Citat:
Ursprungligen postat av Yulse
Så här kan du inte ha det

.
Kan du skriva ett brev och lämna det på köksbordet precis innan du går till psykologen? På så sätt har de läst de när du kommer tillbaka.
Eller antingen får du verkligen blåljuga om att du är någon annanstans fastän du egentligen är hos psykologen, och så tar du upp med denne på första mötet att du verkligen inte kan prata med föräldrarna och vad du ska göra åt det.
Eller så kanske du kan försöka skriva ett brev. Kan det vara nåt att prata med psykolog över telefon?
Ett brev har jag funderat på litegrann faktiskt. Men isåfall får de bli att jag ger ett brev till mamma, så får hon berätta för de andra. Sen behöver förhoppningsvis inte alla få reda på det. Tyvärr undankommer jag ju inte "offerkänslan" och att jag kommer bli obekväm runt dem. Dessutom lär mamma möjligtvis ta brevet jävligt hårt, eftersom jag aldrig har berättat för henne hur jag mår. Hon har nog vissa aningar om att jag inte mår sådär jättebra, men jag vet faktiskt inte hur mycket hon vet.
Jag har verkligen
aldrig öppnat mig för någon familjemedlem förut och ingen annan i familjen har gjort det för varandra heller.
Psykolog över telefon hade funkat. Men jag hade tyvärr inte kunnat dölja det heller.
Men ja, kanske hade funkat att jag blåljuger den första gången, och pratar med psykologen om just detta.