2016-03-05, 07:28
Medlem
Ballongdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokmastarn
Borde de inte va så att de skulle va en kod i geocacharna och den använde man för o unlocka dem, nu kan man ju skriva att man hittat sådana man egentligen inte hittat.
Jo, men det är ju poänglöst iom att det inte är någon tävling.
Vill man fuska när man tävlar med sig själv, så är man väl mest en sorglig individ?
Citera
2016-05-06, 20:35
Medlem
Hej o hopp

Relativt ny inom geocaching även om jag hållt på i ca 4-5 år nu. Plockar väl inte jättemånga årligen.
Använder mobilen mest som hjälpmedel men har nu införskaffat en garmin Dakota 20.

Vet inte om jag är superduper dum, men hur ser jag cachar på den? Den har ju en liten "ruta" som heter geocaching..måste man synka den med ngt annat program?
Hoppas ngn vänlig själ har lite mer hum än denna dumma skrivande själ. Fortsätter försöka klura tills vidare...
Citera
2016-05-07, 23:06
Medlem
Hej!

Hur gör man för att bevaka ett område? Vill gärna vara med och söka FTF men kan inte alls klura ut hur jag ska kunna få en bevakningslista.
Citera
2016-05-08, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apuu
Hej!

Hur gör man för att bevaka ett område? Vill gärna vara med och söka FTF men kan inte alls klura ut hur jag ska kunna få en bevakningslista.

Om jag inte minns fel så måste man vara premium, sen borde länken finnas på högersidan när du är inne på din profil. Annars har jag för mig att direktlänken är geocaching.com/notify
Citera
2016-05-08, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robinnilsson403
Om jag inte minns fel så måste man vara premium, sen borde länken finnas på högersidan när du är inne på din profil. Annars har jag för mig att direktlänken är geocaching.com/notify

Tack, jag är premium men har ändå inte fått till det. Ska kolla upp det!
Citera
2016-05-10, 14:36
Medlem
Ballongdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apuu
Tack, jag är premium men har ändå inte fått till det. Ska kolla upp det!
Här är länken till notificatons.

https://www.geocaching.com/notify/edit.aspx
Citera
2016-07-14, 01:34
Bannlyst
Vad är det bästa ni hittat då?
Citera
2017-03-09, 19:44
Medlem
Hur funkar det att lägga ut en ny geocach genom appen?
Citera
2017-04-25, 00:20
Medlem
Kaddens avatar
Jag är rätt ny på det här. Är nästan uppe i 100 funna nu. Men vill ge mej på mystar oxå nu. Det är bara det att jag begriper ju ingenting av de. Någon som har nån länk eller som bara kan hjälpa mej. Antingen genom ett svar här eller som PM.
Tack på förhand
Citera
2017-04-25, 18:09
Moderator
fredrik686s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadden
Jag är rätt ny på det här. Är nästan uppe i 100 funna nu. Men vill ge mej på mystar oxå nu. Det är bara det att jag begriper ju ingenting av de. Någon som har nån länk eller som bara kan hjälpa mej. Antingen genom ett svar här eller som PM.
Tack på förhand
Mystar är ett problem som du ska lösa.
Finns hur många olika problem som helst, så är lite svårt att ge generella tips. Men försök med mystar som har låg svårighetsgrad till en början. Går även i många fall att få lite tips av CO.

En del mystar har konkreta frågor som du ska svara på, typ vissa matematik-mystar, där får du problem som du ska lösa och får då ut siffror till en slutkoordinat.
Citera
2017-04-25, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kadden
Tack på förhand

Som Fredrik686 skriver. På något sätt ska du få fram koordinater, antingen i siffror eller ord eller en blandning. Koordinaterna kan även vara i andra koordinatsystem, språk eller talsystem, vilket kan göra det än mer komplicerat. Utöver det så kan det vara krypterat flera gånger.

I flera städer finns det mystar för nybörjare, med hjälp till hur man löser dem. På rak arm kan jag komma på en plats, strax öster om Kristinehamn, där kartans ikoner är formade som ett frågetecken. Även om du kanske inte har nära till en myst så kan du ju försöka lösa den för att få erfarenheten!
Citera
2017-04-26, 13:39
Medlem
Kaddens avatar
https://www.geocaching.com/geocache/GCM7XM_studenten

Det är främst gåtor av den här typen där jag inte vet i vilken ända jag ska börja. Det är ju bara en historia. Har försökt att hitta tips på hur man ska göra.
Visst det är 5 i svårighetsgrad. Men brukar gilla gåtor och mysterier så vill ändå veta hur jag ska gå till väga. På så sätt får man med sej lite råd för framtiden.

Jag har löst enklare mystar, men det är den här typen jag vill ha råd om.
Någon får gärna hjälpa lite. Tack på förhand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in