• 1
  • 2
2010-05-17, 23:56
Medlem
lolarens avatar
Har skrivit ett arbete på datorn nu i några timmar. Har sparat hela tiden genom ctrl+s. Nu när jag var klar och stängde ner sparade jag igen genom ctrl+s och den sparade och sen kryssade jag. Nu är den borta.

När jag tänker tillbaka öppnade jag bara dokumentet då jag skickat det till mig själv via hotmail. Detta betyder att den måste sparats som nån temporary fil då jag sparat den. måste gå att hitta den snälla hjälp!
hur gör jag?
har windows 7 förresten och word-07
2010-05-17, 23:57
Medlem
mr.rand00ms avatar
Sök på dokumentets namn
2010-05-18, 00:00
Medlem
Öppna upp ett nytt dokument annars och tryck "spara som" under arkivfliken eller va fan den heter, då borde den mappen där den sparar dokument (om man inte väljer att den ska spara någon annanstans) komma upp och du borde alltså hitta det dokumentet du letar efter där också.
2010-05-18, 00:04
Medlem
lolarens avatar
nej dels så blir ju namnet förvrängt då man hämtar häm det och sen så om man gör spara som så dirigerar den mig till standard mappen där man sparar. Denna har ju lagt sig som temporär fil någonstans. kommer försvinna om jag stänger av datorn tror jag
2010-05-18, 00:13
Medlem
lolarens avatar
Filen finns inte i Temporary internet files. Däremot gör inte ett annat dokument heller det som jag endast öppnat med hotmail. Vart lägger dem sig??? hjälp!
2010-05-18, 00:13
Medlem
assface5s avatar
Du kan testa att ladda ner en temporär fil som du vet namnet på och sen söka på namnet

Edit: öppna en fil från hotmail i tex vlc så ser du i vilken mapp den ligger.
Senast redigerad av assface5 2010-05-18 kl. 00:16.
2010-05-18, 00:15
Medlem
Nike1981s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolaren
Filen finns inte i Temporary internet files. Däremot gör inte ett annat dokument heller det som jag endast öppnat med hotmail. Vart lägger dem sig??? hjälp!

OM du öppnar word, och trycker arkiv eller files, så brukar man ju se det senaste dokumenten och kan öppna dem där i från.
2010-05-18, 00:20
Medlem
lolarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nike1981
OM du öppnar word, och trycker arkiv eller files, så brukar man ju se det senaste dokumenten och kan öppna dem där i från.

Den finns inte där... det konstigaa är dock att det gör inte den andra filen heller som jag öppnar med hotmail. däremot de filer jag öppnar med fronter (databas vår skola använder) så syns dem där
2010-05-18, 00:23
Medlem
Nike1981s avatar
Du kan gör göra en avancerad sökning, på filer som modifierats i dag.
2010-05-18, 00:23
Medlem
lolarens avatar
Problemet blir alltså detta: Om man öppnar en fil med hotmail och sedan stänger den, Vart lägger den sig för tillfället?
2010-05-18, 00:25
Medlem
lolarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nike1981
Du kan gör göra en avancerad sökning, på filer som modifierats i dag.

hur gör jag en sådan sökning? sry om jag e lite dum nu men har typ aldrig använt windows 7 förut
2010-05-18, 00:27
Medlem
Seraphiums avatar
Skriv in det följande i sökrutan:

datemodified:yesterday
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem