2010-05-23, 16:38
Medlem
gebbes avatar
Hej, jag har fått ett problem med min dator. När jag försöker logga in på mitt adminkonto i windows (vista) så fastnar den vid välkomsttexten, dock kan jag logga in på Gästkontot.

Försökte skapa ett nytt konto genom det men då står det "Det angivna kontonamnet är inte giltigt eftersom kontonamn inte kan innehålla något av följande tecken /\[]":;<>+=,)*"

Även fast jag försökt döpa kontot till massa olika namn med bara bokstäver

Någon som haft liknande problem och vet vad man ska göra?

Tack på förhand

edit: Om jag startar i felsäkert läge kan jag inte logga in på Gästkontot heller.
edit2: har googlat runt en del och de flesta säger att man ska trycka f8 och starta i safe mode, jag spammar f8 hela jävla tiden vid uppstart men det händer inte ett skit. Kan heller inte trycka esc för "boot menu" eller f11 för "system recovery"
Senast redigerad av gebbe 2010-05-23 kl. 17:20.
Citera
2010-05-23, 17:58
Medlem
gebbes avatar
Kul, jag kan inte formatera om datorn för att jag inte har någonvista skiva, köpte datorn med förinstallerat och de hade bara utställningsexemplar kvar så jag fick inte heller någon skiva att bränna ner RECOVERY partitionen som jag har.

Trött man blir på detta jävla skit
Citera
2010-05-23, 18:35
Medlem
hasenfrasens avatar
Vad har du för dator och dess serie- eller service-tag nummer så att man kan kika lite mer i detalj vad du har för dator. Att säga "Min Volvo funkar inte, vad kan det vara för fel" blir man inte speciellt klokare av.
Citera
2010-05-23, 18:49
Medlem
gebbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Vad har du för dator och dess serie- eller service-tag nummer så att man kan kika lite mer i detalj vad du har för dator. Att säga "Min Volvo funkar inte, vad kan det vara för fel" blir man inte speciellt klokare av.

mm sorry tänkte inte på det

HP Pavilion P6110sc - 2,4GHz TC 4GB 640GB DVD±RW är det jag hittar när jag googla modelnummret
Citera
2010-05-23, 23:07
Medlem
hasenfrasens avatar
Har du spillt något i tangentbordet eftersom det inte reagerar på nedtryckningar? Kommer du inte ens in i BIOS lär du lämna in den för fixning.
Citera
2010-05-23, 23:39
Medlem
Johan_08s avatar
Köp alternativt ladda(+11234)ner ett operativsystem och formatera den, om det är möjligt?
Citera
2010-05-24, 05:28
Medlem
De är klart du inte får skivor. Du måste köpa tomma skivor och bränna själv. Det skulle du ha gjort direkt första dan du fick datorn. HP programmet du ska använda finns någonstans under start / alla program.

Står mer exakt info i manualen och på deras hemsida om det.

Är det inte ALT + F11 man ska pumpa på när datorn startar för att komma in i recovery partitionen?

Om tangentbord bara funkar i Windows måste du byta ut den. Låna vanliga PS/2 tangentbord så att du kan trycka på knapparna och glöm inte gå in i bios och sätt på USB stödet. USB, trådlöst, adapter och andra avancerat skärp för mus och tangentbord kommer INTE att funka innan du gjort det.
Senast redigerad av panpo98 2010-05-24 kl. 05:36.
Citera
2010-05-24, 11:44
Medlem
Johan_08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
De är klart du inte får skivor. Du måste köpa tomma skivor och bränna själv. Det skulle du ha gjort direkt första dan du fick datorn. HP programmet du ska använda finns någonstans under start / alla program.

Är det inte ALT + F11 man ska pumpa på när datorn startar för att komma in i recovery partitionen?

Om tangentbord bara funkar i Windows måste du byta ut den. Låna vanliga PS/2 tangentbord så att du kan trycka på knapparna och glöm inte gå in i bios och sätt på USB stödet. USB, trådlöst, adapter och andra avancerat skärp för mus och tangentbord kommer INTE att funka innan du gjort det.

"Pressing alt + F11 on start up on a PC will initiated whats called a ghost program, that after following the steps it gives you, will reset your PC to the way it was when you took it out of the box. "
http://wiki.answers.com/Q/What_does_alt_f11_do
Citera
2010-05-25, 07:47
Medlem
gebbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98

Tangentbordet fungerar då jag kan trycka f10 för att komma in i någon meny men händer inget när jag trycker f8
Citera
2010-05-25, 15:18
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gebbe
Tangentbordet fungerar då jag kan trycka f10 för att komma in i någon meny men händer inget när jag trycker f8

som sagt, prova ett PS/2 tangentbord, eller om du kan slå på USB legacy support i BIOS
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in