• 1
  • 2
2004-04-08, 12:50
Medlem
chicos avatar
Visserligen var detta ur gårdagens blaska, men jag kan inte förlika mig med resonemanget.
Nu får folk snart inte röka på sina egna balkonger, för grannen mår dåligt. Men herre min je.....det ska ev. införas en särskild rökruta för oss nergångna som njuter av ett bloss.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...459359,00.html

Jag kan dra en annan liknelse; när jag städade av min altan klagade grannen under att det rann vatten ner till dom. Då ställde jag en motfråga: hur gör du när det ösregnar? Ungefär lika dumt som med rökningen. Doften av den underbara ciggarettröken finns väl kvar om man röker på sin balkong eller i en rökruta nedanför balkongen.

Chico
Citera
2004-04-08, 13:10
Moderator
Ruskigbusss avatar
Jo jag såg det också. Det jävligaste är ju att bostadsrättsföreningen hade sagt till grannen att glöm det - men när han klagade till politikerna så sa de till föreningen att ordna rökrutan.

Nä, folk har det för bra. Ibland hoppas man nästan att dess gnällfinkar skulle drabbas av cancer eller inbrott - så de inser att det finns viktigare saker i livet än att jävlas med grannarna.
Citera
2004-04-08, 13:27
Medlem
Hemlige Mårtens avatar
Kanske inte så smart men jag hatar lukten av cigg så av rent ego kan jag säga att jag gillar det.
Citera
2004-04-08, 13:37
Medlem
chicos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemlige Mårten
Kanske inte så smart men jag hatar lukten av cigg så av rent ego kan jag säga att jag gillar det.

Må så vara....men håll med på att det gått lite väl långt i vår utveckling. Tänk på alla avgaser fabrikerna spyr ut. Ska dom sätta hätta på skorstenarna, för jag tycker inte om lukten??

Chico
Citera
2004-04-08, 14:18
Medlem
XSSs avatar
Läste också detta, helt sjukt hur långt det gått, visserligen har jag slutat röka, men om detta verkligen stämmer så borde man ju kunna anmäla folk som stinker ner trapphuset/hallen också då?

Vart ska alla araber ta vägen då?
Citera
2004-04-08, 14:27
Medlem
typhoss avatar
'Men grannen under står inte ut'

Förstår inte riktigt hur grannen kan ha ont av rökningen om han bor våningen under, måste blåsa konstigt i Malmö
Citera
2004-04-08, 16:10
Medlem
Folk får gärna röka. Bara inte jag behöver ha lukten hemma...
Citera
2004-04-08, 16:41
Medlem
Batoss avatar
Vart är vi på väg?

Vi håller på att försöka sterilisera och städa oss till nån "perfekt" värld som ändå bara ger oss mer allergier och sjukdomar. Det klagas på rök och det klagas på dom jävla katterna som inte förstår var gränsen går utan trampar på grannens tomt. Snart förbjuder vi ärtsoppa och bönor eftersom vissa personer har en tändens att släppa ut lite aromer efter en sådan otäck maträtt.
Hur klarade folk sej förr?? Nej indiens heliga ko är pesten jämfört med västvärldens robotar det går att knäppa av och på, vad gör lite olja och avgaser mot en vindpust rök eller hundbajs under skorna...
Citera
2004-04-08, 17:56
Medlem
johnjohns avatar
Granne under mig röker och ibland luktar det lite men vad faan som redan sagts det finns mycket värre saker att haka upp sig på. Snart är det varmt och vår, skönt!
Citera
2004-04-08, 19:57
Medlem
Lite skit rensar magen! (Av lite "smuts" i magen så blir man inte allergisk och sjuk med andra ord!)
Citera
2004-04-08, 21:33
Moderator
Ruskigbusss avatar
Jag har all förståelse för om folk inte vill att någon röker i deras lägenhet eller på deras arbetsplats. Och att det finns folk som är allergiska eller har problem med lungorna och därför inte tål rök.

Men, om en rökare är såpass hänsynsfull att han går ut på balkongen och röker där, då skall för fan inte grannen UNDER klaga?!

Nej, nu är jag så förbannad - att jag skall gå ut på balkongen och ta en cig.
Citera
2004-04-08, 22:54
Medlem
ahlmans avatar
Jag gillar inte tobak. Röken från denna djävulska växt har ungefär samma status som senapsgas och smittkoppsfyllning hos mig.
Men att gå så här långt innan man ens har fått förbudet mot rökning på buss/spårvagnshållplatser att fungera det minsta lilla är löjligt, riktigt löjligt. Sen skiter jag i vilken granne som än klagar, överambitiöst å det grövsta är det iallfall enligt mig.

Snacka om dagens I-landsproblem, förresten. "Åh nej, den här minuten kan jag inte gå ut på balkongen för grannen ovanför håller en cancerpinne i handen..åh nej åh nej...". Medans den stackars rökaren har lidit av abstinens i flera timmar p.g.a. utebliven morgonröka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in