2016-12-03, 14:15
Medlem
Yinool0401s avatar
Jag hade hennes mamma som lärare i Svenska på Wättinge högstadie (blev senare Tyresö Gymnasium). Hon var en vänlig själ och kom tillbaka senare och såg 20år äldre ut.

Nina hade jag som vikarie vid något tillfälle om jag inte missminner mig.

Håller på att uppdatera mig i fallet Nina Eliasson, någon som vet kring FUP / Tingsrätt som det landade på? Gärningsmannens namn?

VH!!!
Citera
2016-12-06, 16:48
Medlem
Skaraborg2s avatar
Dömd i Tunisien.

Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Jag hade hennes mamma som lärare i Svenska på Wättinge högstadie (blev senare Tyresö Gymnasium). Hon var en vänlig själ och kom tillbaka senare och såg 20år äldre ut.

Nina hade jag som vikarie vid något tillfälle om jag inte missminner mig.

Håller på att uppdatera mig i fallet Nina Eliasson, någon som vet kring FUP / Tingsrätt som det landade på? Gärningsmannens namn?

VH!!!

Tack för ditt inlägg! Alltid intressant när folk skriver som har träffat personer som trådar handlar om.

Fullt förståeligt att BOs mamma kom att se 20 år äldre ut efter att dottern våldtogs och mördades.

Enligt detta inlägg kom han att dömas i Tunisien och därmed finns inte någon tingsrättsdom från Sverige. Om dessa uppgifter är riktiga.

Inlägg # 3.
Citera
2016-12-06, 19:05
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Tack för ditt inlägg! Alltid intressant när folk skriver som har träffat personer som trådar handlar om.

Fullt förståeligt att BOs mamma kom att se 20 år äldre ut efter att dottern våldtogs och mördades.

Enligt detta inlägg kom han att dömas i Tunisien och därmed finns inte någon tingsrättsdom från Sverige. Om dessa uppgifter är riktiga.

(FB) Mordet på Nina Eliasson, Bollmora, 1989. Mördaren hotas av dödstraff, Tunisien, 1991..

Länken funkar inte
Citera
2016-12-06, 19:40
Medlem
Skaraborg2s avatar
Länken fungerar för mig.

Citat:
Länken funkar inte

Länken fungerar i a f för mig.

Fungerar den inte för dig så kan du bara läsa inlägg nr. 3 i tråden.
Citera
2016-12-06, 19:47
Medlem
Yinool0401s avatar
Fick han 30 år för Nina eller var det något annat.
Citera
2016-12-06, 21:34
Medlem
Skaraborg2s avatar
30 års fängelse.

Citat:
Fick han 30 år för Nina eller var det något annat.

GM skall ha fått 20 år för mordet och 10 år för våldtäkten.

Den tunisiska domen måste finnas omnämnd i svensk media.

Något mera har jag inte hört/känner till om detta fall.
Senast redigerad av Skaraborg2 2016-12-06 kl. 21:37.
Citera
2017-01-09, 16:52
Medlem
Ettsjutrettons avatar
-Mohamed Rebaya, för dråp på Nina Eliasson får du tjugo års fängelse. Och för våldtäktsförsök ytterligare tio års fängelse.
Efter att ha tillbringat 32 månader i tunisiskt fängelse fick Mohamed Rebaya, 30 år, domen uppläst för sig den 10 oktober 1994. Han drabbades av ett "sammanbrott" i rättssalen; slogs, gapade och skrek så att vakterna fick ingripa. Rebaya, som överlämnat sig själv till tunisisk polis 1991, sade till domaren att han tvingats erkänna. Ett erkännande han nu ville ta tillbaka.

Fotografi på Mohamed Rebaya inför rätten i Tunis: https://minfil.org/m0ibsab9b9/rebaya.png

Källa: Expressen 1994-01-11
Citera
2017-01-09, 19:11
Medlem
Skaraborg2s avatar
GM = Mohamed Rebaya.

Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
-Mohamed Rebaya, för dråp på Nina Eliasson får du tjugo års fängelse. Och för våldtäktsförsök ytterligare tio års fängelse.
Efter att ha tillbringat 32 månader i tunisiskt fängelse fick Mohamed Rebaya, 30 år, domen uppläst för sig den 10 oktober 1994. Han drabbades av ett "sammanbrott" i rättssalen; slogs, gapade och skrek så att vakterna fick ingripa. Rebaya, som överlämnat sig själv till tunisisk polis 1991, sade till domaren att han tvingats erkänna. Ett erkännande han nu ville ta tillbaka.

Fotografi på Mohamed Rebaya inför rätten i Tunis: https://minfil.org/m0ibsab9b9/rebaya.png

Källa: Expressen 1994-01-11

Mycket intressant om denna GM!

Här har vi bl. a. fått hans namn - Mohamed Rebaya. Skulle han vara i livet skulle han kunna vara på fri fot. 30 år i tunisiskt fängelse ökar möjligheterna att han skulle vara avliden.

Rebaya ångrade sig säkert att han flydde tillbaka till Tunisien och överlämnade sig frivilligt till landets polis. Han ser inte speciellt glad och lycklig ut på fotot.
Citera
2017-01-09, 20:03
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Mycket intressant om denna GM!

Här har vi bl. a. fått hans namn - Mohamed Rebaya. Skulle han vara i livet skulle han kunna vara på fri fot. 30 år i tunisiskt fängelse ökar möjligheterna att han skulle vara avliden.

Rebaya ångrade sig säkert att han flydde tillbaka till Tunisien och överlämnade sig frivilligt till landets polis. Han ser inte speciellt glad och lycklig ut på fotot.

Flera dramatiska fotografier från rättegången i Tunis.

Rebaya tas om hand av vakter efter sitt "sammanbrott": https://minfil.org/Eai7s1b7b2/rebaya2.png
Rebaya förs gråtande till en polisbuss efter att rättegången avslutats: https://minfil.org/F5ifsfb5be/rebaya3.png
Citera
2017-01-09, 21:07
Medlem
Yinool0401s avatar
Klart intressant.

Den som sitter inne med mer info om mannen, vänligen delge oss andra.
Citera
2017-01-09, 21:10
Medlem
Yinool0401s avatar
Han hade kunnat haft det mysigt i alla år i ett svenskt fängelse.

Inte jobba, bara äta, gosa, träna och mysa runt.

Nu lär han haft det vidrigt i flera årtionden... what goes arround comes arround.
Citera
2017-01-09, 21:33
Medlem
Skaraborg2s avatar
Sammanbrott och gråt.

Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Flera dramatiska fotografier från rättegången i Tunis.

Rebaya tas om hand av vakter efter sitt "sammanbrott": https://minfil.org/Eai7s1b7b2/rebaya2.png
Rebaya förs gråtande till en polisbuss efter att rättegången avslutats: https://minfil.org/F5ifsfb5be/rebaya3.png

Verkligen intressant att få se Rebaya när han får sitt sammanbrott samt gråtande i polisbussen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in