2010-05-18, 21:22
Medlem
Flashback!

Operativsystem (Win7)
Service Pack:
Antivirus: F-Secure IS 2010
Brandvägg: F-Secure IS 2010
Märkesdator eller självbyggd: HP Pavilion a6628sc
----------------------------------------------------------------------------------
Problembeskrivning: De saknas information (inkl. var man kan finna drivers till nForce 430 Win7) och Nvidia vägrar hjälpa, -även denna gång. Letar fort. efter dem
Försökt hittills: Letat på nvidia.com och googlat efter drivers, men förgäves..
Vad har du för skiva till Windows: Windows 7 Ultimate x86
----------------------------------------------------------------------------------
Jag och ev. någon annan drabbad hoppas på hjälp.. tydligen är jag inte ensam om just denna issue

Någon kanske tror att jag är för lat för Googla, vilket inte är sant. Utan nu är de så att jag behöver hjälp .., -igen.

MVH/ Matte
Citera
2010-05-18, 21:39
Moderator
Protons avatar
Du kanske kan använda windows vista-drivers för din windows 7-installation om det finns att få tag på från nvidias hemsida?

Jag hade problem med en webcam som microsoft påstog skulle funka out-of-the-box för windows 7 men som såklart hade andra tankar. Mitt problem löstes där genom att hämta drivisarna för windows vista och sedan starta installationen i windows vista-kompatibilitetsläge i windows 7 och simsalabim, det funkade som en dröm
Citera
2010-05-18, 21:47
Medlem
extremesantas avatar
Jag har ett nForce 430 moderkort och win7 installerat, jag har dock inga problem med min. Windows hittar allt själv.
Antar att det är moderkortet du menar?
Citera
2010-05-18, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av extremesanta
Jag har ett nForce 430 moderkort och win7 installerat, jag har dock inga problem med min. Windows hittar allt själv.
Antar att det är moderkortet du menar?

Precis, ja moderkortet (chipset)!

Jag testade med att installera drivern för Vista i Win7 för typ två timmar sen, men de resultera i att Windows ''start up loading screen'' fryser, varpå en Bluescreen avslutar min start-up..

Du säger att den ska hittas automatiskt.. vad eller snarare hur ska jag bära mig åt? Några förslag?

MVH/ Matte
Citera
2010-05-18, 21:55
Moderator
Protons avatar
Ok, det var illa, men om föregående talare säger att den hittas å installeras automagiskt på hanns system borde det väl göra samma grej på ditt system? Vad är det som inte funka och hur vet du att det inte funkar som det ska? Får du nåra varningar eller dyker det upp okända enheter i kontrollpanelen?
Citera
2010-05-18, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Ok, det var illa, men om föregående talare säger att den hittas å installeras automagiskt på hanns system borde det väl göra samma grej på ditt system? Vad är det som inte funka och hur vet du att det inte funkar som det ska? Får du nåra varningar eller dyker det upp okända enheter i kontrollpanelen?

Ja, ethernet enheten vill inte fungera.. vilket är en ganska viktigt del om du frågar mig.. (surfa, skolarbete och spel). Ja, hoppas extremesanta svarar.. ursäkta om de blev för personligt

MVH/ Matte
Senast redigerad av M9A2 2010-05-18 kl. 22:26.
Citera
2010-05-18, 23:36
Medlem
hasenfrasens avatar
Köp ett 100-kronors PCI LAN-kort (gratis från återvinningen) istället för att ödsla tid på att försöka få Nvidia att supporta en 6 år gammal hårdvara.
Citera
2010-05-19, 08:31
Medlem
De behövs inte, lyckades få igång skiten imorse.. efter att installerat om Win7 typ fem gånger så ''hittades den automatiskt''.. något måste gått snett
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in