• 1
  • 2
2010-05-19, 22:49
Medlem
Jag har en ln efter skratt p ganska exakt 17,000:- om jag ger fan i massage, rikskuponger och allt vad dom nu erbjuder.
Efter mycket letande verkar det som jag ftt tag p en lya, dock med en hiskelig hyra. Det r en nyproduktion och ligger p 7900 riksdaler per mnad.

Jag tnker som shr;

hyra: 7900
bredband: 199
bilfrskring: 665
parkering: 150
gymkort: 470
mobil: 500
mat: 2500

= 12384
det ger 4616 kvar att lattja fr.

Det knns fr enkelt, vilka givna utgifter har jag missat? Nn mer hr som lever tight ekonomiskt, hur klarar ni er/knns det?
Citera
2010-05-19, 22:51
Medlem
listigts avatar
Klder?
All inredning?
Andra frskringar?

Sedan blir det alltid dyrare n vad man tnkt sig! Men om du hller dig till din budget s kan jag mycket vl tnka dig att det kommer lsa sig.
Citera
2010-05-19, 22:54
Medlem
soppa te bilen? kanske hemfrskring? lter dyrt fr en hyresrtt...hur stor e den vart ligger den ?
Citera
Medlem
Tratexs avatar
Du har ju uppenbart bil men har missat ngra sjlvklara bilposter ssom brnsle, service och reparationer samt bilskatt. Beroende p bil och hu mycket det kr s frsvinner det tminstone ngon tusenlapp eller tv.

Sen s har du ven elrkning, tv-licens (om du nu bryr dig om den), klder, hygienartiklar m.m.

S tyvrr, din budget lter lite vl snv. Den gr nog att genomfra men d fr du leva snlt som sjutton och inte unna dig mycket och hoppas att inte bilen gr snder.
Citera
Medlem
Bensin, skatt och service p bilen. El? A-kassa? Men du br vl dock klara dig hyggligt.
Citera
2010-05-19, 22:55
Medlem
Dgass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missliidol
Jag har en ln efter skratt p ganska exakt 17,000:- om jag ger fan i massage, rikskuponger och allt vad dom nu erbjuder.
Efter mycket letande verkar det som jag ftt tag p en lya, dock med en hiskelig hyra. Det r en nyproduktion och ligger p 7900 riksdaler per mnad.

Jag tnker som shr;

hyra: 7900
bredband: 199
bilfrskring: 665
parkering: 150
gymkort: 470
mobil: 500
mat: 2500

= 12384
det ger 4616 kvar att lattja fr.

Det knns fr enkelt, vilka givna utgifter har jag missat? Nn mer hr som lever tight ekonomiskt, hur klarar ni er/knns det?

Ser ganska ljust ut fr dig. Har du inga ln?.
Men det kommer ofta grus i maskineriet, det r min erfarenhet iallafall. Av olika anledningar kan man dra p sig " extra " utgifter, och vips s mste man lna pengar.
Citera
2010-05-19, 22:56
Medlem
anthropophobics avatar
Tycker ungefr som listigt.

Grejen r den att du har vldigt lite utrymme fr ovntade kostnader, som grna dyker upp nr man som minst vill att de ska dyka upp...

Men vill man s kan man! Det r egentligen helt upp till dig sjlv, tror du att du kommer klara det?
Jag sjlv fr ltt "ngest" nr jag vill kpa grejer jag inte kan just fr att det r tajt om pengar...
Citera
2010-05-19, 22:58
Medlem
Dronkens avatar
Beror vl p hur du lever p sidan om arbetet? Vilda fester? Mycket shopping?
Inget du vill spara till?

Jag har mer n din ln efter hyra mat och snt. Men jag slutar nd nstan mnaden p sista kronan.
Citera
2010-05-19, 23:03
Medlem
DrBums avatar
Hyra p 8000 r fan inte frsvarbart.. Enorma summor utan att man fr s mycket egenteligen.
Men som sagt, allt som du vill kpa till hemmet?
Kollektivtrafiken kostar ju ocks en del..

Lter jvligt stramt, fr du kommer inte att kunna spara undan s mycket heller fr kommande saker..
Citera
2010-05-19, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigt
Klder?
All inredning?
Andra frskringar?

Sedan blir det alltid dyrare n vad man tnkt sig! Men om du hller dig till din budget s kan jag mycket vl tnka dig att det kommer lsa sig.
Tnkte inte p det nr jag skrev posten, men det r inte inflyttning frns 1jan 2011, s jag kommer kunna spara ihop en hyfsat stor summa utver det jag redan har. Snllt rknat kommer jag nog ha ca 100,000 kr nr det r dags fr inflyttning.

Citat:
Ursprungligen postat av abc666
soppa te bilen? kanske hemfrskring? lter dyrt fr en hyresrtt...hur stor e den vart ligger den ?

Det r en.....vgar jag nmna det? 2:a p 68kvm. Treorna ligger p 10100.....

Citat:
Ursprungligen postat av Tratex
Du har ju uppenbart bil men har missat ngra sjlvklara bilposter ssom brnsle, service och reparationer samt bilskatt. Beroende p bil och hu mycket det kr s frsvinner det tminstone ngon tusenlapp eller tv.

Sen s har du ven elrkning, tv-licens (om du nu bryr dig om den), klder, hygienartiklar m.m.

S tyvrr, din budget lter lite vl snv. Den gr nog att genomfra men d fr du leva snlt som sjutton och inte unna dig mycket och hoppas att inte bilen gr snder.

Sg 1000kr p bilen d, kr ungefr en halvtank i mnaden. Har hyfsat nra till jobbet och det finns ingen lokaltrafik att tala om dit.

Citat:
Ursprungligen postat av Dgas
Ser ganska ljust ut fr dig. Har du inga ln?.
Men det kommer ofta grus i maskineriet, det r min erfarenhet iallafall. Av olika anledningar kan man dra p sig " extra " utgifter, och vips s mste man lna pengar.

Nix, inga ln och tnkte lta bli.
Jo, dock kommer jag ha ca 100k i buffert men de kan man ju inte leva p jmt, dom tar ju ocks slut nngng.

Citat:
Ursprungligen postat av anthropophobic
Tycker ungefr som listigt.

Grejen r den att du har vldigt lite utrymme fr ovntade kostnader, som grna dyker upp nr man som minst vill att de ska dyka upp...

Men vill man s kan man! Det r egentligen helt upp till dig sjlv, tror du att du kommer klara det?
Jag sjlv fr ltt "ngest" nr jag vill kpa grejer jag inte kan just fr att det r tajt om pengar...

Jag r inte den typen, sitter fortfarande med en 28" tjock-tv, gammal nokia-mobil
inget behov av nya grejer som s, enda r om tv tex skulle g snder men d kan jag lika grna kpa en begagnad.

Citat:
Ursprungligen postat av Dronken
Beror vl p hur du lever p sidan om arbetet? Vilda fester? Mycket shopping?
Inget du vill spara till?

Jag har mer n din ln efter hyra mat och snt. Men jag slutar nd nstan mnaden p sista kronan.

Visst vill jag vl frska spara, men gr det inte s fr jag vl acceptera det.
Fest tv gnger i mnaden. Sparsam shopping (klder).

A-kasseavgift 400
hemfrskring: 150?
bil: 1200

d finns pltsligt bara 2866 kvar ver.
Citera
2010-05-19, 23:23
Medlem
anthropophobics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dronken
Grejen r att man anpassar utgifterna efter inkomsterna
Jag gr det oftast utan att ens tnka p det... Frutom nr det r ngot stort som man VERKLIGEN vill ha, haha
Citera
2010-05-19, 23:59
Moderator
rotadents avatar
Bostad ---> Privatekonomi

//Mod
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto