Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2010-05-23, 12:46
  #25
Medlem
Skippa Macen, lägg pengarna som du hade fått betala för äpplet på baksidan på prestanda i datorn istället..om du nu inte har en fetisch för äpplen.

Frågan är iofs "ganska" rimlig då det gäller bärbara..kleti och pleti har väl inte direkt några planer att uppgradera en bärbar dator eller byta ut enskilda delar på egen hand. Hade dock gällt en stationär och folk fortfarande hade sagt Mac, då börjar det bli illa
Citera
2010-05-23, 13:31
  #26
Medlem
lingonsoppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blades88
Skippa Macen, lägg pengarna som du hade fått betala för äpplet på baksidan på prestanda i datorn istället..om du nu inte har en fetisch för äpplen.

Frågan är iofs "ganska" rimlig då det gäller bärbara..kleti och pleti har väl inte direkt några planer att uppgradera en bärbar dator eller byta ut enskilda delar på egen hand. Hade dock gällt en stationär och folk fortfarande hade sagt Mac, då börjar det bli illa
Suck. Alla kanske inte går efter fps i det senaste pangpangspelet eller att en dator har 500 mhz mer hit och dit. Vissa föredrar faktorer som ett bra OS, kvalitet och funktionalitet.
Citera
2010-05-23, 13:43
  #27
Medlem
Fredrikb82s avatar
Köper du en Mac så får du något som är snyggt och garanterat fungerar bra. Det värsta med att köpa en PC laptop är de 20-50 olika småprogram de slänger med. för att få bort dessa måste du antingen avinstalera ettt och ett eller blåsa datorn med en windows skiva du laddat ner från typ pirate bay (produkt nyckel har du som är giltig) för man får inte med en ren instaltions cd. Problemet man har nu är att drivrutiner säkerligen saknas, och måste laddas ner.

Jag hade ett jäkla meck med att få min Sony vaio att fungera bra när jag uppgraderade från vista 32-bit till windows 7 64 bit. Och det var drivrutinerna som var ett jäkla meck. Detta slipper man med en Mac.

Min nästa dator blir antingen en Mac eller en VDI lösning (stationär i båda fallen). Jag hoppas det räcker med en Ipad som kompliment.
Citera
2010-05-23, 13:45
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lingonsoppa
Suck. Alla kanske inte går efter fps i det senaste pangpangspelet eller att en dator har 500 mhz mer hit och dit. Vissa föredrar faktorer som ett bra OS, kvalitet och funktionalitet.

så du menar att du hellre tar en dator med ett äpple på baksidan än 500 mhz högre "effekt" på processorn? Underhållande, minst sagt..

Om det nu är OSet man är ute efter går det att lösa med en PC.
Kvalitet? inget jag förknippar med Mac, men låt gå..man kan ju hoppas när man ska betala så pass mycket mer för en sämre dator.
Funktionaliteten är väl snarare en fråga från person till person, jag kör själv win7 och det gör det jag vill att det ska göra. Har även XP på en annan burk och även där finns allt där jag vill ha det.

Men visst, en bärbar skulle jag kunna acceptera att någon köper Mac, men när folk kastar in Mac som ett alternativ i en diskussion om stationära datorer...då blir man arg
Citera
2010-05-23, 13:56
  #29
Medlem
penol700s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lingonsoppa
Suck. Alla kanske inte går efter fps i det senaste pangpangspelet eller att en dator har 500 mhz mer hit och dit. Vissa föredrar faktorer som ett bra OS, kvalitet och funktionalitet.
Och de tre sakerna är jävligt subjektiva. Dina inlägg är lika värdelösa som "Mac suger!!!"..
En svartvit bögavatar och översittarjargong gör inte dina inlägg mer värdefulla eller korrekta.
Citera
2010-05-23, 14:05
  #30
Medlem
lingonsoppas avatar
Citat:
så du menar att du hellre tar en dator med ett äpple på baksidan än 500 mhz högre "effekt" på processorn? Underhållande, minst sagt..
Kan du peka ut var, i det jag skrev, detta framgår?
Citat:
Om det nu är OSet man är ute efter går det att lösa med en PC.
OSx i en icke-Mac är krångligt och ostabilt.
Citat:
Kvalitet? inget jag förknippar med Mac, men låt gå..man kan ju hoppas när man ska betala så pass mycket mer för en sämre dator.
Skämtar du? Läste nyligen att företag som använder sig av Macdatorer har väsentligt lägre supportkostanader. Bara det talar för sig.
Citat:
Funktionaliteten är väl snarare en fråga från person till person, jag kör själv win7 och det gör det jag vill att det ska göra. Har även XP på en annan burk och även där finns allt där jag vill ha det.
Good for you.
Citat:
Men visst, en bärbar skulle jag kunna acceptera att någon köper Mac, men när folk kastar in Mac som ett alternativ i en diskussion om stationära datorer...då blir man arg
Varför blir du arg över detta?
Citera
2010-05-23, 14:05
  #31
Medlem
Nohs avatar
Fanboys för allting kan sticka hem till sina respektive forum. När man ger köpråd ska det vara objektivt.
Citera
2010-05-23, 14:11
  #32
Medlem
lingonsoppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av penol700
Och de tre sakerna är jävligt subjektiva.
Varför är de subjektiva? Jag talar för en användargrupp (Macägare) där minst 95% tidigare har använt sig av PC och Windows. Du och de flesta som talar emot har sällan ägt en Mac.

Detta är egentligen det enda slående argumentet.
Citera
2010-05-23, 14:31
  #33
Medlem
penol700s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lingonsoppa
Varför är de subjektiva? Jag talar för en användargrupp (Macägare) där minst 95% tidigare har använt sig av PC och Windows. Du och de flesta som talar emot har sällan ägt en Mac.

Detta är egentligen det enda slående argumentet.
Vad då varför är de subjektiva? "Ett bra OS" är.. bla bla bla fortsatt meningslöst Mac vs PC snack....


Köp det du vill ha, båda datorer kan göra samma saker, de gör det bara på olika sätt.
Citera
2010-05-23, 16:30
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av penol700
En svartvit bögavatar och översittarjargong gör inte dina inlägg mer värdefulla eller korrekta.
Så en bögavatar i färg, översittarjargong och kritik utan konstruktiva förslag är bättre då?
Citera
2010-05-25, 01:26
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lingonsoppa
Varför blir du arg över detta?

för att det inte är ett rimligt råd, med tanke på möjlighet till att uppgradera och liknande
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback