2004-04-08, 08:41
Medlem
Twangs avatar
(Ah helvete va ont det gör..)

Jo, sitter här o har vaknat alldeles för tidigt pga min träningsvärk. Tränade i tisdags, i onsdags va träningsvärken helt ok men idag är den fruktansvärd. Jag normalt sett är ganska tålig mot smärta men detta gör att jag knappt kan sitta på en stol, gå normalt, eller ligga ner.

Nu har jag kört i mig nån värktablett, vilket jag själv anser är den sämsta metoden, dock så har jag inget liniment hemma...tyvärr. Mitt tidigare thailiniment från thaiboxningen va fan det bästa man kunde använda. Ska nog köpa lite igen.

Men till min fråga som kanske är lite svår o svara på här.. Jag har ont i ryggen o bakre benen mest, men bröstet som jag tränade ganska mycket i tisdags känns det ingenting i. Vad är ett vanligt fel när det kommer till o träna bröstet/bröstmusklerna? Finns det överhuvudtaget nåt vanligt fel? Just nu känns det som om träningen inte tog nåt alls på det området, vilket känns trist. Jag vill ju känna sådan här helvetisk smärta där med.
Citera
2004-04-08, 11:56
Medlem
Toans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twang
(Ah helvete va ont det gör..)

Jo, sitter här o har vaknat alldeles för tidigt pga min träningsvärk. Tränade i tisdags, i onsdags va träningsvärken helt ok men idag är den fruktansvärd. Jag normalt sett är ganska tålig mot smärta men detta gör att jag knappt kan sitta på en stol, gå normalt, eller ligga ner.

Nu har jag kört i mig nån värktablett, vilket jag själv anser är den sämsta metoden, dock så har jag inget liniment hemma...tyvärr. Mitt tidigare thailiniment från thaiboxningen va fan det bästa man kunde använda. Ska nog köpa lite igen.

Men till min fråga som kanske är lite svår o svara på här.. Jag har ont i ryggen o bakre benen mest, men bröstet som jag tränade ganska mycket i tisdags känns det ingenting i. Vad är ett vanligt fel när det kommer till o träna bröstet/bröstmusklerna? Finns det överhuvudtaget nåt vanligt fel? Just nu känns det som om träningen inte tog nåt alls på det området, vilket känns trist. Jag vill ju känna sådan här helvetisk smärta där med.

Jag känner igen mig i din situation, även om jag inte brukar ha så ont som du beskriver Att du inte känner av värken i bröstmuskulaturen kan ju bero på att man inte använder den speciellt flitigt. Ben och rygg däremot använder man ju i stort sätt hela tiden...

Möjligen skulle du känna av en kraftig träningsvärk även i bröstmuskulaturen om du provade att köra bänk idag?

Bara lite spekulationer från min sida som det inte behöver ligga någon som helst sanning bakom.
Citera
2004-04-08, 13:06
Medlem
Hemlige Mårtens avatar
Håll upp med vader ett tag o kör sedan ett ordentligt pass så ska du få se på saker. Fy fan det är så jävla vidrigt, så fort man suttit stilla mer än en sekund så är det kört och det är inte roligt tiden man står heller..
Citera
2004-04-08, 15:29
Medlem
Alladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemlige Mårten
Håll upp med vader ett tag o kör sedan ett ordentligt pass så ska du få se på saker. Fy fan det är så jävla vidrigt, så fort man suttit stilla mer än en sekund så är det kört och det är inte roligt tiden man står heller..

Man kan känna sig lite som Charlie Chaplin när man är ute och går dagen efter ett styggt vadpass...!
Citera
2004-04-08, 15:41
Bannlyst
Andra dagen brukar vara den värsta träningsvärken.
Citera
2004-04-08, 16:14
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakademus
Andra dagen brukar vara den värsta träningsvärken.

Håller med. Första dagen brukar vara lugnt, sedan kommer det andra dagen. Tredje dagen nästan lika illa, sedan släpper det mer och mer.
Citera
2004-04-08, 17:06
Medlem
Afonsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Håller med. Första dagen brukar vara lugnt, sedan kommer det andra dagen. Tredje dagen nästan lika illa, sedan släpper det mer och mer.

Kallas för DOMS (delayed onset muscle soreness). Underbar känsla!
Citera
2004-04-09, 09:39
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afonso

Ja, det känns ganska bra faktiskt. Utom när det sitter i benen så man inte kan gå i trappor och liknande hehe
Citera
2004-04-09, 10:37
Medlem
Naud-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afonso

råkar jag oftast ut för...

men du Twang... stretchar du?! det finns inga vetenskapliga belägg (så vitt ja vet) som säger att stretch motverkar träningsvärk men det funkar ändå (för mig i alla fall) stretcha ut ordentligt och se om det hjälper
Citera
2004-04-09, 10:48
Medlem
Alladins avatar
Känns underbart med MÅTTLIGT med träningsvärk, ett kvitto på att man faktiskt har gjort ngt!
När man har svårt att schamponera håret efter att gått hårt åt axlarna på ett träningspass är det som bäst.
Citera
2004-04-09, 15:49
Medlem
Twangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naud-
råkar jag oftast ut för...

men du Twang... stretchar du?! det finns inga vetenskapliga belägg (så vitt ja vet) som säger att stretch motverkar träningsvärk men det funkar ändå (för mig i alla fall) stretcha ut ordentligt och se om det hjälper

Ja, jag stretchar, försöker iallafall göra alla muskler som jag tränat under passet. Dock så kan jag faktiskt påminna mig om att jag inte riktigt kom åt ryggmusklerna när jag stretchade senast...kanske är därför. Och att jag körde ett mördarpass.

Statusrapport: Värken i ryggen i benen är på väg bort, allt med hjälp av en citadon o en alvedon(som inte hjälpte speciellt mycket) och en jäkla massa tigerbalsam. Dock så har inte värken i biceps/triceps försvunnit än. Och stelheten i kroppen är också kvar. Får vänta några dagar ännu tills jag kan träna igen.. :/
Citera
2004-04-10, 00:11
Medlem
Naud-s avatar
jag har svårigheter att isolera biceps när jag stretchar oftast..tråkigt, det brukar gå efter en stund men rygg har jag inga problem med... inte "vingarna" i alla fall... nån som har bra tips på stretch för axlarna?!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in