2010-05-20, 22:35
Medlem
När jag spelar krävande spel så låter fläkten extremt mycket på mitt Radeon 5770 (http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=579053.) då det blir för varmt.

Undrar nu hur man kan lösa detta .

Har två fläktar fram i chassit och en bak.
Finns även plats för två stycken fläktar på sidan om i chassit och jag undrar då om grafikkortet blir svalare om jag fixar ytligare två fläktar på dessa platser.

Vad tror ni ??
Citera
2010-05-20, 22:39
Medlem
Boggas avatar
Ska du fixa mer kylning så ska du isf köpa en ny kylare till ditt gfx. Dock verkar det inte finnas så förbaskat mycket att välja på när det kommer till 5770 (ska f.ö. köpa exakt samma kort)
Citera
2010-05-21, 00:05
Medlem
SmokingDeLuxes avatar
Du kan alltid prova med mer fläktar, Skadar aldrig.
Men f.ö. så låter det kortet väldigt mycket när man kör krävande spel en längre tid.
Har själv ett 5770 men jag körde på vapor-x modellen istället, Just pga att det vanliga inte kyler lika bra och därmed låter som det gör när man krämar på.

Gl Hf.
Citera
2010-05-21, 07:15
Medlem
Kolla om det är varmt i hela datorn eller bara GFX kortet.

Som ovanstående sa skadar det inte med ett par extra fläktar och dom är inte speciellt dyra. Att byta fläkt på själva kortet är däremot ganska jobbigt.

Ett sista alternativ är förstås att skaffa vattenkylning, gör datorn extremt tyst men är också drygt att installera och kostar dessutom en slant. Överväger det själv till mitt beställda 480 GTX kort...
Citera
2010-05-21, 11:38
Bannlyst
Många diggar ju Accelero-kylningen till sina grafikkort och det skall tydligen fungera väldigt bra. Om den kylningen fungerar just till ditt vet jag inte men det kan ju vara värt att kolla upp?
Citera
2010-05-21, 15:45
Medlem
Boggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MedecineMan
Många diggar ju Accelero-kylningen till sina grafikkort och det skall tydligen fungera väldigt bra. Om den kylningen fungerar just till ditt vet jag inte men det kan ju vara värt att kolla upp?

Finns bara en accelero som passar och då är det inte garanterat att allt tillbehör passar...

Denna passar enligt tillverkarens hemsida: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=481007... har själv en HR03-GT + 92mm fläkt på mitt nuvarande 8800GTS och har max 55 grader i full load. Så de kan göra bra kylare!
Senast redigerad av Bogga 2010-05-21 kl. 16:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in