2010-05-23, 18:36
Medlem
Utopia.s avatar
Satt nyligen i en tråd där folk försökte ta reda på namnet på en person i en youtubefilm. Jag lyckades få reda på vad en av personerna nickar på olika internetforum osv, tillsammans med några få personuppgifter jag fick reda på (hemstad, förnamn). Märkte nu att det finns en användare med samma nick på flashback.

Påstår alltså inte att flashbackanvändaren med samma namn är samma person, det vore ju outning och jag vill inte bryta några regler. Men om det visar sig att det är samma person, kan jag då bli avstängd?

Svara gärna snabbt, så jag hinner redigera mina inlägg om så är fallet.
Citera
2010-05-23, 18:50
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utopia.
Satt nyligen i en tråd där folk försökte ta reda på namnet på en person i en youtubefilm. Jag lyckades få reda på vad en av personerna nickar på olika internetforum osv, tillsammans med några få personuppgifter jag fick reda på (hemstad, förnamn). Märkte nu att det finns en användare med samma nick på flashback.

Påstår alltså inte att flashbackanvändaren med samma namn är samma person, det vore ju outning och jag vill inte bryta några regler. Men om det visar sig att det är samma person, kan jag då bli avstängd?

Svara gärna snabbt, så jag hinner redigera mina inlägg om så är fallet.
Bara för att se att jag förstår. Är det tråden där TS postar en film där TS, TS mor och TS syskon förekommer, väggen bakom är täckt av bilder på tjejer. Tänker vi på samma tråd?
Citera
2010-05-23, 19:20
Medlem
Utopia.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Bara för att se att jag förstår. Är det tråden där TS postar en film där TS, TS mor och TS syskon förekommer, väggen bakom är täckt av bilder på tjejer. Tänker vi på samma tråd?

Näe. En tråd med en youtubefilm där några kids mobbar en annan kid över telefon, typ. I äkta flashbackanda började ju folk undra vem som låg bakom

Om det är samma användare så är den användaren med största sannolikhet under 18, så det kanske är den som borde bannas isåfall. Fast iofs postades filmen för några år sedan.
Citera
2010-05-23, 19:34
Medlem
epost72s avatar
Varför är så många kåta på att veta vart gränsen går när det gäller 1.06?
Chansa och få en välbehövlig semester från forumet, helst för gott...
Citera
2010-05-23, 19:41
Medlem
Sjoestedts avatar
Är killen under 18 år borde du väl klara dig ifrån regelbrott? Eftersom han har egentligen inte rätt att vara registrerad här från första början?
Citera
2010-05-23, 19:45
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjoestedt
Är killen under 18 år borde du väl klara dig ifrån regelbrott? Eftersom han har egentligen inte rätt att vara registrerad här från första början?
Det har självklart ingen betydelse, man får inte outa minderåriga heller.

På TS fråga är jag osäker, det beror nog på från fall till fall.
Chansa inte, så är du ju säker på att du slipper bli avstängd i alla fall.
Citera
2010-05-23, 19:51
Medlem
Sjoestedts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Det har självklart ingen betydelse, man får inte outa minderåriga heller.

På TS fråga är jag osäker, det beror nog på från fall till fall.
Chansa inte, så är du ju säker på att du slipper bli avstängd i alla fall.

Med andra ord så skulle både TS och användaren som är minderårig bli avstängda vid ett så kallat outning?
Citera
2010-05-23, 19:54
Medlem
ischs avatar
Ge fan i att spekulera i användares identitet så blir det inget problem. Vi ser inte mellan fingrarna bara för att användaren du outar råkar vara minderårig. Det gör inte ditt evt brott mindre eller straffet lindrigare.
Citera
2010-05-23, 19:54
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjoestedt
Alltså så skulle både TS och användaren som är minderårig bli avstängda vid ett så kallat outning?
Den minderårig går med största sannolikhet fri men den som spekulerat i identiteten kan åka ut med huvudet före med all rätt.
Citera
2010-05-23, 19:59
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Den minderårig går med största sannolikhet fri.
Va?
Citera
2010-05-23, 19:59
Medlem
Germanias avatar
Problemet uppstår ju förs när du påpekar att han finns på fb. Alltså iom den här tråden.
Citera
2010-05-23, 20:04
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Va?
Ja det är på intet sätt klarlagt att personen är minderårig, då denne inte skrivit det någonstans i något inlägg. Problemet ligger i att dessa avskum spekulerar, briljerar och publicerar sina smutsiga färdigheter på forumet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in