2010-05-19, 01:07
Medlem
Lightbulbs avatar
Kan bli en del text, lite oklart.

Det hela började för ett år sedan när jag flyttade in i en studentkorridor. En utbytesstudent hade anlänt här någon vecka före mig. Hon skaffade snabbt (< 2 månader) en kille. Vi blev sjukt bra kompisar direkt och kollade ofta på filmer ensamna sent på kvällarna.

I december förra året började vi flörta lite lätt. Hon sov i min säng ngn gång (trots att hon bor 4 meter härifrån) men inget seriöst hände. När jag alldeles före jul försökte kyssa henne sa hon att hon inte kunde göra det mot sin kille, men att hon ville. Jag tog det som ett tvärnej och försökte sluta tänka i de banorna.

Efter jul insåg jag att det inte gick så bra. Jag märkte att jag var intresserad av henne men hon sa en gång att hon älskade sin kille, så när hon en gång på fyllan ville kyssa mig så nekade jag. Tyckte det verkade oseriöst och ville inte fucka upp vår kompisrelation. Här ungefär går det utför och jag blir hur kär som helst. Kan inte sluta tänka på henne, vi flörtar mer och mer och efter ngn månad, efter en utekväll, snackar vi och hon när jag frågar henne om hon verkligen älskar sin nuvarande kille: "yes, NOW i do...". Ungefär här säger jag att jag älskar henne.

Allting eskalerar, det slutar med att vi spenderar 2v tillsammans i en tom korridor. Vi sover tillsammans varje dag och flera nätter. Jag överöser henne med pussar och vi kysser varandra lätt ett par gånger, men bara på mitt initiativ. Under den här veckan säger hon att hon älskar mig med. Jag tänkte "score, då åker den andra killen". Dagen före han kommer tillbaka (också utbytesstudent) så säger hon dock att hon älskar honom mer och att hon vill vara med honom nu.

Min värld fallerar. Mår totalt skit länge. Jag försöker att vara glad etc som normalt och undvika henne och hennes kille, men jag vill samtidigt inte sluta vara vän med henne. Jag visste inte vad hon tänkte nu, då hon biter mig på skoj, säger att hon kommer komma tillbaka nästa år och att jag är den enda anledningen. Tänker: "happs.. kommer det funka tills hon hittar ngn annan som hon älskar mer än mig då eller?" och mår allmänt skit. Jag vill så gärna vara med henne, men mår illa varje gång jag ser henne med hennes kille.

Det skall tilläggas att jag tycker han är vidrig, äcklig, horribel, motbjudande på helt andra grunder. En naturlig ärkefiende, vilket inte gör saken bättre. Jag vet ju att han knullar med bruden jag älskar bara några meter härifrån.

I varje fall.. Massa småsaker händer som får mig att hoppas hela tiden. Hon sa en gång att jag kanske var the "love of her life". Jag har försökt prata med henne men det spårar ur varje gång och jag glömmer bort vad jag skall säga.. Så jag skickade ett ultimatum (by email, lol). Antingen så gjorde hon slut med honom eller så flyttade jag bort tills nästa år. Hon valde honom och kommer med 90% chans inte komma tillbaka nästa år. Jag vet inte vad som skulle få henne att ändra sig, men jag gissar på att det ligger i mina händer.

Så. Vad skall jag göra? Jag tänker på henne konstant men jag får ont i bröstet när jag ser henne med äcklet. Varje gång jag går förbi hennes dörr (4+ ggr/dag ><) tänker jag på henne. Hon skall komma tillbaka i sommar och vill träffas då, men om jag bestämmer mig för göra det så kommer jag totalt tappa fokus på allt annat resterande sommaren. Känns sjukt risky.

Finns det en chans att det skulle kunna styras upp nästa år, eller är det bättre att skita i allt och helt sluta prata med henne? Tips upskattas.
Citera
2010-05-19, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lightbulb
Kan bli en del text, lite oklart.

Det hela började för ett år sedan när jag flyttade in i en studentkorridor. En utbytesstudent hade anlänt här någon vecka före mig. Hon skaffade snabbt (< 2 månader) en kille. Vi blev sjukt bra kompisar direkt och kollade ofta på filmer ensamna sent på kvällarna.

I december förra året började vi flörta lite lätt. Hon sov i min säng ngn gång (trots att hon bor 4 meter härifrån) men inget seriöst hände. När jag alldeles före jul försökte kyssa henne sa hon att hon inte kunde göra det mot sin kille, men att hon ville. Jag tog det som ett tvärnej och försökte sluta tänka i de banorna.

Efter jul insåg jag att det inte gick så bra. Jag märkte att jag var intresserad av henne men hon sa en gång att hon älskade sin kille, så när hon en gång på fyllan ville kyssa mig så nekade jag. Tyckte det verkade oseriöst och ville inte fucka upp vår kompisrelation. Här ungefär går det utför och jag blir hur kär som helst. Kan inte sluta tänka på henne, vi flörtar mer och mer och efter ngn månad, efter en utekväll, snackar vi och hon när jag frågar henne om hon verkligen älskar sin nuvarande kille: "yes, NOW i do...". Ungefär här säger jag att jag älskar henne.

Allting eskalerar, det slutar med att vi spenderar 2v tillsammans i en tom korridor. Vi sover tillsammans varje dag och flera nätter. Jag överöser henne med pussar och vi kysser varandra lätt ett par gånger, men bara på mitt initiativ. Under den här veckan säger hon att hon älskar mig med. Jag tänkte "score, då åker den andra killen". Dagen före han kommer tillbaka (också utbytesstudent) så säger hon dock att hon älskar honom mer och att hon vill vara med honom nu.

Min värld fallerar. Mår totalt skit länge. Jag försöker att vara glad etc som normalt och undvika henne och hennes kille, men jag vill samtidigt inte sluta vara vän med henne. Jag visste inte vad hon tänkte nu, då hon biter mig på skoj, säger att hon kommer komma tillbaka nästa år och att jag är den enda anledningen. Tänker: "happs.. kommer det funka tills hon hittar ngn annan som hon älskar mer än mig då eller?" och mår allmänt skit. Jag vill så gärna vara med henne, men mår illa varje gång jag ser henne med hennes kille.

Det skall tilläggas att jag tycker han är vidrig, äcklig, horribel, motbjudande på helt andra grunder. En naturlig ärkefiende, vilket inte gör saken bättre. Jag vet ju att han knullar med bruden jag älskar bara några meter härifrån.

I varje fall.. Massa småsaker händer som får mig att hoppas hela tiden. Hon sa en gång att jag kanske var the "love of her life". Jag har försökt prata med henne men det spårar ur varje gång och jag glömmer bort vad jag skall säga.. Så jag skickade ett ultimatum (by email, lol). Antingen så gjorde hon slut med honom eller så flyttade jag bort tills nästa år. Hon valde honom och kommer med 90% chans inte komma tillbaka nästa år. Jag vet inte vad som skulle få henne att ändra sig, men jag gissar på att det ligger i mina händer.

Så. Vad skall jag göra? Jag tänker på henne konstant men jag får ont i bröstet när jag ser henne med äcklet. Varje gång jag går förbi hennes dörr (4+ ggr/dag ><) tänker jag på henne. Hon skall komma tillbaka i sommar och vill träffas då, men om jag bestämmer mig för göra det så kommer jag totalt tappa fokus på allt annat resterande sommaren. Känns sjukt risky.

Finns det en chans att det skulle kunna styras upp nästa år, eller är det bättre att skita i allt och helt sluta prata med henne? Tips upskattas.

Det känns som att du har gjort en del strategiska missar, kanske framför allt att ställa ett ultimatum. Men det går inte att få saker ogjorda. Hur ser du på att gå in för att sabba deras relation? Om han nu ändå är "...vidrig, äcklig, horribel, motbjudande på helt andra grunder. En naturlig ärkefiende...." (vilket för övrigt gör saken bättre, tänk om du tyckte att han var en sympatisk kille) så borde du kanske se till så att det tar slut. Vad sägs om att han "råkar" på omvägar få reda på att du har sovit tillsammans med hans flickvän?
Citera
2010-05-19, 02:17
Medlem
Segments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskfjäll
Vad sägs om att han "råkar" på omvägar få reda på att du har sovit tillsammans med hans flickvän?

Exakt! Där har du ju lösningen. Å andra sidan kan du behöva gå omkring med både suspensoar och tandskydd på heltid efter ett sådant avslöjande, men det kan det fan vara värt.
Citera
2010-05-19, 09:14
Medlem
ezy-12s avatar
Då jag varit utbytesstudent själv och umgåtts en hel del med studenter från lite alla möjliga länder så vet jag att många är ute efter att ha lite kul när man är i utbyteslandet, men väldigt sällan leder detta till långvariga förhållanden som fortsätter efter personen i fråga har flyttat hem. Fundera lite på hur stor potential som finns för ett mer långvarigt förhållande och hur pass mycket du är beredd att kämpa med den här andra alfahannen. Annars så råder jag dig att gå vidare. Det finns gott om tjejer i de flesta studentstäder och det finns inte minst gott om korridorer. Om ni säger upp bekantskapen så skulle i alla fall jag leta efter någon annanstans att bo. Det där kommer bara bryta ner dig annars.
Citera
2010-05-19, 13:41
Medlem
Tvinga inte henne att välja mellan er, tro mig det brukar oftast sluta illa. Prata med henne påpeka hans fel och vem av er som är rätt för henne men samtidigt inte få henne att välja, utan låt det bara sen.
Citera
2010-05-19, 13:49
Medlem
Spockyboys avatar
Förstår att det känns förjävligt att sluta träffa henne och komma över henne.Men du måste nog göra det ,du kan inte leva på hoppet sådär. Hon VALDE en annan kille framför dig, punkt slut.
Men ja jag tycker man kan vara kär i flera personer samtidigt, men jag tror faktiskt bara hon älskar dig som vän och har sjukt bekräftelsebehov.
Citera
2010-05-19, 14:35
Medlem
chaos2fus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kform
Tvinga inte henne att välja mellan er, tro mig det brukar oftast sluta illa. Prata med henne påpeka hans fel och vem av er som är rätt för henne men samtidigt inte få henne att välja, utan låt det bara sen.

Helt rätt. Tvingas hon välja så väljer hon självfallet sin nuvarande av rena trygghetsskäl, att hon redan är ihop med honom, "tror" att hon tycker om honom osv... Fortsätt umgås med henne, fortsätt vara den goa och charmiga kille du varit hittills, konkurrera ut honom helt enkelt.
Citera
2010-05-19, 18:46
Medlem
Lightbulbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskfjäll
Det känns som att du har gjort en del strategiska missar, kanske framför allt att ställa ett ultimatum.
Strategiska missar har jag definitivt gjort, säkert långt flera än vad som kan utrönas ur texten.

Jag börjar inse att det här inte kommer leda någon vart. Det hjälpte att skriva ner det och få det i text. Tack för bra tips/råd, jag får lägga de på minnet för liknande händelser senare i livet.
Citera
2010-05-19, 18:56
Medlem
ok tråkigt o höra, jag försöker också fortfarande smälta bort lite känslor över en tjej som jag var förälskad i för några veckor sen, i början var det rent av ett helvete men det blir bättre genom tiden. Så det bara bita i ihop dom två närmaste veckorna sen kommer du må lite bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in