2004-04-10, 14:17
Medlem
Säkre Sammys avatar
"Täningsvärk" gör inte ont. Det du troligen har fått är bristningar i muskeln. Testa att köra på mindre vikter och strecha eler träna inte muskeln förrän smärtan är borta.
Citera
2004-04-10, 17:34
Medlem
Twangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Säkre Sammy
"Täningsvärk" gör inte ont. Det du troligen har fått är bristningar i muskeln. Testa att köra på mindre vikter och strecha eler träna inte muskeln förrän smärtan är borta.

Hmm...jo..träningsvärk gör väl ont? Och vikterna är inte så mycket. Jag kör 3 rep x 10-12 "lyft" i maskin och fria vikter.

Sen kör jag lite hårdare med ryggen i den där stolen som man ligger över o snurrar ryggen upp igen. Har simmat/fridykt ganska mycket så ryggen är rätt så mycket starkare än resten av kroppen. Ryggen tränas ganska mycket när man kör monofena.

Ang. stretcha ryggen så kom jag på en övning som jag glömde bort senast. Den stretchar de lägre musklerna ganska bra om man gör rätt:

Sitt på rumpan med benen utsträckta utåt åt varsin riktning, som ett V. Ta sedan en hand o ta tag i baksidan(gå på utsidan av foten) av foten på motsatt sida(= vänster hand/arm på höger fot).
Svårt o beskriva.

Oj, nu ser jag att det är axlarna du frågar efter.. jaja..låter detta stå kvar.
Citera
2004-04-14, 00:46
Medlem
Hemlige Mårtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Säkre Sammy

Ja vad menas med detta?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in