• 1
  • 2
2004-04-08, 21:31
Medlem
Hejsan!
Jag är helt nyreggad här för att kunna ställa den här lilla frågan som jag hoppas någon vänlig själ kanske ska kunna hjälpa mig med.
För några veckor sedan(vet inte exakt vad jag gjorde kvällen det hände) men något skit måste ha kommit in i burken iallfall. Till å från....kan ibland gå dagar emellan å sen plötsligt så händer det under flera kvällar irad. Det som händer är att det precis är som om nån trycker på TABknappen hela tiden. Om jag har en sida uppe så tabbas det mellan allt som är markerbart. Bilden rullas upp å ner i persienen. Om IE browsern är uppe tex så markeras en knapp i taget i menyn, ner över adressfältet, persienen osså upp igen. Hur irriterande å jobbigt som helst.
Jag har Norton, XP prof, IE6.0. Känner någon igen vad det kan vara å vad jag kan göra så tar jag tacksamt emot era tips.

Hälsningar
Greger
Citera
2004-04-08, 21:47
Medlem
M2ks avatar
Kan det vara något slags virus?

Låter inte som ett 'virus', snarare att nå't trojanprogram tagit över datorn.

"Jag har Norton". Norton vadå? Har du något AV-program? Brandvägg? Mer info, tack.

=====================================
Egen framgång är guld värd, andras motgång heller icke att förakta
*Håll dig till ämnet*ShieldsUp*
Citera
2004-04-08, 22:33
Medlem
Norton Antivirus Corporate Ed Full Version 7.60.926. Server/client Gold.
Brandvägg har jag Xp,s inbyggda. Alltså kryssat i brandvägg på uppkopplingen, LAN. Jag kör Adsl via rixtelecom. Bärbar datorn med xp. Msn messenger är något mycket skit kan komma genom har jag förstått. Msn har jag den senaste versionen av.
Hmm, vad mer.
Jag laddade hem spyhunder å visst, fanns mycket å ta bort i regedit tack vara det men känns inte som spyhunter är min lösning just nu.
Hoppas det kanske framgår tydligare vad det kan va nu...Hmm
Citera
2004-04-08, 23:17
Medlem
Helt plötsligt kom det upp en sida med den här texten på. Skumt...har inte valt att installera något.

Det fungerade! Apache är installerad på denna maskin!
Om du kan se denna sida så har ägaren till denna maskin installerat webbserverprogramvaran Apache.
Denne måste nu placera webbsidor i detta bibliotek och ändra på denna sida, eller peka servern mot ett annat bibliotek.

--------------------------------------------------------------------------------

Om du förväntat dig att se något helt annat här än denna sida, kontakta vänligen administratören för den webbserver du försöker komma i kontakt med. (Försök att skicka ett brev till <webmaster@domain>.) Apache Software Foundation har inget med denna webbplats att göra, så det är ingen idé att skicka mail till författarna av Apache rörande denna webbplats.

--------------------------------------------------------------------------------

Apache-dokumentationen är inkluderad i denna distribution.

Administratören av denna webbplats får gärna använda följande bild till en webbplats som använder Apache.
Tack för att ni använder Apache!
Citera
2004-04-08, 23:43
Moderator
Ruskigbusss avatar
Du har helt klart en trojan installerad. Och någon håller på att installera junk på din dator. Kanske för att lägga upp filer som är lite skumma.

Dra ut din nätverkssladd och städa datorn rejält.

Se sticky trådar i detta och andra IT-forum för vilka program du skall köra.

Adaware, stinger, spybot m fl.

Gör det nu innan du får barnporr eller copyrightskyddat material på din dator.
Citera
2004-04-08, 23:59
Medlem
M2ks avatar
Kan det vara någon slags virus?

Rek: Installera Ad-aware och Webroot's Spysweeper. Du kommer att häpna över hur mycket sk-t din dator härbärgerar.

Återkom om ovan nämnda prog inte räcker.

Egen framgång är guld värd, andras motgång heller icke att förakta
*Håll dig till ämnet*Safety first*
Citera
2004-04-09, 10:59
Medlem
Tackar!!! Jag installerade å körde Ad-aware och Webroot's Spysweeper som hittade 45st respektive 15st filer för borttagning. Men det känns som att det inte var några direkt trojaner som plockades bort utan mest gator filer faktiskt. Så det är väl mest spyware som dom här tog bort eller? Just trojaner om det nu är det jag har, finns det inget bra program som kan finna det?
Citera
2004-04-09, 11:13
Medlem
blueCommands avatar
Starta msconfig från kör

Kolla lite vad som startas i autostart och se om det finns nåt du inte vet vad det är.
Slå upp det du inte vet vad det är på google
Om det är nåt skit, eller google inte har det, avmarkera det och starta om och se om det funkar.
Alternativit frågar (sök först) du här vad det är
Citera
2004-04-09, 14:20
Medlem
testade msconfig men inget konstigt där. Hmm, aja, jag kanske inte har något skit i burken trots allt då. hmm
Citera
2004-04-09, 14:52
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillenGreger
Tackar!!! Jag installerade å körde Ad-aware och Webroot's Spysweeper som hittade 45st respektive 15st filer för borttagning. Men det känns som att det inte var några direkt trojaner som plockades bort utan mest gator filer faktiskt. Så det är väl mest spyware som dom här tog bort eller? Just trojaner om det nu är det jag har, finns det inget bra program som kan finna det?

Jag vet inte om du har satt mig på ignore, eller helt enkelt lät bli att läsa mitt inlägg - men jag upprepar:

stinger
Citera
2004-04-10, 00:18
Medlem
Nu har stinger stått å tuggar 2timmar men nope fick bara resultat av friska filer. Så nu har jag kört stinger, ad.aware samt spysweeper så det finns väl inte så mycket mer att göra. Maskinen är väl frisk då antar jag.
Tack för er hjälp!!
Greger
Citera
2004-04-10, 00:20
Medlem
Får jag fråga, är det nån av er som har nyckel till Ad-aware och Webroot's Spysweeper samt Stinger?? tas tacksamt emot isåfall
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in