2010-05-20, 11:15
Medlem
ManUnitedFans avatar
Min bärbara är jätte lånsam och tror inte att det är virus.
Vad kan det vara för fel?
Citera
2010-05-20, 11:20
Bannlyst
Hur skulle vi kunna veta det? Behöver mer information!
Citera
2010-05-20, 11:24
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManUnitedFan
Min bärbara är jätte lånsam och tror inte att det är virus.
Vad kan det vara för fel?

Vanligaste felet är överhettning i processorn pga att fläktarna inte fungerar, eller är igensatta med damm. När temperaturen blir för hög så sänker CPUn hastigheten och datorn blir väldigt slö.
Citera
2010-05-20, 11:27
Bannlyst
Virus, full/fragmenterad hårddisk, för många processer/tjänster igång, för mycket grafiskt lull-lull igång etc.. Det går inte riktigt att svara specifikt eftersom underlaget är så knappt. Mitt förslag är att du provar t.ex.:

1. en rejäl viruskontroll på hela systemet (med ett uppdaterat av-program givetvis), och rensa ut det du eventuellt hittar
2. avinstallera alla program du inte behöver eller använder ofta, radera allt på disken som du inte behöver ha åtkomst till, kör en defragmentering av disken
3. kontrollera vilka program/processer/etc som ligger som autostart, dvs. körs i bakgrunden hela tiden - dessa segar ner datorn ytterligare - och stäng av autostartfunktionen på de som inte behövs (läs på noga här först, finns en del som du måste ha)

Andra förslag är att kolla temperaturerna - din cpu kanske går för varm? Hur har du det med minnesanvändningen - räcker ditt ram till eller är det dags att uppgradera?
Citera
2010-05-20, 11:43
Medlem
Hi-Techs avatar
Ominstallera Windows - funkar alltid
Citera
2010-05-20, 11:47
Medlem
ManUnitedFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hi-Tech
Ominstallera Windows - funkar alltid
Jo har gjort det förr, men blir samma sak igen.
Citera
2010-05-20, 11:49
Medlem
Hi-Techs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManUnitedFan
Jo har gjort det förr, men blir samma sak igen.
Då kanske din dator är gammal?
Posta dina specs..
Citera
2011-03-22, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Vanligaste felet är överhettning i processorn pga att fläktarna inte fungerar, eller är igensatta med damm. När temperaturen blir för hög så sänker CPUn hastigheten och datorn blir väldigt slö.

Hur lösa? JAG vågar då inte in med skruvmejsel, wettextrasa och djungelolja att rota...
Citera
2011-03-23, 09:04
Medlem
SaintJonahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MedecineMan
Virus, full/fragmenterad hårddisk, för många processer/tjänster igång, för mycket grafiskt lull-lull igång etc.. Det går inte riktigt att svara specifikt eftersom underlaget är så knappt. Mitt förslag är att du provar t.ex.:

1. en rejäl viruskontroll på hela systemet (med ett uppdaterat av-program givetvis), och rensa ut det du eventuellt hittar
2. avinstallera alla program du inte behöver eller använder ofta, radera allt på disken som du inte behöver ha åtkomst till, kör en defragmentering av disken
3. kontrollera vilka program/processer/etc som ligger som autostart, dvs. körs i bakgrunden hela tiden - dessa segar ner datorn ytterligare - och stäng av autostartfunktionen på de som inte behövs (läs på noga här först, finns en del som du måste ha)

Andra förslag är att kolla temperaturerna - din cpu kanske går för varm? Hur har du det med minnesanvändningen - räcker ditt ram till eller är det dags att uppgradera?

Såg att tråden va några månader gammal, men det är säkert någon som kan hjälpa till...
För oss som inte är så kunniga. Hur tar man reda på vilka man verkligen behöver?

Har stängt ner msn, skype och alla typer av pdf readers som startar när jag slår igång datorn.
Men det ligger ju ytterligare typ ca 15 program som öppnas automatiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in