2010-05-25, 12:09
Medlem
chaoswithins avatar
Eftersom denna regel nu är införd undrar jag varför alla hundratalet trådar där icke offentliga personer trakasseras fortfarande inte har raderats/låsts, som det är nu så är det en regel som inte efterföljs.
Senast redigerad av chaoswithin 2010-05-25 kl. 12:52.
2010-05-25, 12:23
Medlem
Are-ons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaoswithin
Eftersom denna regel nu är införd undrar jag varför alla hundratalet trådar där icke offentliga personer trackaseras fortfarande inte har raderats/låsts, som det är nu så är det en regel som inte efterföljs.

Tänkte med på det. Lär bli trådar som försvinner i det oändliga jue...

Inte bara en dum regel. en som är omöjlig att följa då man inte vet vart gränsen går.
2010-05-25, 12:24
Medlem
stora_ostens avatar
Vem avgör av dom är trakasserier? Tänk om denna regeln kommit innan historien om böglyftet?
2010-05-25, 12:30
Medlem
Vad räknas som trakasserier? Minsta lilla förolämpning?
Hur kommer denna regel fungera i praktiken? Finns det spelrum för att trakassera brottslingar eller människor som förtjänar det, dvs andra nätmobbare och smuts?

Jag kan hålla med om att regeln är någorlunda bra, i somliga fall. Men jag gillar inte att ni tar bort möjligheten att ryta åt bilbrännande svartskallar eller fula rånare.
Senast redigerad av juanteres 2010-05-25 kl. 12:32.
2010-05-25, 12:41
Medlem
Roll8ors avatar
Tråkigt. Dessa trådar har många gånger varit de som har skiljt FB från andra forum. Visst, man ska inte mobba och trakassera Nisse som blivit filmad när han var packad. Men samtidigt kommer trådar som https://www.flashback.org/t1202045 inte att existera. Läs hela tråden och imponeras hur i princip alla hjälps åt att hitta svinen.

Måste även hålla med Arbetarbroders tidigare inlägg i denna tråd, bra skrivet.
2010-05-25, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roll8or
Tråkigt. Dessa trådar har många gånger varit de som har skiljt FB från andra forum. Visst, man ska inte mobba och trakassera Nisse som blivit filmad när han var packad. Men samtidigt kommer trådar som https://www.flashback.org/t1202045 inte att existera. Läs hela tråden och imponeras hur i princip alla hjälps åt att hitta svinen.

Måste även hålla med Arbetarbroders tidigare inlägg i denna tråd, bra skrivet.

Jag gillar inte den där tråden alls. Eftersom det är idioter som lagt upp namn på fel personer.
Man ska aldrig sitta och posta massa namn och adresser om man inte vet att det är rätt.

Massa oskyldiga personer blir drabbade. Men det gör väl ingenting.
Måste verkligen åt personerna som scammade ungen, men förmodligen fick säkert ungen tillbaka kontot senare också.

Ont: Måste dock säga att alla roliga trådar som finns i humorlänkar kommer ju bli borttagna.

Hur kommer det bli med Engla, bobby och tjejerna som blev "våldtagna" trådarna då.
För det är väl mobbning det också då, med smaklösa skämt?

Måste dock hålla med arbetarbroder. Helt fint skrivet.
Precis så jag tänker också. Vissa är ju bara bra korkade.

Men sen tycker jag det är helt fel som någon skrev att gå på stan och fotografera folk med ett handikapp och lägga upp på Flashback och skratta åt det.
2010-05-25, 13:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av simplasche
Jag gillar inte den där tråden alls. Eftersom det är idioter som lagt upp namn på fel personer.
Man ska aldrig sitta och posta massa namn och adresser om man inte vet att det är rätt.

Massa oskyldiga personer blir drabbade. Men det gör väl ingenting.
Måste verkligen åt personerna som scammade ungen, men förmodligen fick säkert ungen tillbaka kontot senare också.

Ont: Måste dock säga att alla roliga trådar som finns i humorlänkar kommer ju bli borttagna.

Hur kommer det bli med Engla, bobby och tjejerna som blev "våldtagna" trådarna då.
För det är väl mobbning det också då, med smaklösa skämt?

Måste dock hålla med arbetarbroder. Helt fint skrivet.
Precis så jag tänker också. Vissa är ju bara bra korkade.

Men sen tycker jag det är helt fel som någon skrev att gå på stan och fotografera folk med ett handikapp och lägga upp på Flashback och skratta åt det.

Nej han fick inte tillbaks kontot, och kallar du gärningsmännen något annat än sadistiska svin, så ifrågasätter jag din intelligens, homo erectus?
2010-05-25, 14:04
Medlem
Trammiss avatar
Är det här ett skämt eller?
En mörk dag för Flashback, minst sagt.
2010-05-25, 14:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trammis
Är det här ett skämt eller?
En mörk dag för Flashback, minst sagt.

Verkligen, ett lite sent 1a april skämt?
2010-05-25, 14:25
Medlem
Hirvis avatar
Men kan någon moderator eller admin gå ut och förklara mer utförligt vad skillnaderna blir? Är böglyftet numera enbart en tillbakablick till hur det kunde vara i "the glory days"? Om så är fallet så är det helt åt helvete.
2010-05-25, 15:21
Medlem
Are-ons avatar
FBdektektiv-trådarna är alltså ett minne blott. Dessa trådar som gjort FB till FB. Dessa trådar som gjort att jag allvarligt känt mig stolt att tillhöra ett sånt här stort närverk av människor. Trådar som kommer varit legendariska hos alla fall mig. Nej mods och admin. Här har ni gjort fel. Någonstans känner jag att om en hemsida som står för yttrandefrihet inte ändrar en ny regel när en stor majoritet av sidans medlemmar vill det, jadå är man hycklare. Då tror man inte på yttrandefrihet.

Jag vill ha svar. Varför har detta har hänt? Är det farbror blå eller något företag som fått admin att skita knäck så att regeln införs. För lets face it, regler som får konsekvenser följer ju modsen hårt. Te.x piratkort. Sedan diskuteras det droger och det finns trådar med 13åringar i bh ifrån bdb, men det görs det inget åt. Hyckleriet finns redan, nu tar det ett steg till.

Som sagt, inför regeln, men ta bort eran slogan. För den ljuger.
2010-05-25, 15:36
Bannlyst
Ovanstående.

Antagligen för att dom fick kritik från Aftonbladet som dom lägger sig ner, tar av sig byxorna och svankar rumpan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in