• 1
  • 2
2010-05-18, 18:27
Medlem
någon som har något bra tips på hur man tränar bort den lilla "bulan" som sitter under naveln? Alltså bukfettet?? antar att det har med mat och göra också... hur jag än försöker/har försökt under vinterhalvåret så är den kvar... jag vet att det inte funkar att punktförbränna heller men det har heller inte hjälpt med motion osv.. har vältränad kropp väldigt smal/lång midja och nästan inget underhudsfett alls förutom precis just där DÄR!! hur gör man?
Citera
2010-05-18, 18:30
Medlem
Sebastianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
någon som har något bra tips på hur man tränar bort den lilla "bulan" som sitter under naveln? Alltså bukfettet?? antar att det har med mat och göra också... hur jag än försöker/har försökt under vinterhalvåret så är den kvar... jag vet att det inte funkar att punktförbränna heller men det har heller inte hjälpt med motion osv.. har vältränad kropp väldigt smal/lång midja och nästan inget underhudsfett alls förutom precis just där DÄR!! hur gör man?

Man lär sig lite om hur det fungerar när man går ner i vikt och tränar.
Stickys i Näring, kost & kosttillskott är bra för det
Citera
2010-05-18, 18:46
Medlem
Palledamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Man lär sig lite om hur det fungerar när man går ner i vikt och tränar.
Stickys i Näring, kost & kosttillskott är bra för det

Titta här, nu är du här igen, och eftersom det är fett det snackas om så bara du hänvisar vidare, vilken lirare du är

TS: Du får deffa bättre helt enkelt, skär ner på den kaloririka maten och börja motionera så ska den allt försvinna!
Citera
2010-05-18, 18:51
Medlem
Okay.. men lite mer ingående.. hur gör man detta då..? vad ska man undvika äta osv.. bröd? kolhydrater? alltså jag ska INTE gå ner ivikt egentligen .. jag väger lite under min normalvikt och har alltid gjort.. har runt 16-17 i BMI.. 52 kg.. 169 lång.. så jag vill verkligen inte tappa överdrivet mycket.. men det kanske inte är nå farligt om man istället har muskler..? fan jag ´har verkligen noll koll på hur sånt här funkar..

finns det inga bra sidor på nätet man kan läsa om hur man gör .. vad man ska äta och inte äta osv?
Citera
2010-05-18, 18:57
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
Okay.. men lite mer ingående.. hur gör man detta då..? vad ska man undvika äta osv.. bröd? kolhydrater? alltså jag ska INTE gå ner ivikt egentligen .. jag väger lite under min normalvikt och har alltid gjort.. har runt 16-17 i BMI.. 52 kg.. 169 lång.. så jag vill verkligen inte tappa överdrivet mycket.. men det kanske inte är nå farligt om man istället har muskler..? fan jag ´har verkligen noll koll på hur sånt här funkar..

finns det inga bra sidor på nätet man kan läsa om hur man gör .. vad man ska äta och inte äta osv?
Bygg muskler så du får lägre fettprocent eller gå ner i vikt. Går inte på något annat vis.
Citera
2010-05-18, 19:00
Medlem
Palledamans avatar
I ditt fall låter det snarare som att du knappt har några magmuskler över huvud taget. Jag hade försökt byggt lite muskler innan jag skulle deffat för rutorna, det är inte snyggt med rutor om man inte har resten! Ser bara lustigt ut. Bara att kolla på barnen i Afrika, dom har inga rutor hur undernärda dom än är.
Citera
2010-05-18, 19:02
Medlem
nkennys avatar
Vid ditt fall när du väger så lite, Kör styrketräning och fokusera mest på mage, men kör max varannan dag, för magen räknas som vilken annan muskelgrupp som helst (vilket många inte förstår).
Sedan kör vanlig kost, och cykla/spinn vid sidan om, så ska det nog gå ann

Hoppas det hjälpte.
Citera
2010-05-18, 19:07
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nkenny
Vid ditt fall när du väger så lite, Kör styrketräning och fokusera mest på mage, men kör max varannan dag, för magen räknas som vilken annan muskelgrupp som helst (vilket många inte förstår).
Sedan kör vanlig kost, och cykla/spinn vid sidan om, så ska det nog gå ann

Hoppas det hjälpte.
Fokusera mest på magen? Att fokusera mest på magen låter ganska dumt imo. 2-3övningar i veckan klarar sig de flesta ypperligt på.
Citera
2010-05-18, 19:09
Medlem
nkennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Fokusera mest på magen? Att fokusera mest på magen låter ganska dumt imo. 2-3övningar i veckan klarar sig de flesta ypperligt på.

Ja det är klart det gör, sedan finns det olika varianter av övningar som tränar olika delar av magen. Och jag syftade även på 2-3 gånger i veckan när jag nämnde varannan dag.
Citera
2010-05-18, 19:19
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ja det är klart det gör, sedan finns det olika varianter av övningar som tränar olika delar av magen. Och jag syftade även på 2-3 gånger i veckan när jag nämnde varannan dag.
Av vilken anledning? De med bäst magar är i regel de som tränar den 0-1 ggr i veckan.
Citera
2010-05-18, 20:31
Medlem
nkennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Av vilken anledning? De med bäst magar är i regel de som tränar den 0-1 ggr i veckan.

Ja det finns folk som tränar den så lite, eller knappt. Men som endå har magmuskler.
I många övningar aktiverar du magmusklerna mer eller mindre så som i marklyft och benlyft te.x
Citera
2010-05-18, 20:33
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ja det finns folk som tränar den så lite, eller knappt. Men som endå har magmuskler.
I många övningar aktiverar du magmusklerna mer eller mindre så som i marklyft och benlyft te.x
Exakt Så kör man marklyft, tunga böj och slänger in lite cable crunches 1-2ggr i veckan eller kanske benlyft så är saken biff.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in