2010-05-20, 01:44
Medlem
Har en flyer i a4 format som jag har konverterat till pdf som jag nu vill skriva ut i a5-formatet alltså 2st pdf:er brevid varandra på samma jävla a4 ark! Men hur jag än gör så skriver den bara ut en a5 på a4-arket! Har googlat och prövat i 2 timmar nu, så därför vänder jag mej hit där det brukar finnas svar på det mesta! Skrivaren är en splitter ny Samsung clp315 laser färg och acrobat reader 9 och vista som os. Tacksam för snabba och informativa svar!
Citera
2010-05-20, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppetu87
Har en flyer i a4 format som jag har konverterat till pdf som jag nu vill skriva ut i a5-formatet alltså 2st pdf:er brevid varandra på samma jävla a4 ark! Men hur jag än gör så skriver den bara ut en a5 på a4-arket! Har googlat och prövat i 2 timmar nu, så därför vänder jag mej hit där det brukar finnas svar på det mesta! Skrivaren är en splitter ny Samsung clp315 laser färg och acrobat reader 9 och vista som os. Tacksam för snabba och informativa svar!
Aldrig provat men verkar vara booklet du skall kika efter:
http://www.google.se/search?hl=sv&cl...=&oq=&gs_rfai=
Citera
2010-05-20, 02:09
Medlem
Det funkar inte heller... fan så störande! om jag konverterar den till jpg så e de ju hur enkelt som helst att skriva ut 2 st a5 på ett a4 ark i windows egna bildvisningsprogram....
Citera
2010-05-20, 02:14
Medlem
"You have to tell the printer driver (normal printer, pdf etc.) to put 2 pages on one, it doesn't matter from what software you innitiate the print."

Källa: http://sharethefiles.com/forum/viewt...154989&start=0
Citera
2010-05-20, 02:14
Medlem
men då blir kvalitén usel så det är inget alternativ tyvärr.. suck!
Citera
2010-05-20, 02:20
Medlem
har gjort alla inställningar till 2 bilder på samma sida via kontrollpanelen osv! Men nu kommer det bara ut en a6:a istället! Kanske borde sova på problemet? Knepiga fel man alltid ska stöta på!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in