• 1
  • 2
2010-05-24, 20:22
Medlem
WcAnkans avatar
Får normalt sett Xanor utskrivet (har recept) men skiten var slut och jag kunde inte vänta till imorgon för att hämta ut på apoteket så i lägets torrhet köpte jag 4 stavar för 200 kronor.

Nu vet jag att det är överpris men hur pass överpris är det?
200kr är kattpiss men själva känslan av att ha blivit blåst gillar jag inte.
Citera
2010-05-24, 20:24
Bannlyst
Jag köper mina stavar för 40kr/styck.
Citera
2010-05-24, 20:25
Medlem
Betalar max 30/st för 2mg's stavar. Normalt 15-20kr. Den som blåste dig fick säkert lite nöje för pengarna så det var inte hela världen.
Citera
2010-05-24, 20:26
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WcAnkan
Får normalt sett Xanor utskrivet (har recept) men skiten var slut och jag kunde inte vänta till imorgon för att hämta ut på apoteket så i lägets torrhet köpte jag 4 stavar för 200 kronor.

Ja det är mycket pengar för 4 stavar. Är dom svenska upjohn? Men ändå, vilka jävla ockrare.
25-30 brukar jag ge. Mindre om man köper 100 eller fler. Så ja du har betalat överpris.
Citera
2010-05-24, 20:27
Medlem
AntiAliass avatar
Det vanligaste priset jag stöter på för dom är 3st för 100. Så ja det är ett överpris för en produkt som redan är rätt dyr..
Citera
2010-05-24, 20:43
Medlem
WcAnkans avatar
ja det är svenska UJ men hmmm trodde faktiskt de gick för 15-20 max 25kr/st så om de går för 35-40 eller så styck så låter det inte så farligt med en 10-15kr mer per styck med tanke på att det inte finns marknad för benzo här och att det var akut för inatt..

tack för svaren!!
Citera
2010-05-24, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WcAnkan

jag tycker inte man kan säga att blir blåst om man köper så få
Citera
2010-05-24, 20:49
Medlem
MoBoHhs avatar
Är de bara mina polare som säger att en stav räcker till 4pers ? Wow vad flöddrad man borde bli...

Peace
Citera
2010-05-24, 21:18
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slukaren
jag tycker inte man kan säga att blir blåst om man köper så få

+1

25kronor 1mg ska min bekant ha om man köper ett fåtal. Sjuka benzpriser i mina kretsar nu iofs.
Citera
2010-05-24, 22:53
Medlem
eddiepeddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lawrenceee
Jag köper mina stavar för 40kr/styck.

Oj, 40kr styck är lite för dyrt nästan. brukar ge 20 - 25 för dom svenska stavarna. ibland har priset gått upp mot 30-gränsen, men det har oftast varit då det inte funnits så mycket ute på marknaden. som det ser ut just nu finns det rätt mycket piller att välja på så det går att få ett rätt schysst pris.
Citera
2010-05-25, 03:29
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
+1

25kronor 1mg ska min bekant ha om man köper ett fåtal. Sjuka benzpriser i mina kretsar nu iofs.

Jo men priserna på benzo har faktiskt gått upp väldigt märkbart bara nu dom senaste 3-4 åren. Även här i Skåne så jag tror det gäller hela landet eller stora delar av det..

Jag kommer ihåg typ runt 2005-2006 då det var helt otänkbart att exempelvis 10st stesstior skulle kunna kosta mer än en hundring..och att typ 8-10 lila Xanor för en hundring var ett fullt normalt pris och inget man direkt såg som "generöst som fan!" vilket jag definitivt skulle gjort idag.
Citera
2010-05-25, 05:33
Medlem
Vandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoBoHh
Är de bara mina polare som säger att en stav räcker till 4pers ? Wow vad flöddrad man borde bli...

Peace

Ja det är nog bara dina polare som säger det, fan vilken lyx ifall det vore så!

Har precis klämt i mig 10 st stess tior nu innan jag ska till jobbet och jag blir inte märkbart påverkad av dom.. Visst jag mår väll bättre än vad jag skulle göra utan dom men jag är inte flöddrig allafall

Till topic ; jag betalar inte över 2000 kr för ett hundra pack svenska 2mg stavar vilket blir 20 kr styck.. Helt okej pris enligt mig men om man jämför vad dom kostar på apoteket så är det rena ockern!!!
Senast redigerad av Vandal 2010-05-25 kl. 05:35.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in