2010-05-18, 15:01
Medlem
Adobes avatar
Har problem med Sony Vegas efter att installerat en nyare QuickTime version.
Det jag har gjort är att tagit bort quicktime och installerat versionen dem hade på deras hemsida.
Provat installerat om Sony Vegas.
Inget av det fungerade, så då återställde jag datorn 1 vecka bakåt.

Fortfarande fungerade det inte, så jag avinstallerade QuickTime och Sony Vegas igen, fortfarande fungerar det inte.

Problemet är alltså att den ibland då står att jag inte har rätt componenter eller liknande som stödjer .mov QuickTime filmerna.
Sedan när jag installerade om QuickTime då jag hade det avinstallerat när jag testade, så det som händer är att mina .mov filmer bara är helt svarta i Sony Vegas utan ljud osv.

Vet inte vadfan som är problemet, vill inte formentera om hela datorn bara för detta problem, vill helt enkelt tabort allt som har med Sony Vegas och QuickTime att göra på datorn, register och vadfan det är som sparas ska bort.
Allt som har koppling till det förutom mina filmer då.

Filmerna vet jag att de fungerar då det fungerade innan jag hade installerat den andra versionen.
Och de fungerar i After Effects.

Om ni har något tips på någon Sony Vegas att ladda ner vore det också bra, då jag testat lite olika versioner osv, verkar inte nu hitta tillbaka till Sony Vegas 8 Pro som har plugins heller.

Har windows XP MCE SP2
Citera
2010-05-18, 16:22
Medlem
Adobes avatar
Vad är problemet
http://i42.tinypic.com/zjdqmg.jpg

Installerat QuickTime, den nyaste versionen, det där kommer inte upp mer.
Men det är helt svart när man stoppar in klippen.

Sedan i C:\Program\QuickTime\QTComponents är det tomt. Måste något vara där?
Hur fan får jag detta horskitet att fungera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in