2010-05-21, 14:30
Medlem
2dopes avatar
Meningen med denna tråd är att se hur stort intresset av Project Reality är här på flashback. Diskution om Project Reality skall äga rum i denna tråd och inget annat.
Samt kanske till och med väcka nytt intresse hos folk, jag är villig att gå in på en server och visa / förklara både ditten och datten om PR om någon är intresserad av att testa.

Vad är PR? http://www.realitymod.com/about.html

Kan berätta lite kort att det är en realism mod som är baserad på bf2 men är ett helt omgjort spel, de har försökt göra det så verklighets baserat som möjligt, battlefield 2 spelare som gillar att smyga sig på fiender och tänka taktiskt i sitt spelande kommer utan tvekan att älska denna otroligt adrenalin laddade modifikation av bf2.

Exempel på saker de har ändrat för att göra spelet verkligare och intensivare.

1. Korshåret är borttaget, dvs du har inget gult kors i mitten av skärmen och tvingas därför använda vapensiktet på längre avstånd.

2. Skottskador skapar blödning, vilket gör att vikten av att söka skydd i eldstrider blir mycket större.

3. samtliga ljud och visuella effekter har ändrats för att ge en mycket mera realistisk känsla. Tex bomber smäller betydligt högre och skjutvapnen gör mycket kraftigare och trovärdiga krut knallar.

4. Slagfälten är betydligt större än förr, flera kilometer oftast.
Har man otur och spawnar i mainbase på vissa kartor så har man en 20 minuters promenad framför sig innan man kommer fram till striden, men oavsätt vart man rör går så bör man alltid vara uppmärksam och försiktig då fienderna ofta ligger i bakhåll och lägger ut minfält här och var.

5. Striderna är baserade på aktuell krigsföring, man spelar styrkor som tex HAMAS mot IDF (israeliska försvarsstyrkor) eller Irak terrorister mot Amerikanska Armen osv... Terrängerna är ofta baserade på riktiga platser som utväcklarna sjävla har inspirerats av.

Detta är bara några få exempel på förbättringarna.

Man krigar terränger som består av allt från sönder skjutna städer i Irak till Rysska skogar och gigantiska ökenladnskap osv.

PR har vinnit Mod of the Year Award minst en gång vad jag vet och är fortfarande mycket populär, cirka 20 000 aktiva spelare från världens alla hörn och ett mycket aktivt och bra forum med snabb support.

Kommentar från IGN.com
"Get ready for one of the meanest, most ruthlessly-demanding shooter experiences around."

Ladda ned gratis: http://www.realitymod.com/downloads.html

OBS!
Mod radera inte denna tråd..
Project reality är ett helt unikt spel och har inget alls att göra med BF2.

Lite bilder
http://i48.tinypic.com/1okiv8.jpg (IDF soldater)
http://i45.tinypic.com/fq3iw.jpg (Terrorister)
http://i45.tinypic.com/1znpxd0.jpg (En amerikan som är på väg att ta in en civil person på förhör genom att anväda sig av plast handbojor)
Citera
2010-05-21, 17:29
Medlem
Halsduks avatar
Bästa multiplayer jag lirat.
Vet du när nästa patch kommer?
Har inte hållit mig uppdaterad.
Citera
2010-05-21, 18:47
Medlem
2dopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halsduk
Bästa multiplayer jag lirat.
Vet du när nästa patch kommer?
Har inte hållit mig uppdaterad.

Nästa datum för uppdatering har inte avslöjats ännu verkar det som.
Citera
2010-05-21, 18:47
Medlem
myrmeldjyrs avatar
Brutalt bra spel, dock tappat intresset nu det senaste, kan även vara tidsbristen.
Får spela någon dag!
Citera
2010-05-22, 13:47
Medlem
2dopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myrmeldjyr
Brutalt bra spel, dock tappat intresset nu det senaste, kan även vara tidsbristen.
Får spela någon dag!

Haha ja med tanke på att kriget kan på gå upp till tre timmar innan rundan är slut så är det ju inte så konstigt att tiden inte alltid räcker till :P

Sen är det ju inte heller så ovanligt med rage-quit från PR lite då och då eftersom spelet är så pass komplext och avancerat.. Tålamodet räcker inte alltid till för allt kit requestande, springande och byggande av forward outposts osv.
Citera
2010-05-22, 14:43
Medlem
BattleBrothers avatar
Måste stämma in och bekräfta att detta är en av de bästa reality fps jag har spelat. Kan inte vänta tills de släpper PR för arma 2 också.. mums!
Citera
2010-05-22, 18:02
Medlem
Stahlhelms avatar
Väldigt roligt när man tillsammans med sina rebellkamrater smyger upp på någon oskyldig APC och ger den några omgångar med sin RPG, spelar ingen roll ifall APC'n "dör" eller inte...lika awsum ändå.
Citera
2010-05-22, 18:34
Medlem
krillepilles avatar
bara man hamna i en bra squad är allt fird och fröjd, hamnar man däremot i en rutten är det lika bra att stänga ner spelet eller börja leta ny. Det är väl det ända som suger med PR, dom andra spelarna. Fast har ibland hamnat i squads som är överseriösa och verkligen tar spelet på för stort alvar, mins en gång då vår squad satt i 45 min ute i skogen efter en väg och bara väntade på att få göra ett bakhåll som aldrig kom, och inte fick vi sitta och skoja i voipen utan alla skulle va hel skärpta och spana. Orkar inte spela i sådana squads nå mer men kan va kul att ha uberseriösa squads på sitt lag bara man slipper det tråkiga .

Var ett tag sen man lira dock, brukar oftast gå in kanske 1-3 gånger i veckan och lira någon runda.
Citera
2010-05-22, 19:44
Medlem
2dopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krillepille
bara man hamna i en bra squad är allt fird och fröjd, hamnar man däremot i en rutten är det lika bra att stänga ner spelet eller börja leta ny. Det är väl det ända som suger med PR, dom andra spelarna. Fast har ibland hamnat i squads som är överseriösa och verkligen tar spelet på för stort alvar, mins en gång då vår squad satt i 45 min ute i skogen efter en väg och bara väntade på att få göra ett bakhåll som aldrig kom, och inte fick vi sitta och skoja i voipen utan alla skulle va hel skärpta och spana. Orkar inte spela i sådana squads nå mer men kan va kul att ha uberseriösa squads på sitt lag bara man slipper det tråkiga .

Var ett tag sen man lira dock, brukar oftast gå in kanske 1-3 gånger i veckan och lira någon runda.

Det är därför man ska spela INSURGENT (terrorist) för fan :P

Då är alla så flummiga och självmords benägna som in i helvete.
Skit roligt är det också, eftersom vi har oändligt med bomber, AK47or och RPG's så tar det roliga aldrig slut heller!

Om man dör så gör det inget så länge man tar med sig några fiender i fallet också :P
Som Insurnget dvs.

Jag springer alltid runt i irak och spammar ut minor i sop påsar och lägger mortar-IEDs (artilleri pjäs med tändning kopplad till mobilen) i väg kanterna eller sitter och väntar på en APC med en RPG.

Något som är djävligt roligt i PR som jag har upptäkt är att "smyga" på fienden, verkligen överdriven creepy crawl, cover to cover snabbt som blixten och se till att dom inte ser en tills man är så nära att man kan hugga första snubben i ryggen och sen dra fram AK47an och göra köttfärs av resten av squaden! ^^
Citera
2010-05-23, 19:46
Medlem
multimegas avatar
vafan, trodde det var en tråd om Nintendo 64, vars projektnamn var "Project Reality" :-)
Citera
2010-07-02, 14:06
Medlem
Har växlat en del mellan BF2 och PR. Båda har sina starka sidor. Men man måste gilla realismen och "nerven" som finns i PR. Sakta avancera genom gränderna under minut efter minut för att sedan på några sekunder hamna i världens eldstrid.

Vilka servrar spelar folk på?

Är det någon som har erfarenhet/information kring turneringar/matcher eller liknande, mer uppstyrda arrangemang?
Citera
2010-07-03, 23:00
Medlem
Wolfhaarts avatar
Älskar PR men har inte lirat på sistone då min dator luktar popcorn efter 10 minuter.

Skulle komma PR Vietnam också senast jag kollade deras new i april och det verkar fett ballt. Tycker att bristen på kikarsikten kommer göra det hela lite mer intressant!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in