Citat:
Ursprungligen postat av listigt
Klder?
All inredning?
Andra frskringar?
Sedan blir det alltid dyrare n vad man tnkt sig! Men om du hller dig till din budget s kan jag mycket vl tnka dig att det kommer lsa sig.
Tnkte inte p det nr jag skrev posten, men det r inte inflyttning frns 1jan 2011, s jag kommer kunna spara ihop en hyfsat stor summa utver det jag redan har. Snllt rknat kommer jag nog ha ca 100,000 kr nr det r dags fr inflyttning.
Citat:
Ursprungligen postat av abc666
soppa te bilen? kanske hemfrskring? lter dyrt fr en hyresrtt...hur stor e den vart ligger den

?
Det r en.....vgar jag nmna det? 2:a p 68kvm. Treorna ligger p 10100.....
Citat:
Ursprungligen postat av Tratex
Du har ju uppenbart bil men har missat ngra sjlvklara bilposter ssom brnsle, service och reparationer samt bilskatt. Beroende p bil och hu mycket det kr s frsvinner det tminstone ngon tusenlapp eller tv.
Sen s har du ven elrkning, tv-licens (om du nu bryr dig om den), klder, hygienartiklar m.m.
S tyvrr, din budget lter lite vl snv. Den gr nog att genomfra men d fr du leva snlt som sjutton och inte unna dig mycket och hoppas att inte bilen gr snder.
Sg 1000kr p bilen d, kr ungefr en halvtank i mnaden. Har hyfsat nra till jobbet och det finns ingen lokaltrafik att tala om dit.
Citat:
Ursprungligen postat av Dgas
Ser ganska ljust ut fr dig. Har du inga ln?.
Men det kommer ofta grus i maskineriet, det r min erfarenhet iallafall. Av olika anledningar kan man dra p sig " extra " utgifter, och vips s mste man lna pengar.
Nix, inga ln och tnkte lta bli.
Jo, dock kommer jag ha ca 100k i buffert men de kan man ju inte leva p jmt, dom tar ju ocks slut nngng.
Citat:
Ursprungligen postat av anthropophobic
Tycker ungefr som listigt.
Grejen r den att du har vldigt lite utrymme fr ovntade kostnader, som grna dyker upp nr man som minst vill att de ska dyka upp...
Men vill man s kan man! Det r egentligen helt upp till dig sjlv, tror du att du kommer klara det?
Jag sjlv fr ltt "ngest" nr jag vill kpa grejer jag inte kan just fr att det r tajt om pengar...
Jag r inte den typen, sitter fortfarande med en 28" tjock-tv, gammal nokia-mobil
inget behov av nya grejer som s, enda r om tv tex skulle g snder men d kan jag lika grna kpa en begagnad.
Citat:
Ursprungligen postat av Dronken
Beror vl p hur du lever p sidan om arbetet? Vilda fester? Mycket shopping?
Inget du vill spara till?
Jag har mer n din ln efter hyra mat och snt. Men jag slutar nd nstan mnaden p sista kronan.
Visst vill jag vl frska spara, men gr det inte s fr jag vl acceptera det.
Fest tv gnger i mnaden. Sparsam shopping (klder).
A-kasseavgift 400
hemfrskring: 150?
bil: 1200
d finns pltsligt bara 2866 kvar ver.