2010-05-19, 11:23
Medlem
eXklusivts avatar
Har haft min dator ett tag men har brjat mrka att den blir segare nu. Har nod32 antivirus men har aldrig skt igenom datorn riktigt.

Det jag undrar vad man generellt kan gra fr att rensa upp datorn?
Finns det program som kan rensa upp filer och spam/ad/virus etc?
Br man rensa datorn p damm p ngot stt?

Tackar fr all hjlp jag kan f
Citera
2010-05-19, 11:27
Medlem
Tanka hem CC-cleaner och rensa register mm, spyboot search and destroy r ett annat bra program.

Mvh stipex
Citera
2010-05-19, 11:45
Medlem
eXklusivts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stipex
Tanka hem CC-cleaner och rensa register mm, spyboot search and destroy r ett annat bra program.

Mvh stipex
Tack! Laddar ner CC-cleaner nu.

Nr jag nd hller p, jag funderar p att uppgradera datorn men vet inte riktigt vad jag ska uppgradera.

Intel Core2 Duo CPU E6550 2.55ghz'
2gb ram
geforce 8800GT
vettefan vad jag har fr ntagg
Citera
2010-05-19, 11:51
Medlem
dag-ottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXklusivt
Tack! Laddar ner CC-cleaner nu.

Nr jag nd hller p, jag funderar p att uppgradera datorn men vet inte riktigt vad jag ska uppgradera.

Intel Core2 Duo CPU E6550 2.55ghz'
2gb ram
geforce 8800GT
vettefan vad jag har fr ntagg

Ramen kan du tminstonde hja till minst 4gb
Citera
2010-05-19, 11:52
Medlem
eXklusivts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dag-otto
Ramen kan du tminstonde hja till minst 4gb
Kr med Windows XP proffesional SP 3, d funkar 4gb eller? =P Har ngot gammalt inprntat att det inte skulle funka
Citera
2010-05-19, 12:00
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Kr med Windows XP proffesional SP 3, d funkar 4gb eller? =P Har ngot gammalt inprntat att det inte skulle funka

Anvnd skfunktionen d dessa frgor har varit uppe flertal gnger. Men hr kommer en av trdarna -> https://www.flashback.org/t1168871
Citera
2010-05-19, 12:05
Medlem
dag-ottos avatar
Citat:

googlade och hittade: "Windows XP Pro can use up to 4GB of RAM, but when you first install all of it you will only see 3 GB. this is caused by one or both of the following;
1. There is a BIOS setting that uses a portion of the RAM ans a temp file backup solution, which can be disabled in the BIOS.
2. Add the /PAE switch to the boot.ini file, this will access the full 4GB, but will limit 2GB to the OS and 2GB to other programs. If you add the /3GB switch after the /PAE it will allocate 1GB RAM to the OS, and 3GB to all other apps."

Men r det inte dags att brja kra med Win7?
Citera
2010-05-19, 12:28
Medlem
eXklusivts avatar
Win7 kostar skert skjortan, ser ingen mening med det d mitt windows XP funkar prima.

Finns det ngot ltt stta att f ut dammet ur datorn utan att riskera skada p hrdvaran?
Citera
2010-05-19, 12:38
Medlem
dag-ottos avatar
Citat:
Win7 kostar skert skjortan, ser ingen mening med det d mitt windows XP funkar prima.

Finns det ngot ltt stta att f ut dammet ur datorn utan att riskera skada p hrdvaran?

win7 gr ju alltid att fixa gratis Dock ska jag inte sga nt som sitter p Vista Dock kta. Ska fixa ny Laptop snart med kta Win7

Antar att du har en Stationr? Dra ut sladden ur ntagget, tryck ven av strbrytaren som sitter p ntagget. ppna datorn, anvnd en dammsugare med plastrr och sug rent datorn. Undvik att rra komponenterna s som moderkort, Ram-minnen osv. Kan du stlla in sugstyrka p damsugaren, s kr p s lg effekt som mjligt fr att verkligen frskra dig om minimum satisk elektricitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in