2010-05-19, 22:41
Medlem
MissTeheran2009s avatar
Tänk om för helvete...Du har fru och barn som kommer att få leva ensamma.
Alla människor kan ha bekymmer någon gång i livet, men inte fan tar man livet av sig för det!

Tänk om!!
Citera
2010-05-20, 08:46
Medlem
IvMs avatar
Mexiko är våldsamt, vet såna som har blivit skjutna bara för att dom tittar på fel person. Visst finns det andra länder som är minst lika våldsamma men tja... Mexiko låter som ett bra alternativ. Jo, jag har flickvän, 3 gemensamma barn och bra arbete. Men har också gått i terapi i över 1½ år, ätit Sepram, Opamox och Stilnoct som nog hjälper för stunden.

Jo, jag vet att självmord är fegt och själviskt men när jag mår så förbannat dåligt så ser jag ingen annan utväg, är så jävla trött på allt.

Någon kärlek finns det inte heller mellan mig och sambon, problem dagligen med olika åsikter om än det en, än det andra.

Ett alternativ är att få tillgång till en riktigt duktig psykiater som kan få mig på fötter igen. Utåt sett så verkar jag som normal karl men det är bara yta.

Nå, men tack för era svar, det hjälper lite åtminstone
Citera
2010-05-20, 14:51
Medlem
Zimabardos avatar
Det later som att du vet att det skulle kunna bli battre, och sa lange du har iaf lite hopp tycker jag du ska investera din energi till att fundera ut losningar istallet for sjalvmord. Vi ar manga som haft svara depressioner och inte sett nagon utvag men en tid senare finner oss sjalva lyckliga och harmoniska. Som jag laser fran dina inlagg ar det 2 saker som ar de mest pressande, och det ar 1) depressionen och 2) ditt forhallande. Kanske fundera pa att separera fran sambon/frun? Om hon inte heller ar lycklig kanske ni faktiskt mar battre over att bara vara vanner. Da slipper aven barnen den giftiga miljon hemma och det ar sa att ni brakar mycket.
Sen tycker jag du ska ga till vardcentralen imorgon och krava att fa traffa en psykiatriker (en ny!).
Det finns sa manga olika typer av terapier och mediciner nu och i manga fall lattar aven depression "av sig sjalv" efter en tid. Sen finns det saker du kan forandra i din livssituation sasom ditt forhallande. Antingen forsoker ni arbeta pa det eller accepterar att ni inte fungerar ihop langre. Allt kan bara bli battre fran nu!

Lycka till
Citera
2010-05-20, 16:15
Medlem
BoISarens avatar
Det sägs vara ganska enkelt att få tag i Nembutal i Mexiko.
Citat:
Används bland annat av veterinärer för avlivning av djur (injiceras då vanligtvis intravenöst i en lösning med etanol) och för läkarassisterat självmord (av organisationen Dignitas i Schweiz och av sjukvården i Nederländerna och Oregon).
Jag håller dock med föregående talare om att du först och främst ska försöka att reda upp ditt liv, inte avsluta det.
Citera
2010-05-20, 16:57
Medlem
IvMs avatar
Tack för era svar, ni skriver bättre än nån psykolog som jag hittills har träffat. Alltså ... Mexiko, i brist på annat men vet att folk där skjuter ihjäl varandra för 50 dollar.

Jo, har barn, flickvän och bra arbete men ändå ... jag känner mig så förbannat instängd i mitt liv och JA, jag vet att självmord är jävligt fegt. Detta har pågått en längre tid så detta är inget som jag kom på i går.

Andra länder med hög våldsamhet finns ju förstås men Mexiko låter trevligt och när pengarna är slut så är nog även livet slut. Känner mig väldigt pressad med familjen, barnen, skolor, dagis och allt annat. Utåt sett så upplever dom flesta mig som en vanlig typ men under ytan bubblar det av ångest och en massa annat skit.

En positiv sak finns det dock; träffade en trevlig kvinna för en tid sen och vi ska åtminstone fara ut på en picknick till någon enslig strand ... för att prata, grilla lite och dela på en flaska vin. Kan ju bli trevligt.

Ja, alla har vi jobbiga perioder i livet men ibland så känns det som att det inte finns någon utväg.

Tack igen för era svar, det värmer.
Citera
2010-05-20, 19:22
Medlem
Gidellas avatar
Vad jag helst vill säga är att självmord inte är en utväg. Det finns alltid en annan väg att gå. Så sa läkaren senast idag till mig. Är man djupt deprimerad så blir man inte frisk i en handvändning. Det tar tid, ork och vilja.

Tyvärr är ju viljan sällan så stark när man väl nått så långt att döden är en utväg. Kämpar själv med den varje dag. Självmord är inte den "fega" utvägen som så många säger. Det är den väg man väljer när man förlorat viljan att leva och inte längre orkar kämpa för ett bättre liv, oavsett vad det innebär. Men begår man självmord så förlorar man chansen att faktiskt skapa ett bättre liv åt sig själv. Man förlorar möjligheten att bli lycklig, i detta liv om inte annat, även om man med döden hoppas bli lyckligare eller åtminstone slippa smärtan.

Men om du nu så gärna vill till Mexico, skulle jag gissa på att alkohol och en tur till sjön eller stranden är en utväg. Drunknar du kan det möjligtvis fastlås som en olycka, vilket i tur skulle kunna skona dina barn. Då slipper de leva med att deras far tog sitt eget liv, och att de inte var värda att leva för.
Citera
2010-05-21, 00:27
Medlem
Om förhållandet är dåligt, varför är du då kvar i det? Slå dig fri så ska du nog se att det blir bättre så småningom.
Citera
2010-05-21, 14:49
Medlem
IvMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gidella
Men om du nu så gärna vill till Mexico, skulle jag gissa på att alkohol och en tur till sjön eller stranden är en utväg. Drunknar du kan det möjligtvis fastlås som en olycka, vilket i tur skulle kunna skona dina barn. Då slipper de leva med att deras far tog sitt eget liv, och att de inte var värda att leva för.

Det är en realistisk tanke faktiskt.
Citera
2010-05-21, 14:55
Medlem
jacobzons avatar
Om du nu bestämmer dig för att åka till Mexiko och bli skjuten så se till att teckna en ordentlig livförsäkring med dina barn som förmånstagare först.
På så sätt kommer det i alla fall NÅGOT positivt ur detta beslut.
Citera
2010-05-21, 14:59
Medlem
IvMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av razerman
Om förhållandet är dåligt, varför är du då kvar i det? Slå dig fri så ska du nog se att det blir bättre så småningom.

Jo, svaret är enkelt... sambon vägrar att komma med till socialen för att reda ut vårdnaden. Jag ska själv dit den 2 juni men kommer inte sambon med så blir det heller inga avtal skrivna, kan inte göra ett skit på egen hand.

Det är dålig stämning redan nu i huset så varför göra det värre genom att inte samarbeta? Barnen märker av den dåliga stämningen när föräldrarna aldrig pratar med varandra så detta är nog jobbigt för alla inblandade. Men lösningen finns hos socialen.

Vi har varit tillsammans i 12 (?) år och känner varandra så pass bra vid det här laget att vi själva kan inte lösa det på egen hand. Förstår dock bara inte varför hon vägrar förhandla om vårdnaden?
Citera
2010-05-22, 00:30
Medlem
Juarez borde väl vara en bra stad att åka till, där är det väl fler mord än irak och afghanistan sammantaget.
Citera
2010-05-23, 12:29
Medlem
Anslut dig till någon knarkkartell i Mexicoooooo. Förr eller senare får du väl en kula i huvudet antingen av någon annan kartell eller av polisstyrkor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in