• 1
  • 2
2010-05-20, 09:53
Medlem
Hallå allihop!

Nu har jag stött på ett problem. Saken är den att jag och min flickvän firar inom en väldigt snar framtid 1år tillsammans. Självklart vill ju jag då bjuda ut henne på en fin middag och allt som hör till.
Dock så finns det ett par problem. Jag flyttar till Uppsala i sommar så jag har INGEN koll på bra restauranger alls. Jag studerar inte heller så det är kört på den fronten.

Så nu vädjar jag till allmänheten för hjälp. Har ni något bra förslag på ett fint ställe med bra mat som kan göra den här kvällen fantastisk så är jag evigt tacksam! (Alla idéer vad gäller mat-typ osv. är välkommna)

Tack på förhand! Är galet uppskattat med hjälp
Citera
2010-05-20, 10:24
Medlem
ZooyorkeRs avatar
Hej,

ett riktigt bra ställe är Le Parc (le park?) där alla mina vänner säger att maten är väldigt bra och det är riktigt skönt att sitta ute en sommarkväll där. Vi satt där och tog en öl igår och det var riktigt härligt ställe. Detta ligger i korsningen skolgatan sysslomansgatan och är den restaurangen som ligger i parken.

Annars tycker jag du ska gå längst ån för där kommer ni att hitta flera mysiga restauranger.

mvh
Citera
2010-05-20, 10:33
Medlem
Henixs avatar
Domtrappkällaren är en riktigt fin restaurang faktiskt. Kostar en del men faktiskt helt klart värt det för de vet verkligen vad de gör. Ligger nedanför domkyrkan.

Tycker ni om fisk och skaldjur är ju Hambergs Fisk att rekommendera. Ligger bredvid turistbyrån.
Citera
2010-05-20, 14:49
Medlem
Ptja, ni kan ju alltid äta på Jay Fu's. Svingod mat tycker jag och alla jag känner.

jayfu.se
Citera
2010-05-20, 17:50
Medlem
De finns helt enkelt ingen extraordinär restaurang i uppsala.

Min rekomendation e o boka hotel i sthlm o en fin restaurang i närheten så tar ni en romantiskt weekend där istället...
Citera
2010-05-21, 00:17
Medlem
Villa Anna. Helt klart bäst i Uppsala
Citera
2010-05-22, 11:50
Medlem
Extra ordinär kanske var att ta i. Men jag letar efter en trevlig restaurang med god mat, en härlig atmosfär med en prislapp som inte är särskilt mycket högre än ~200 för varmrätter. (Det känns ganska lagom på en studentinkomst)

Jag har verkligen inga idéer här eftersom jag inte känner till några själv. Men fortsätt gärna! All hjälp är välkommen!
Citera
2010-05-23, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henix
Tycker ni om fisk och skaldjur är ju Hambergs Fisk att rekommendera. Ligger bredvid turistbyrån.

Har själv inte ätit där även om jag tänkt göra det i ungefär 2 år nu. Men har bara hört bra saker om det stället.

Här finns recensioner på matställen i Uppsala.
http://www.unt.se/city/
Citera
2010-05-23, 12:58
Medlem
Dukoupenis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanilj
Villa Anna. Helt klart bäst i Uppsala
Instämmer. En klass för sig!
Citera
2010-05-23, 23:39
Medlem
Jazzharens avatar
Tzatziki tycker jag är ett riktigt skönt ställe. God grekisk mat och man sitter vid ån.

http://www.tzatziki.se/
Citera
2010-05-24, 00:35
Medlem
Windforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzharen
Tzatziki tycker jag är ett riktigt skönt ställe. God grekisk mat och man sitter vid ån.

http://www.tzatziki.se/

Ja men maten är bara okej, lite mer ett ställe man går till en vardag.

Kök, kött och bar är ett riktigt bra köttställe, bland det bästa köttet jag någonsin ätit, bra miljö och trevlig personal. Ligger lite över din budget men runt 280:- för en oxe.

Tilltugg tycker jag om personligen, en ren tapas bar där man inte kan beställa bord utan får barhänga tills det finns plats, rimliga priser och mycket god mat!

Båda ligger vaksalagatan/vaksalatorg!
Citera
2010-05-25, 17:32
Medlem
storytellers avatar
Saffran Polo är persiskt käk och riktigt gott. Håll er borta från den mystiska yoghurt-drycken de serverar dock, det är inget direkt fel på den mer än att det borde vara olagligt att blanda Ramlösa och yoghurt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in