2004-04-06, 16:23
Bannlyst
Är det verkligen nödvändigt av moderatorerna att skriva ut "Flyttas till XXX"
Räcker det inte bara med att flytta den berörda tråden till önskat forum. Ibland ahr det ju hänt att en tråd flyttas fler än 1 gång då blir, iaf jag när jag läser tråden irriterad på dessa just då i mina ögon präktiga själar som ska springa runt och fltyta trådar istället för att låta debatten vara.

Vad är anledningen till att man skriver i tråden att den flyttas?
Görs det för för att:
1. moderatorerna har en inbördes tävling om vem som flyttar flest trådar
2. det ger en känsla av makt att lämna ett fotavtryck som visar att man kan flytta trådar.

Visst, trådar som ligger i fel kategori ska flyttas, inget snack. Men måste ni skriva det överallt? Räcker väl med att bara flytta tråden.
Citera
2004-04-06, 16:31
Medlem
jrosens avatar
http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=108052
En liknande tråd, dock så verkar modsen inte ha samma åsikt som dig.

Tycker själv att det är bra att man ser vart den kommer ifrån och vart den flyttas..
Citera
2004-04-06, 16:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jrosen

Tycker själv att det är bra att man ser vart den kommer ifrån och vart den flyttas..

varför?
Det är väl själva debatten som är det viktiga
Citera
2004-04-06, 16:32
Medlem
LadyTieras avatar
1.Vi har fått "order" om att skriva när vi flyttar trådarna.
2.Andra användare har klagat på att de inte har skrivits när vi har flyttat
Citera
2004-04-06, 16:37
Medlem
snapcases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
1.Vi har fått "order" om att skriva när vi flyttar trådarna.
2.Andra användare har klagat på att de inte har skrivits när vi har flyttat
Kan tillägga att när en tråd flyttas till nåt av ens forum så ser man inte det automatiskt. Det ser ut som om tråden är skapad där. Det kan leda till en massa bollande med trådar för att man helt enkelt inte fattat att den redan har flyttats på (har hänt mig).
Citera
2004-04-06, 20:44
Medlem
Pellenezs avatar
Hur man än gör så finns det alltid nån som är missnöjd. Man kan inte vara alla till lags. Jag tror dock att de flesta ser det som positivt man kan se vart en tråd flyttats från.
Citera
2004-04-06, 21:14
Medlem
Folk ska se vilken moderator det är som flyttar så de vet var de ska vända sig om de har klagomål.

Jag är ta mig fan trött på att alla tror att vi moddar och gör livet surt för er endast för att utöva makt eller tävla med varandra eller visa hur coola vi är eller...

edit: Era otacksamma jävlar!! :mad:
Citera
2004-04-06, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gargamel
Folk ska se vilken moderator det är som flyttar så de vet var de ska vända sig om de har klagomål.

Jag är ta mig fan trött på att alla tror att vi moddar och gör livet surt för er endast för att utöva makt eller tävla med varandra eller visa hur coola vi är eller...

Hur man än vänder sig har man rumpan bak. Kanske svårt för dig att se, du som har ansikte och rumpa i ett..!
Citera
2004-04-06, 23:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gargamel

ingen som tvingar dig att vara moderator. Förutom din egna drift att det är nån tänkbar statussymbol bland dina internetpolare
Citera
2004-04-07, 00:14
Medlem
Rubbermans avatar
Som redan sagts så är regler, regler. Även vi moderatorer har regler vi måste följa. I dessa innefattas det att vi måste skriva var en flyttad tråd kommer ifrån. Inte mycket att diskutera om egentligen.
Citera
2004-04-07, 00:18
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilo
Hur man än vänder sig har man rumpan bak.
Lösning: Dra ner byxorna så kommer rumpan fram! Hepp!
Citera
2004-04-07, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Super8
ingen som tvingar dig att vara moderator. Förutom din egna drift att det är nån tänkbar statussymbol bland dina internetpolare

Där kommer det igen... Vilken jävla status? Det är bara du och dina likar som ser moderatorstatusen som någon form av statussymbol. Därför tror du att även vi ser det så. Men, icke, jag ser det inte som någon statusgrej, kan du hitta något inlägg som visar på någon form av "maktnjutning" eller skryt?
Kan du ens hitta någonstans där jag skriver något i egenskap av moderator förutom "tråd låst/flyttad"?

Du klagar på oss moderatorer för att vi skriver "flytt flytt" i trådarna.
Du säger att det beror på att vi vill visa vår status/makt.
Du tror att vi tror att denna status är något vi skålar över och njuter av.
Du blir irriterad på det.
Slutsatsen där ovan är att DU ser någon form av STATUS i att vara moderator (annars skulle du inte reflekterat över det)

Hepp, ingen som tvingar dig att vistas här heller.
Ingen som tvingar dig till något egentligen. Du är en fri människa.
Ingen som tvingar dig att rösta, men risken finns att landet går åt helsike.

Ingen som tvingar mig att moderera men jag vill ha ett svenskt forum att diskutera datasäkerhet i och eftersom forumet var så dåligt i början så frågade jag om jag kunde hjälpa till lite. Ingen som tvingar oss, men risken finns att forumet far åt helsike.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in