2010-05-24, 00:13
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Fast du svarar inte på frågan. Varför ska man inte få spekulera i vad användare på andra sidor har för identitet? Det är ju vad som hänt. Att han sen råkar heta samma sak på Flashback är ju hans eget fel, eller? Enligt reglerna krävs det att man uppsåtligen avslöjar identiteten på en annan användare här för att 1.06 ska kicka in, men en youtubeanvändare skyddas inte av vårt regelverk.
Huruvida det finns något som helst samband med youtubekontot och FB-kontot är knappast klarlagt.
Vad som är mer klart är att det gjordes en spekulation.
Det rimmar i mina ögon illa med det som nämns i slutet på regeln 1.06.
Inlägget är raderat men jag antar att du kan se det ändå, istället för att gissa vad som stod i inlägget.
Citera
2010-05-24, 18:03
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simplasche
Men jag kan alltså skapa en tråd i länktips, och länka en youtubefilm eller från en annan sida som kopplas till en person på flashback. Och eftersom inte youtubeanvändare eller andra sidor skyddas utav erat regelverk. Så kan jag alltså posta en hel dox på personen? Eftersom det var lite korkat utav personen eftersom han nickar samma sak på den sidan eller på youtube som på flashback?

Man får se till uppsåt. I ditt fall finns det ett tydligt uppsåt att outa en FB-användare.

Jag kan inte se hur det fall TS tar upp bryter mot 1.06.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in