2010-05-19, 23:32
Medlem
Svensson181s avatar
Hopp. Fick hem min nya iMac idag. Skit skoj och så men...

Skulle koppla in min Western 1TB externa hårddisk. När jag ska trycka in usb sladden kommer det små gnistor vid Usb stickan.

Externa hårddisken har nu slutat fungera verkar det som. Helt död. 800 gb filmer, serier och bilder käpprätt åt helvete.

Har jag gjort något fel? någon annan som haft samma?

Ska fanimej kräva pengar av Apple om den inte börjar fungera igen
Citera
2010-05-19, 23:44
Medlem
anthropophobics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensson181

Skulle koppla in min Western 1TB externa hårddisk. När jag ska trycka in usb sladden kommer det små gnistor vid Usb stickan.

Externa hårddisken har nu slutat fungera verkar det som. Helt död. 800 gb filmer, serier och bilder käpprätt åt helvete.

Aj fyfan vad surt! Jag deppade ihop totalt när min gamla iPod gick sönder och jag torskade 80gb musik, så kan tänka mig vad du känner nu...

Hursomhelst så har förhoppningsvis inte själva hårddisken gått sönder så det borde gå att rädda.
Jag är dock inte tillräckligt teknisk för att kunna förklara hur du ska gå till väga. Men går du till en elektronikaffär som säljer externa hårddiskar, helst då en återförsäljare av Western Digital som jag antar att du menar med "Western" så ska de säkert kunna hjälpa dig.
Citera
2010-05-20, 00:02
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Prova koppla in den till en annan dator och kör Data Rescue II på den, fungerade på min trasiga disk, räddade 250 gb.
Det kan väl också vara så att det är kabinetten till disken som är paj men inte själva disken i sig?
Citera
2010-05-20, 00:07
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensson181

Vänta lite nu. Är verkligen hårddisken sönder och inte bara strömförsörjningen till den?
Jag har en exakt likadan Western 1 TB hårddisk som du och samma sak hände under våren i fjol, men det som gick sönder var bara själva strömförsörjningen till den, inte hårddisken så när jag testade att koppla in en annan strömförsörjning på 12 volt så fungerade hårddisken igen.

Gör så här: Leta fram en annan 12V strömförsörjning med dc-plugg och plugga in i hårddisken för att se om den fungerar för som sagt, orginaladaptern som följer med Western 1TB hårddisken är urusel och fler än jag har fått problem med att den har gått sönder troligen genom statisk elektricitet eller nåt via usb-porten

Jag hittar inte tråden nu men det var en kille här på forumet som råkade ut för samma sak nu kring jul och hans strömförsörjning gick också sönder så som sagt är detta ett vanligt fel på Western 1TB.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2010-05-20 kl. 00:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in