Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-21, 13:32
  #1
Medlem
Moffins avatar
Hej

För ca 7 månader sedan började jag äta levaxin för att normalisera min ämnesomsättning som tidigare varit för låg, jag började med 25mcg och har nyligen ökat på till 50mcg per dag.

På burken står det att det inte finns några kända biverkningar av levaxin (räknar såklart inte överdosering här). Men jag kan svära på att jag får ont i magen av det.

Jag har alltid haft "järnmage", jag skulle kunna leva på glass och öl i en vecka och jag skulle fortfarande inte må dåligt, men nu har jag liksom börjat få magvärk. Oftast innan jag behöver tömma tarmen men ibland även annars, i början var det inte så farligt men nu börjar det bli värre, det händer att jag inte kan sova pga magont och varken ipren eller alvedon verkar hjälpa.

Jag äter väl inte supersunt men håller mig till mina mål om dagen och har inte ändrat matvanor på många år, jag motionerar kanske en aning för lite. Kan också tillägga att värken sitter i själva "magen" det är inte runt blindtarm eller njurar.

Vore fint om någon kunde upplysa om det verkligen kan vara levaxinet som gör detta? Jag skulle gärna vilja veta innan jag jagar ner min läkare, jag har ingen lust att gå och undersöka mig annars då jag inte riktigt fixar fler räkningar just nu.

Tack på förhand
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback