• 1
  • 2
2004-04-06, 17:47
Medlem
Psykomans avatar
Joo jag vet det finns säkert en hel del trådat om Salvia, det finns det. Men nu är det så att jag redan sökt och orkar inte leta. Så nu vänder jag mig till alla er som prövat Salvia.

Nu är det så här att jag hade tänkt pröva Salvia för första gången och jag undrar om hur starkt psyke man måste ha. Jag har rätt mycket familjeproblem och diverse problem som jag nästan alltid tänker på och bråkar nästan varje dag med någon i familjen. Så jag undrar om det är stor chans att jag snetrippar? Jag har hört att det ska vara jäkligt lätt att snetrippa på Salvia om man inte är hyperglad. Vill gärna pröva salvian innan den blir gammal här i skrivbordet.
Citera
2004-04-06, 19:59
Medlem
Salviaruset är så pass kort och intensivt att jag tvivlar på att diverse "familjeproblem" och liknande kommer att påverka upplevelsen det minsta.

När det handlar om salvia så finns inget som heter "starkt eller svagt" psyke, den slår som en slägga i huvudet även hos den mest mentalt starkaste personen. Men att ha en barnvakt som man kan lita på under resan är alltid en bra idé så att man inte gör något dumt.

Och salvian blir aldrig gammal, den har obegränsad hållbarhet.
Citera
2004-04-06, 20:40
Medlem
Psykomans avatar
Eheh "barnvakt" jag vet att du menar sittare, det antar jag är bäst första gången ja. Jag tänkte vara utomhus första gången.
Citera
2004-04-06, 20:52
Medlem
gaihs avatar
Jag tycker inte att du ska testa det, svagt psyke i den benämnelsen som ololuiqui menar har inget med saken att göra. Om du har personliga problem har du ett svagt psyke. (ex dåligt självförtroende, deppig ofta.)

Dessutom är det jävligt dummt att fråga något sådant viktigt, här på ett forum över internet, där man inte kan lita på någon. Snacka med nån som du vet har erfarenhet.
Citera
2004-04-06, 21:52
Medlem
Psykomans avatar
Ptjaa jag trodde väll folk på flashback hadde erfarenhet.. Kanske var lite dumt att fråga då?
Citera
2004-04-07, 01:08
Medlem
Lekbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaih
Dessutom är det jävligt dummt att fråga något sådant viktigt, här på ett forum över internet, där man inte kan lita på någon. Snacka med nån som du vet har erfarenhet.

Frågan han ställde kan inte besvaras av en enskild person, även om han skulle känna någon som varit deprimerad och som testat Salvia skulle inte detta ha varit underlag nog för att säga hur de flesta reagerar.

Men nog tenderar folk att ljuga mer på nätet än IRL men en stor majoritet av människorna här kan man lita på och skit snackare blir snabbt avslöjade.

Nä fråga på Psykoman men lita inte på enskilda personer och kolla i största möjliga mån upp saker själv på te x erowid.org
Citera
2004-04-07, 15:11
Medlem
Psykomans avatar
Ja som sagt, nu har jag savlian och jag vill nog pröva den idag, jag kommer att bli ensam tyvärr.
Citera
2004-04-07, 15:30
Medlem
Deleriums avatar
Ähh, kör på. Det värsta som kan hända är att du får en jobbig upplevelse, men salvia-ruset är ju väldigt kortvarigt.
Citera
2004-04-07, 15:40
Medlem
Psykomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delerium
Ähh, kör på. Det värsta som kan hända är att du får en jobbig upplevelse, men salvia-ruset är ju väldigt kortvarigt.

Har du själv prövat, ensam?
Citera
2004-04-07, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gaih

Ja det har du rätt i, pundar-Leffe på a-lagar-bänken utanför konsum vet ju mycket mer om salvia än oss som odlat växten i åratal.
Citera
2004-04-07, 18:28
Medlem
Psykoman, vad för extrakt har du? Och ska du köra ensam utomhus?
Ska du köra utomhus behöver du nog ingen sittare (ingen risk att du trillar ut från fönstret). Ensam på en vacker, enslig plats i vårsolen låter som en väldigt god idé, och du kommer utan tvekan ha en väldigt intressant upplevelse.
Citera
2004-04-07, 18:50
Medlem
Mystics avatar
Enligt egen erfarenhet är ute det bästa stället att vara på. Mest saker att se på ett nytt sätt då. lycka till men ta det lungt bara börja lätt och trappa upp sedan
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in