2010-05-18, 19:36
Medlem
danneohs avatar
Jo, jag känner att jag inte orkar med all skit här hemma längre och tänkte därför fly till Kambodja i 2 månader (förhoppningsvis)

Det företag jag hittat som enligt mig hade den roligaste "inriktningen" var: http://www.projects-abroad.se/

Men då det är ganska dyrt så vill jag verkligen veta att detta är ett schysst (stavning?) företag som faktiskt vill hjälpa till och inte bara gå med vinst. Jag har svårt att hitta några referenser, eller speciellt mycket info om företaget alls, och vänder mig därför till er för att kolla vad ni tycker och tänker, eller kanske rentav känner någon/vet någon som har varit iväg med detta "Project Abroad"

Som följdfråga så är detta något jag kom på nu under dagarna, och jag ser helst att jag åker ganska direkt när skolan slutar (runt den 11 juni) och undrar om man har tid att fixa visum, vaccinationer och allt vad som kan behövas innan dess?

(Det är denna "inrikting" jag hade tänkt att söka om det spelar någon roll: http://www.projects-abroad.se/ )

Denna tråd ligger förmodligen åthelvete då det är ganska skiljda frågor så mod får mer än gärna flytta på den ifall h*n anser att den passar bättre någon annanstans.
Citera
2010-05-19, 05:47
Medlem
1970-01-01s avatar
Jag har inte hört något negativt vad jag kommer ihåg om den organisationen.
Jag startade upp: http://www.volunteerforum.se för några år sen, och ja har för mig du kan hitta någon post om den organisationen där.

Vissa vacciner ska man ta 2-3 sprutor utav, och någon med 1 månads mellanrum.
Så vare när ja skulle iväg på ett ställe, så ja hann bara med två av 3 sprutor.

Visa hinner du antagligen fixa om du börjar med det nu.

Tänk dock på att du i flesta fall 95% får betala för att arbeta som volontär.
Allt mellan 5000 och 10000, ibland mer ibland lite mindre, beror på hur länge du ska vara där osv.
Senast redigerad av 1970-01-01 2010-05-19 kl. 05:51.
Citera
2010-05-19, 16:32
Medlem
danneohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1970-01-01
Jag har inte hört något negativt vad jag kommer ihåg om den organisationen.
Jag startade upp: http://www.volunteerforum.se för några år sen, och ja har för mig du kan hitta någon post om den organisationen där.

Vissa vacciner ska man ta 2-3 sprutor utav, och någon med 1 månads mellanrum.
Så vare när ja skulle iväg på ett ställe, så ja hann bara med två av 3 sprutor.

Visa hinner du antagligen fixa om du börjar med det nu.

Tänk dock på att du i flesta fall 95% får betala för att arbeta som volontär.
Allt mellan 5000 och 10000, ibland mer ibland lite mindre, beror på hur länge du ska vara där osv.

Hittade inget om företaget på ditt forum, letade visserligen inte så noga. Men det verkar vara ett OK företag.
Den destination/arbete jag har tänkt mig var väldigt dyr (2800euro har jag för mig) och då var mat, boende, reseförsäkring, transport till och från flygplats och "24/7 stöd från de som håller i projektet"
Nu gäller det bara att skrapa upp de sista mynten från resekassan och ge sig av till vaccinations kliniken så för vi hoppas att detta bär av!
Citera
2016-04-24, 08:24
Medlem
S3ONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danneoh
Hittade inget om företaget på ditt forum, letade visserligen inte så noga. Men det verkar vara ett OK företag.
Den destination/arbete jag har tänkt mig var väldigt dyr (2800euro har jag för mig) och då var mat, boende, reseförsäkring, transport till och från flygplats och "24/7 stöd från de som håller i projektet"
Nu gäller det bara att skrapa upp de sista mynten från resekassan och ge sig av till vaccinations kliniken så för vi hoppas att detta bär av!

6 år senare... Jag är väldigt nyfiken på hur det gick för dig! Åkte du? Om ja, levde arbetet upp till dina förväntningar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in