zip är "överlägset"..
Men här är mitt problem, varje inställning jag har försökt med att komprimera mappen hamnar
jag med resultatet på ca 98% -100% kompressions ratio vilket jag inte vill ha.. Och mapp storleken är ganska liten, det handlar endast om 40 MB. Och filstorleken bör inte påverka kompressionsförhållandet, eller hur? Så jag behöver hjälp eftersom 7-Zip verkar fungera bra för alla andra.. Och om någon ska skriva något, beskriv i hur jag ska göra, jag är nämligen lite seg på att följa det här t.ex.

"1) 7z a -mx9 -m0=lzma:d24 archive files

2) 7z a -tzip -mx9 archive files

3) 7z a -tbzip2 -mx9 archive file

For Bzip2 and Zip, Ultra is very slow."

Kan jag snälla få hjälp
Citera
2010-05-25, 01:48
Medlem
sprattelvattens avatar
Musik är redan så pass komprimerat så man tjänar nästan ingenting.
Citera
2010-05-25, 01:52
Medlem
SocialPayloads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sprattelvatten
Musik är redan så pass komprimerat så man tjänar nästan ingenting.

Jo det har du rätt i.. Men jag hade sedan tänkt om 40mb skulle funka så hade jag tänkt att komprimera min stora musik mapp som ligger på ungefär 1.5GB och jag testade att använda 7-Zip på den här också, men då hamnade kompressions förhållandet på ungefär 96%-98% istället.. Och jag vill liksom kunna flytta runt min musik på ett lite "lättare" sätt
Citera
2010-05-25, 09:16
Medlem
hasenfrasens avatar
Lixom, som redan sagts... att komprimera redan komprimerad data ger det resultat du själv får fram. Vad är det du inte förstår? Du vill att det ska ta mindre plats - men tyvärr, du lär inte lyckas bättre än så där.

Det du däremot kommer att lyckas med är att konvertera musikfilerna från t.ex. 320 kbps ned till 192 kbps VBR så att de tar mindre plats - eller lägg musiken på en USB-sticka.
Citera
2010-05-26, 01:00
Medlem
SocialPayloads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Lixom, som redan sagts... att komprimera redan komprimerad data ger det resultat du själv får fram. Vad är det du inte förstår? Du vill att det ska ta mindre plats - men tyvärr, du lär inte lyckas bättre än så där.

Det du däremot kommer att lyckas med är att konvertera musikfilerna från t.ex. 320 kbps ned till 192 kbps VBR så att de tar mindre plats - eller lägg musiken på en USB-sticka.

Okej, men då förstår jag.. Jag är nämligen inte direkt insatt i sånt.. Alltså att filer som är komprimerade inte går att.. Ja, allt det..

Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in