Citat:
Ursprungligen postat av Optimus-Q
Jag vet inte om mitt påstående nu kommer vara korrekt men jag har fått bilden av att de som tävlar i Strongman tävlingar har helt annorlunda kroppar än bodybuilders och klarar av att lyfta betydligt mer vikt än bodybuilders. Hur kommer det sig? Liksom Bodybuilders gör allt för att träna upp varenda bit av kroppen. Det ställer enorma krav rent mentalt och fysiskt. Man måste hela tiden äta rätt, träna rätt osv, och en bodybuilders kropp är också mycket mer definierad, snyggare och i mina ögon mer muskulös. Ändå är bodybuilders rent allmänt svagare än strongman. Hur kommer det sig? Hur uppstår skillnaden?
Liksom rätta mig ifall jag har fel, men vi säger ifall världens nuvarande starkaste man (Žydrūnas Savickas) skulle deffa. Skulle han få en kropp som en bodybuilder?
En BB skulpterar sin kropp för att nå perfekt definition av perfekt avvägda muskler...
En strongman tränar de muskler han behöver för att utföra de lyft denne tävlar i, han skiter i utseende definition och balans, för att hans profession kräver ej detta...
BB's skiter i styrka, för de behöver den inte, sedan medföljer givetvis en, för normala människor, enorm styrka, men inte mycket att komma med i jämförelse med strongman.
Det är två olika livsstilar...