• 1
  • 2
2010-05-20, 15:47
Medlem
earwaxs avatar
Ja hade det funkat? Jag funderar på en liknande diet, klarar jag mig på det? Fler grönsaker kan ju läggas till jag tänkte mest hålla nere ingredienserna så gott det går så man slipper handla så mycket olika grejer ^^ Det ska innehålla allt jag behöver i form av näring.

Om inte det funkar vad skulle jag kunna äta som gav mig all näring jag behövde? Det får vara hur tråkigt och enformigt som helst, gärna ska det vara en rätt jag kan äta som varje måltid. Har funderat på om det finns något torrfoder-aktigt fast för människor, det hade vart kanon.

Jag rör för övrigt på mig normal mycket så en diet anpassad efter det. Jag har försökt hitta något som funkar men det är alltid så många maträtter som föreslås, jag vill ha en enda som alltid funkar. Så kom med tips!
Citera
2010-05-20, 15:48
Medlem
skolmatsals avatar
Ägg bacon och broccoli? Jag tycker synd om din omgivning!

OnT: Enbart ägg kan man klara sig mycket länge på, så den dieten du valt går nog att överleva på.
Citera
2010-05-20, 15:51
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=ODshB...eature=related
http://www.spam.com/

kan dom kan du !
Citera
2010-05-20, 16:04
Medlem
Vobblers avatar
Ser väl inte så tokigt ut, men lägg till en burk majs också så du får i dig lite carbs också, sen lär du må bra! Du lär inte känna av någon vitamin- eller mineralbrist på några månader i alla fall.
Citera
2010-05-20, 16:22
Medlem
schabo-labos avatar
Tonfisk har väl rätt mycket tungbetaller, så man bör inte äta för mycket av det.
Citera
2010-05-20, 17:01
Medlem
Hur länge tänkte du köra på den dieten? Det är ju inte bara näringen du behöver utan vitaminer och mineraler. Förvisso tar det väldigt lång tid men om man får för stor B-vitaminbrist kan man få nervskador! Du får även sämre hår, tänder, skelett, balans osv om du struntar i vissa vitaminer och mineraler.
Du kanske borde köpa nån burk med tillskott att ta till. Det kanske till och med vore bra att snacka med en dietist innan om du tänker köra på dieten länge.
Citera
2010-05-20, 17:02
Medlem
tjompans avatar
Låter som du vill testa på LCHF/GI-Noll)-dieten.
Ja, den funkar. Släng gärna i lite grädde till äggen å gör en fin omelett.
Såg ett tips om majs, hoppa det då det innehåller ca 20% kolhydrater och om du ska köra det som en diet så passar inte "carbs"

//Tjompan
Citera
2010-05-20, 17:14
Medlem
CureMes avatar
Tja, du får äta rätt stora mängder för att täcka dina behov, runt 10 ägg. 3 paket bacon och 6-700g broccoli, komplettera med mineralsalt för magnesium och ev kalcium i pillerform eller drick ett glas mjölk.

Risken med en sådan här kost är att man får brister över tid för det är jobbigt att få i sig den mängden ägg man behöver. De skall vara stapeln i din kost.
Citera
2010-05-20, 18:48
Medlem
earwaxs avatar
Jag är ute efter en enkel måltid som har exakt ALLT jag behöver som jag kan köra på resten av livet om jag så skulle vilja. Så alla mineraler och vitaminer och hela kittet ska jag få i mig tillräckligt av varje dag. Jag kämpar inte med att gå ned i vikt så det är inte relevant, jag vill dock inte börja gå upp i vikt

Så vad jag är ute efter:
EN maträtt som har allt jag behöver (tänk gegget dom käkar i första matrix filmen eller djurs torrfoder).
EN maträtt som jag inte behöver tillskott till utan allt jag behöver för min kropp finns där.

För att definiera en maträtt så är ska det vara något man lagar ihop på en gång, tex en tonfisks omelett med bacon och broccoli. Men jag är öppen för idéer, jag kan väldigt lite om vilken kost som är bra och inte, jag bara tog något som exempel.
Citera
2010-05-20, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av earwax
Jag är ute efter en enkel måltid som har exakt ALLT jag behöver som jag kan köra på resten av livet om jag så skulle vilja. Så alla mineraler och vitaminer och hela kittet ska jag få i mig tillräckligt av varje dag. Jag kämpar inte med att gå ned i vikt så det är inte relevant, jag vill dock inte börja gå upp i vikt

Så vad jag är ute efter:
EN maträtt som har allt jag behöver (tänk gegget dom käkar i första matrix filmen eller djurs torrfoder).
EN maträtt som jag inte behöver tillskott till utan allt jag behöver för min kropp finns där.

För att definiera en maträtt så är ska det vara något man lagar ihop på en gång, tex en tonfisks omelett med bacon och broccoli. Men jag är öppen för idéer, jag kan väldigt lite om vilken kost som är bra och inte, jag bara tog något som exempel.

Okej, om du ska fortsätta hela livet måste du verkligen komma på ett sätt att få i dig vitaminer och liknande. Annars kommer du dö av det. Men tyvärr har jag inget bra förslag just nu, ska tänka på det!
Citera
2010-05-20, 22:10
Medlem
silbersteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Tonfisk har väl rätt mycket tungbetaller, så man bör inte äta för mycket av det.

Metylkvicksilver ar det du tanker pa.

`
Citera
2010-05-20, 22:39
Medlem
mjölk och grönsaker
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto